Gå til innhold

Hvorfor du skal kokvaske kluter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

etter å ha vært på overnattingsbesøk hos svigermor, som er over middels opptatt av å leve billig, blir jeg provosert over dere som ikke gidder å spandere rene kluter på seg selv eller gjester. 

Når du vasker kluter du har brukt til underlivsvask, på en kort 40-graders vask, sitter fortsatt kjønnshårene dine fast i klutene! 

Jeg fikk kjønnshåra til svigermor i kjeften etter å har tatt en ansiktsvask med en av hennes nyvaskede kluter. Direkte motbydelig!

Så dere, vask klutene og barber gjerne beveren hvis du bruker klut mellom beina.

Anonymkode: 08672...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om temperatur ibseg selv løsner hår, men ja jeg grøsser av de som bare bruker 40 grader. Helt forjævlig disgusting. Vår maskin går til 95, og det skal kluter vaskes på

Anonymkode: b224a...bb1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å ha med seg det en trenger selv, for å være på den sikre siden...uansett hvem man skal overnatte hos. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis sluppet unna kjønnshår, men kluter lukter ikke rent ved 40 grader... Det er alt jeg sier. 😐

Anonymkode: 2dd1b...7f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kokvasker alle kluter. De fra kjøkkenet samler jeg opp til alle er brukt (har mange), og så vasker jeg kun de samlet i en maskin på 95. Ikke noe annet i maskinen enn de.

Håndklærne og frotteklutene til dusjing og sånt, vaskes også alene, kun håndklær/frottekluter på 95. Ikke noe annet i maskinen med disse heller.

Gamle folk har en litt annen tilnærming til hygiene, føler jeg ofte.  

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da vel ikke temperaturen som gjør om hår sitter fast i kluter da.. 

Anonymkode: 5ad38...861

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få eldre må ha denne ufyslige uvanen. Min mor kokte alltid klutene, det gjør også alle andre eldre jeg kjenner. De kokvasker hyppigere enn yngre generasjoner. 

Anonymkode: c6c17...cef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle bestemor hadde ikke nymotens muligheter og jeg husker at hun bokstavelig talt kokte alle slike sensitive ting i ei diger gryte på ovnen og rørte med en trestokk. Det ble rent hos henne i alle fall. Alle gamle folk er ikke griser. 

Anonymkode: 360ca...e63

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda værre om kluten er blitt brukt i rompa 🤢🤮😂

Anonymkode: 6ecf3...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også greit å ha egne kluter til ansiktet, synes nå jeg. Men ja, kokvask er obligatorisk.

Anonymkode: 50669...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vasker seg med klut, iallfall på besøk hos andre med deres utlånte kluter?

Æsj, æsj, dobbeltæsj.

Anonymkode: dd374...69c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen få eldre må ha denne ufyslige uvanen. Min mor kokte alltid klutene, det gjør også alle andre eldre jeg kjenner. De kokvasker hyppigere enn yngre generasjoner. 

Anonymkode: c6c17...cef

Det er i grunnen min erfaring også. 90 grader brukes oftere hos min mor enn meg. 

Mulig reklamene om vaskemiddel OG strømprisene har forklaringen her. 

60 grader minimum. Her må de på 90 fordi vi vasker ungene i rompa med klut. Når de begynner å bare dusje så blir det neppe kokvask mer enn en gang i blant 

Anonymkode: f5085...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så takknemlig for at du ikke er i min familie. Du oppdager noe svigermor ikke gjør på den beste måten, og i stedet for å ydmykt gi en tilbakemelding på det, så henger du henne ut på nettet, og skriver spydige beskjeder om at hun burde "barbere beveren". 

Anonymkode: 453cd...4be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

etter å ha vært på overnattingsbesøk hos svigermor, som er over middels opptatt av å leve billig, blir jeg provosert over dere som ikke gidder å spandere rene kluter på seg selv eller gjester. 

Når du vasker kluter du har brukt til underlivsvask, på en kort 40-graders vask, sitter fortsatt kjønnshårene dine fast i klutene! 

Jeg fikk kjønnshåra til svigermor i kjeften etter å har tatt en ansiktsvask med en av hennes nyvaskede kluter. Direkte motbydelig!

Så dere, vask klutene og barber gjerne beveren hvis du bruker klut mellom beina.

Anonymkode: 08672...814

Bruker aldri andres kluter eller håndklær. Har medbragt til alle. Vi er opplært til å ikke lage klesvask for andre når vi er på besøk, særlig hos eldre folk. 
Du kan og fint ta ansiktsmasken uten klut. 

Anonymkode: 06abe...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...