Gå til innhold

Hva slags hverdagskjole passer til en på begynnelsen av 40åra uten at det blir for gammeldags eller kjærring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags hverdagskjole passer til en på begynnelsen av 40åra uten at det blir for gammeldags eller kjærring?

Litt fakta:

- liker knelangt eller lange kjoler

- sort eller mørk grå eller mørk brunn farge

- med lange armer

- a-form skjørt

- er god og varm å bruke nå på vinteren

- liker ikke høyhalset

- kan brukes til hverdags og på kontor jobb

Anonymkode: f4cc3...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om den oppfyller alle kriteriene, men jeg har en fra Part Two. Tror den heter Ruthia, synes den er veldig fin🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Alt  der er kjerring...

Anonymkode: bc78d...0d9

Jeg syns de var fine, jeg. Floyd, Part Two, Ella&Il har kanskje noe du kan like?

Anonymkode: 66b96...0a9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold det til like over kneet, ikke ned på leggene. Det har (dessverre) vært moten i mange år nå, men blir fort kjerring, med mindre du har en skikkelig flott kropp med de riktige proporsjonene 

Anonymkode: 2c270...cb5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På KG er alt kjerring, hvertfall på kvinner over 40... Tenk mer på hva du føler deg vel i, det er da du ser best ut uansett alder og antrekk.

Mvh 44-åring som elsker mine Gudrun Sjödén-kjoler og omfavner min indre og (ytre) kjerring med entusiasme - og stadig får komplimenter for både antrekk og ungt utseende. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp telt. Den bør ha en fasong.

Anonymkode: 6f3c4...b72

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en kjole med passform som passer deg, noe av det viktigste for hvor fin en kjole blir seende ut på deg. 

Liker veldig godt klærne fra Mette Møller. Her er en i 100% merinoull. Litt dyre, men holder seg fine år etter år og når jeg ikke «finner noe å ha på meg» ender jeg alltid opp med kjole jeg har kjøpt her, de er både behagelige og noe føler meg fin i. 

https://www.mettemoller.no/kjole/fest/solveig-kjole?pi=1923&navid=2&wg_pimgid=7594

Anonymkode: a0138...265

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Alt  der er kjerring...

Nei, det er bare ikke horete.

Anonymkode: 6932c...0d2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker babycordkjolene de har på Jentene på Kaffe.

Anonymkode: c4893...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 20.48):

Alt  der er kjerring...

JEG har en lys cordkjole. Føler meg ikke som kjerring 997A8D2B-6576-4F15-BC29-5C62CA492120.gif.b799c85eb7e89c1ca5ddfad5e726673e.gif

50D5D246-501D-4370-B56B-5B454E1C6F83.gif.43ff7f349553104ddd54e3d3d9937644.gif

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå kjoler med glorete farger som ser ut som kunstverk😬 Ellers handler det mye om din holdning, er du rak i ryggen og velpleid på hud og hår så blir du ikke kjerring. Er du lutrygget, med bilringer og store hengepupper i en dårlig bh - da hjelper det ikke uansett hva du tar på😆

Anonymkode: fa341...0a2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at jeg bikket 40, ser jeg at jeg fort blir kjerring i enkelte kjoler, spesielt hvis det er mye blonder, rysjer, mønster osv. Noe jeg egentlig har elsket før og som jeg syntes så ungpikeaktig ut, ble plutselig kjerring.

Men nøytrale kjoler med fine smykker og kule støvletter til blir ikke feil. 

Anonymkode: 603d2...300

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Etter at jeg bikket 40, ser jeg at jeg fort blir kjerring i enkelte kjoler, spesielt hvis det er mye blonder, rysjer, mønster osv. Noe jeg egentlig har elsket før og som jeg syntes så ungpikeaktig ut, ble plutselig kjerring.

Men nøytrale kjoler med fine smykker og kule støvletter til blir ikke feil. 

Anonymkode: 603d2...300

Jepp enig, rysjer, mønster og sånt er en risky vei å gå om man vil unngå "kjerring" 😄 Selv om noen definitivt ser bra ut i det meste 😊

Anonymkode: cc409...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger of Sweden har mye fint. Tidløst, god kvalitet, og fine snitt. 

Ellers har jeg en del fra Ralph Lauren. 

Synes dessverre A-form er litt kjærring i seg selv. Om du trenger volumet, har du sett på omslagskjoler? Det er et britisk merke som har veldig fine varianter, men nå stod det helt stille på merke... 

Anonymkode: 14984...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...