AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #1 Del Skrevet 2. desember 2024 Hørte noen si det Hva er din mening? Anonymkode: 86551...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #2 Del Skrevet 2. desember 2024 Selvsagt ikke, det er bunn nivået Anonymkode: 638b6...1fb 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #3 Del Skrevet 2. desember 2024 Du kan jo spørre deg selv vil du helst ha en lege spesialist der når du blir livstruende syk eller vil du ha en helsefags arbeider 🙈😂 Anonymkode: 638b6...1fb 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #4 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hørte noen si det Hva er din mening? Anonymkode: 86551...4ef Nei, men synes det er en stygg tråd du lager. Helsefagarbeidere får mer en nok nedlatende kommentarer uten at du skal lage en tråd om det sånn det kommer enda mer negative kommentarer.. Unødvendig av deg. Anonymkode: 111bf...753 11 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #5 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men synes det er en stygg tråd du lager. Helsefagarbeidere får mer en nok nedlatende kommentarer uten at du skal lage en tråd om det sånn det kommer enda mer negative kommentarer.. Unødvendig av deg. Anonymkode: 111bf...753 Jeg er selv helsefagarbeider. Ts Anonymkode: 86551...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 2. desember 2024 #6 Del Skrevet 2. desember 2024 (endret) Vi trenger de ulike utdannelsene og kompetansene for at det skal bli en helhetlig behandling. Uten de på «bunn» så hadde veldig mye gått skeis. Jeg tror ikke det er hensiktsmessig å stille de ulike opp i mot hverandre. Selvsagt vil en heller ha er hjertespesialist som når en har hjertesvikt enn en helsefagarbeider, men jeg ville heller ikke hatt en 60+ år gammel øyelege for ortopediske undersøkelser. Møtt sykepleiere (og helsefagarbeidere) som er mer oppdatert enn enkelte leger på ting jeg sliter, rett og slett fordi det ikke var deres fagområde. Så vi trenger hele spekteret. Endret 2. desember 2024 av Daisy-love 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #7 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hørte noen si det Hva er din mening? Anonymkode: 86551...4ef I hvilken sammenheng ble det sagt? Personlig synes jeg det er meningsløst å "rangere" ulike grupper av helsepersonell, for de er utrolig viktige alle sammen. Og, det kan også nevnes andre yrkesgrupper (med fagbrev) som for eksempel sykehus IKKE hadde klart seg uten: Renholdsoperatører og portører! Anonymkode: abffe...bd7 4 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #8 Del Skrevet 2. desember 2024 Helsefagarbeidere er gull verdt 🥇 Anonymkode: e58f9...964 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. desember 2024 #9 Del Skrevet 2. desember 2024 Det diplomatiske svaret er at alt helsepersonell er viktig og at alle trengs for å få helsevesenet og alle dets institusjoner til å gå rundt - mange av dem er helt avhengig av helsefagarbeiderne i det daglige. Rent medisinsk er legene viktigst, fordi det er de som har mest fagkunnskap, som stiller diagnose og bestemmer behandling og sånn sett har muligheten til å helbrede og gjøre de store endringene. Som pasient har jeg vært full av takknemlighet for alle som steller og passer på og hjelper meg, uavhengig av tittel og utdannelse. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #10 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er selv helsefagarbeider. Ts Anonymkode: 86551...4ef Da burde du iallefall vite bedre enn å lage en sånn tråd.. Vi trenger alle man har innen helsevesenet da det er mangel på alt. Helsefagarbeidere får ufortjent mye pes generelt sett. Så å lage en tråd der det definitivt kommer til å komme negative kommentarer er rett og slett unødvendig. Anonymkode: 111bf...753 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #11 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er selv helsefagarbeider. Ts Anonymkode: 86551...4ef Håper ikke du tar deg nær av dem som kommer med slemme kommentarer som at din yrkesgruppe er bunnivået i helsevesenet eller lignende. Anonymkode: 63391...b8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 2. desember 2024 #12 Del Skrevet 2. desember 2024 Næ. Fagarbeidere har da virkelig norge ikke bruk for. Skremmende om folk har slike tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #13 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du kan jo spørre deg selv vil du helst ha en lege spesialist der når du blir livstruende syk eller vil du ha en helsefags arbeider 🙈😂 Anonymkode: 638b6...1fb Det er veldig begrenset hva jeg ønsker av hvilken lege. Hvis jeg får en svulst på hjernen tror jeg fastlegen min er omtrent like kvalifisert som en hvilken som helst helsefagarbeider. De kjenner begge til hvilke sentre i hjernen som gjør hva og hvordan man vasker hender. Hvis jeg skal ta en blodprøve, eller er i behov for stell, er det sykepleier eller helsefagarbeider jeg helst vil skal gjøre det ja. Tror du en lege kan alt om alle sykdommer? 😂 Alle trengst, og fler av de på gulvet. Det blir som å si at renholdsarbeidere er tull, når vi vet at ethvert sykehus måtte stengt på dagen uten.. Anonymkode: 37b39...437 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 2. desember 2024 #14 Del Skrevet 2. desember 2024 Det blir en meningsløs påstand for meg. «En av de viktigste», joda, men det gjelder hele maskineriet det, alt henger sammen. Enten du jobber med pasientrettigheter, renhold, stell, forflytting, mat, blodprøver, patologi eller kirurgi. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #15 Del Skrevet 2. desember 2024 jeg husker før covid "tok løst" her hjemme og jeg var en av de som ble kategorisert som "kristisk personell" på jobben at vi spurte oss selv, hvis vi var så kritisk hvorfor var vi ikke mer verdsatt.. 😝 Anonymkode: e8744...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #16 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hørte noen si det Hva er din mening? Anonymkode: 86551...4ef I helseinstitusjoner jobber alle som tagger i et tannhjul. Forsvinner sykepleierne, så vi helsearbeiderne stå igjen med oppgaver de ikke har kompetanse til å utføre. Forsvinner helsefagarbeiderne, så kan faktisk sykepleierne overta deres oppgaver. Den kampen har eksistert siden hjelpepleierne kom inn på avdelingene. Forsvinner renholdspersonalet, så kan både helsefagarbeiderne og sykepleierne gjøre deres jobb, det motsatt blir straks verre. Hvem som er viktigst er alt etter som hvor viktig en selv opplever seg selv og sin rolle. Anonymkode: 0780b...cfa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #17 Del Skrevet 2. desember 2024 De er vel viktige på sitt felt, men de er ikke de “viktigeste» innen helse. Anonymkode: e212e...8a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #18 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hørte noen si det Hva er din mening? Anonymkode: 86551...4ef Det er ikke helt bokstavelig ment. Men helsefagarbeidere står for VELDIG mye av arbeidskraften i helsevesenet. De er helt uunnværlige til å få ting til å gå rundt. Ofte har de bedre tid til pasienten/brukeren pga mindre andre arbeidsoppgaver. ☺️ Så flott at du er helsefagarbeider ❤️ Anonymkode: 85dd6...648 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #19 Del Skrevet 2. desember 2024 endo skrev (21 minutter siden): Næ. Fagarbeidere har da virkelig norge ikke bruk for. Skremmende om folk har slike tanker. Troll 🥱 Anonymkode: b06f1...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #20 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg berømmer helsefagarbeidernes innsats og arbeidskraft. De påtar seg mange av de jobbene mange andre ikke orker. De må tåle slag, stygge ord, tunge løft, demens. Noen helsefagarbeidere er fantastisk tålmodige, vennlige, behagelige mennesker. De fortjener absolutt en bedre hverdag. Men, mange helsefagarbeidere er dessverre ganske ufine, bastante og motbydelige. Noen helsefagarbeidere slår, misbruker, doper ned og neglisjerer pasientene sine. Og, de har slettes ikke kunnskapene mange av dem virker å tro de har. En helsefagarbeider kan generelt mye mindre enn sykepleiere, spesialsykepleiere og leger, og flere jeg har møtt blir sinte hvis de konfronteres med usannhetene sine og manglende kunnskaper. Flere jeg har møtt som pårørende til syke besteforeldre har ikke kunnet basis hygieniske prinsipper, og forårsaket stadige infeksjoner. Uten hjelp til å lage mat, som de fikk innvilget hjelp til, ble de alvorlig underernærte. De fleste av de som kom kunne knapt norsk, så da ble det store misforståelser på toppen av dette. Anonymkode: debc2...ffc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå