AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har store barn fra før så jeg vet hvor mye jobb det er med barn. Nå er jeg i forhold med ny mann som ikke er far til barna mine, og er uplanlagt gravid. Jeg er kjempe redd for alle fordommene jeg kommer til å møte og det er mye av grunnen til jeg er usikker på om jeg skal beholde eller ikke. Jeg er ufør men på vei ut i jobb, iallefall deltid. Jeg gruer meg til eventuelle jordmortjenesten eller fortelle folk jeg er gravid. Samtidig sitter det langt unne å skulle ta abort. Utrolig vansklig valg. Anonymkode: 896ec...72d 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Helt ærlige. Iallefall ikke fortell her inne at du er ufør og gravid. Du komme are til å tiltrekke alle troll og dumne mennesker.( Ikke dette innlegget men om du lurer på noe videre.. ikke skriv at du er gravid) Og drit i hva alle sier og mener...jeg går selv på aap og vet at alle slike saker er ulike. Noen kan være sykt og forsatt ta vare på barn...noen kan ikke. Du vet selv hva som passer deg. Iallefall skal ingen dønn deg. Vi mødre kan bli syke vi å. Om du klarer å ta vare på denne baby... behold. Et ord som uføretrygd skal ikkje være grunn til abort. Du er like mye et menneske og mor som en person som ikke er ufør ♥️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Langt bedre å først å ha blitt ferdig avklart og fått tildelt, for så å bli gravid, enn å skynde seg å bli gravid så fort man får AAP, slik utrolig mange faktisk gjør. Anonymkode: ac295...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): fått tildelt Uføretrygd Anonymkode: ac295...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Drit langt i hva andre mener! Du har like rett til å få barn som de som er i arbeid! Hva vil du og partneren din da? Det er dét som er det viktige her! Resten kan du blåse i! Og møter du på helsepersonell med dårlige holdninger kan du fint klage med god samvittighet! Lykke til med alt❤️ Anonymkode: 029d6...25d 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Det klages og sytes over at man ikke får nok barn her i landet, både av næringsliv og politikere. Så se heller på deg selv som en som bidrar med noe viktig, enn å bry deg om hva folk måtte mene om at du er gravid. Gratulerer med bolle i ovnen! 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har store barn fra før så jeg vet hvor mye jobb det er med barn. Nå er jeg i forhold med ny mann som ikke er far til barna mine, og er uplanlagt gravid. Jeg er kjempe redd for alle fordommene jeg kommer til å møte og det er mye av grunnen til jeg er usikker på om jeg skal beholde eller ikke. Jeg er ufør men på vei ut i jobb, iallefall deltid. Jeg gruer meg til eventuelle jordmortjenesten eller fortelle folk jeg er gravid. Samtidig sitter det langt unne å skulle ta abort. Utrolig vansklig valg. Anonymkode: 896ec...72d Jeg ble uplanlagt gravid som ufør, og var "ferdig"med de barna jeg skulle ha. Så nå har jeg tre voksne barn og en attpåklatt. (Hun er i barneskolealder nå da, er noen år siden) Møtte ikke på en eneste fordom eller kommentar på at jeg var ufør og ble gravid uplanlagt. Men det var tungt å begynne på igjen, men veldig koselig også, så angrer ikke. Hvis du ser bort fra frykten for fordommer og kommentarer, ønsker du å beholde da? Er faren i bildet? Anonymkode: 09f37...744 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden 2 barn, forhold til ny mann, klarer ikke stå i jobb og skal ha flere barn. Jaja.... Kanskje heller fokusere på å klare å stå i jobb enn å produsere flere barn som staten skal forsørge Anonymkode: 438a3...467 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 2 barn, forhold til ny mann, klarer ikke stå i jobb og skal ha flere barn. Jaja.... Kanskje heller fokusere på å klare å stå i jobb enn å produsere flere barn som staten skal forsørge Anonymkode: 438a3...467 Se ts ..du fanget ditt første troll...de klarer ikke holde seg unna...de ser orde uføretrygd så kommer troll fingrene på tastaturet og tror de er kloke... 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Folk elsker å hate uføre, og du kommer til å bli dømt. Prøv å ikke ta deg nær av det, det er de som har et problem, ikke du🥰 Anonymkode: bfc5e...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden 000VF000 skrev (2 timer siden): Det klages og sytes over at man ikke får nok barn her i landet, både av næringsliv og politikere. Så se heller på deg selv som en som bidrar med noe viktig, enn å bry deg om hva folk måtte mene om at du er gravid. Gratulerer med bolle i ovnen! AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble uplanlagt gravid som ufør, og var "ferdig"med de barna jeg skulle ha. Så nå har jeg tre voksne barn og en attpåklatt. (Hun er i barneskolealder nå da, er noen år siden) Møtte ikke på en eneste fordom eller kommentar på at jeg var ufør og ble gravid uplanlagt. Men det var tungt å begynne på igjen, men veldig koselig også, så angrer ikke. Hvis du ser bort fra frykten for fordommer og kommentarer, ønsker du å beholde da? Er faren i bildet? Anonymkode: 09f37...744 Mannen er veldog glad over positiv test og ønsker beholde. Utenom dette med redd for fordommer heller jeg mot å beholde selv om det blir tungt å begynne på nytt. Anonymkode: 896ec...72d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mannen er veldog glad over positiv test og ønsker beholde. Utenom dette med redd for fordommer heller jeg mot å beholde selv om det blir tungt å begynne på nytt. Anonymkode: 896ec...72d Det viktigste er at du er ærlig mot deg selv, vil du klare rn ny graviditet? En ny periode med baby..kolikk..våkne netter etc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har store barn fra før så jeg vet hvor mye jobb det er med barn. Nå er jeg i forhold med ny mann som ikke er far til barna mine, og er uplanlagt gravid. Jeg er kjempe redd for alle fordommene jeg kommer til å møte og det er mye av grunnen til jeg er usikker på om jeg skal beholde eller ikke. Jeg er ufør men på vei ut i jobb, iallefall deltid. Jeg gruer meg til eventuelle jordmortjenesten eller fortelle folk jeg er gravid. Samtidig sitter det langt unne å skulle ta abort. Utrolig vansklig valg. Anonymkode: 896ec...72d Utrolig lett..Følg hjertet ditt og gi blanke f. i hva andre mener ( eller du tror andre mener) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Du er hvert fall ikke syk nok for uføretrygd dersom du orker å gjennomgå svangerskap, fødsel, barseltid med våkenetter og å følge opp en unge de neste 18 årene! Du er heller ikke garantert en frisk unge, ei heller at det bare er en der inne. Jeg har selv barn og ingen jobb har vært så slitsom og krevende at barna har vært enklere. Dagens krav til foreldre er elleville, og med dagens stillesittende samfunn ryker man særdeles fort på en unge med f eks adhd. Anonymkode: 8b7ac...91f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Jeg synes det er en strålende idé at de som uansett ikke kan jobbe, helt eller delvis, får flere barn når de har tid og helse til det. Det er en viktig jobb, og et fantastisk bidrag til samfunnet. Vi trenger arbeidskraft om 20 år også, og politikerne gjør ingenting for å legge til rette for at to voksne i full jobb skal klare å bidra på dette feltet. Håper du klarer å se på det slik jeg ser det, ts. Anonymkode: b723c...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er hvert fall ikke syk nok for uføretrygd dersom du orker å gjennomgå svangerskap, fødsel, barseltid med våkenetter og å følge opp en unge de neste 18 årene! Du er heller ikke garantert en frisk unge, ei heller at det bare er en der inne. Jeg har selv barn og ingen jobb har vært så slitsom og krevende at barna har vært enklere. Dagens krav til foreldre er elleville, og med dagens stillesittende samfunn ryker man særdeles fort på en unge med f eks adhd. Anonymkode: 8b7ac...91f … what? 😂 her var det så mye å ta tak i at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Anonymkode: 39039...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er hvert fall ikke syk nok for uføretrygd dersom du orker å gjennomgå svangerskap, fødsel, barseltid med våkenetter og å følge opp en unge de neste 18 årene! Du er heller ikke garantert en frisk unge, ei heller at det bare er en der inne. Jeg har selv barn og ingen jobb har vært så slitsom og krevende at barna har vært enklere. Dagens krav til foreldre er elleville, og med dagens stillesittende samfunn ryker man særdeles fort på en unge med f eks adhd. Anonymkode: 8b7ac...91f Noen skulle ikke hatt lov til å skrive på internett. Anonymkode: 49965...472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden TS, du skriver at du er på vei ut i jobb, og du har blitt avklart som ufør, dvs du har vært igjennom hele prosessen. De fleste der ute forstår ikke det havet overhode, for noen tar det et tiår å bli avklart og for noen (få, men likevel) blir man deklarert ufør uten egentlig å ønske det selv engang (ulykker, hjerneskader o.l.). Bare du vet hvordan det har sett ut for deg ❤️ Ikke ta abort fordi du er redd for andres synsing, dette er de menneskene som absolutt ikke forstår hva dette er og betyr. Du må velge ut i fra din egen situasjon og hvordan du opplever at hverdagen er og kan bli! Jeg ble gravid på 3.året AAP, etter 6 operasjoner der jeg var klinisk død 2 ganger og svært skadet/hasteoperert de resterende. Jeg har skader for livet, men jeg klarer hverdagen. De som kjenner meg svært godt og vet hva jeg har vært igjennom, er veldig glade for at jeg er her og at barnet mitt er her også ❤️ de som ikke kjenner meg like godt, vet verken om historikken eller uføretrygden min. De aller fleste tror at jeg er fullt funksjonell, og jeg skylder dem ingen forklaring heller! Det jeg sliter med i etterkant av operasjoner og sykdom er mellom meg, NAV, legene og de behandlerne jeg går til! Du trenger absolutt ikke fortelle om dine personlige tap eller gevinster til folk som ikke kjenner deg godt nok til å ville deg vel:) Gratulerer Anonymkode: c9395...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Vil du være i stand til å ta deg av barnet alene om noe skulle skje barnefar? I så fall så ser jeg ikke noe grunn for at du ikke skal beholde om det er det DU ønsker. Når det kommer til det å blir "dømt" for at du er gravid og ufør så er det nok ytterst få som har "baller" nok til å gjøre det direkte så det hadde jeg ikke tenkt på. Folk gjør mye verre ting i livet enn å få barn når man er ufør så noe kritikk der kan du stå godt i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Tenker du at du heller bruker kreftene dine på å få barn enn å komme i full jobb igjen? I så fall ville jeg prioritert annerledes. Anonymkode: 9aad2...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå