AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #21 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det ligger i gjeldsregisteret, som skatteetaten har tilgang til, så du kan ikke velge om du vil oppgi lån eller ikke. Anonymkode: 15818...004 Skattekortet kan man endre akkurat som man vil. Anonymkode: 8e05e...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden Men er det slik at du vil ha igjen penger på skatten? For da kan du ta prosent trekk isteden for på skattekortet ditt? Jeg har ekstra trekk slik at jeg får igjen på skatten. Men siden alt har økt så spises det ekstra trekket mitt opp. Før så fikk jeg igjen 30 000. Sist så fikk jeg igjen 57 kr. Anonymkode: a72da...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden Hvis man er redd for å ikke klare å spare selv så kan man evt også be om å "slippe" halv skatt i desember. Men det kan være for sent nå, avhenger av lønningskontoret. Et annet alternativ blir da å feks spare de ekstra desemberpengene på en fastrentekonto frem til våren. Anonymkode: 7ff34...310 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #24 Del Skrevet 6 timer siden Trenger ikke råd for sparing, vet alt dette. Takk til de som svarte på det jeg lurte på. Da kan jeg puste. Anonymkode: 257ae...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #25 Del Skrevet 6 timer siden Om du fyller inn riktige verdier, så har de lagt inn at du skal få igjen på skatten uansett. Jeg ble lei av å få igjen, så satt til prosenttrekk lavere enn anslått skatt. Fikk fortsatt igjen 😆 Så nå har jeg satt den så lavt at jeg garantert får baksmell, men det går helt fint. Rentene på egen høyrentekonto er høyere enn det man får fra skatteetaten. Synes også det er mer forutsigbart med prosentsats, da jeg ujevn mengde arbeid gjennom året, og aldri vet hva jeg tjener i løpet av en måned. Anonymkode: eb85b...e29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Min måte å klare å spare mere penger på. Anonymkode: 257ae...086 Hvis målet er å få høyere forskuddstrekk slik at du får skatt tilgode, så tenker jeg at det burde være bedre heller å øke forventet inntekt. Altså skrive et vesentlig høyere beløp på inntektssiden enn det du faktisk forventer å tjene. Alternativt fjerne gjeldsrentene om de utgjør noe særlig, sli enkelte andre har foreslått. Selve lånet er vel mest relevant ift. formuesskattegrunnlaget. Dersom du ikke er i formuesskatteposisjon vil ikke lånet i seg selv være så relevant. Endret 6 timer siden av Stjertmeis tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er jeg «garantert» å få igjen på skatten da hvis alt annet er riktig? (Og jeg sjekker at det blir oppført på skattemeldingen?) Anonymkode: 257ae...086 Noen synske her? Anonymkode: 00497...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå