Gå til innhold

Må jeg ha legetime for å få primolut utskrevet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var nettopp på legetime og tok opp en annen ting, men glemte selvfølgelig å ta opp å få resept på primolut også. Jeg har aldri fått den utskrevet før. Tror dere man kan få den utskrevet ved å sende forespørsel om resept gjennom den appen legen har? Det er jo egentlig for resepter man har fått før? Men de foretrekker kanskje at folk bruker appen enn unødvendig timer? 

Anonymkode: c89e5...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å prøve, i verste fall blir du bedt om å bestille time. Jeg var hos lege de første gangene jeg fikk resept på denne, men var aldri snakk om noen undersøkelser. I de senere år fikk jeg bestemt dem over tlf.

Anonymkode: 52563...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var nettopp på legetime og tok opp en annen ting, men glemte selvfølgelig å ta opp å få resept på primolut også. Jeg har aldri fått den utskrevet før. Tror dere man kan få den utskrevet ved å sende forespørsel om resept gjennom den appen legen har? Det er jo egentlig for resepter man har fått før? Men de foretrekker kanskje at folk bruker appen enn unødvendig timer? 

Anonymkode: c89e5...2e2

Hvordan din lege praktiserer denne typen forespørsler kan ingen svare deg på. 
Du kan ikke sende på reseptforespørsel, når du ikke har fått før. Da må du gå på ekonsultasjon. Det koster like mye som en vanlig konsultasjon.

Anonymkode: 52f6a...615

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller du må målt blodtrykket nylig.

Anonymkode: 26851...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge legen har sjekket blodtrykket ditt nylig bør det gå bra. Jeg fikk det foreskrevet via en nettside (Maja.no eller lignende?) men måtte da gå til apotek for å måle blodtrykk først.

Anonymkode: e4d06...72d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det utskrevet til min datter fra nettlegen som vi har via forsikringa.

Anonymkode: c5603...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme som over her. Aldri gått på det før, sendte forespørsel til Maja. Dro på apoteket og tok blodtrykk og fikk resept kjapt. Syns egentlig det nesten var urovekkende enkelt, mtp alle bivirkningene man kan få. Ingen lege som snakket med meg eller møtte meg. Heller ikke over e-konsultasjon.

Anonymkode: e0b24...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...