AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Har et kutt etter jeg har sydd, og det ser sånn ut, nør forsvinner det? Eller er det bare fargen som gjør det synelig? Anonymkode: 8cf04...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden . Anonymkode: 8cf04...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har et kutt etter jeg har sydd, og det ser sånn ut, nør forsvinner det? Eller er det bare fargen som gjør det synelig? Anonymkode: 8cf04...ab7 Det der blir et minne for livet. Arr forsvinner ikke, huden klarer ikke å reparere slike skader/traumer i huden. Finn deg en gås feit krem og smør x2 for dagen, så gjør du det nbeste du kan for å holde huden myk. Anonymkode: 997eb...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har et kutt etter jeg har sydd, og det ser sånn ut, nør forsvinner det? Eller er det bare fargen som gjør det synelig? Anonymkode: 8cf04...ab7 Det vil blekne etterhvert. Det tar tid. Jeg har mange arr. De blir lysere etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Arret ditt er trolig et såkalt hyperemisk arr, som betyr at arrvevet har god blodgjennomstrømning og derfor blir rødt. Dette kan det finnes en løsning på, som er veldig enkel, billig og helt ufarlig å prøve. Det handler om noe så enkelt som jodtinktur, som er vanlig å bruke til sårvask. Saken ble først beskrevet i en vitenskapelig artikkel i 1997. I 2005 ble forsøket gjentatt og beskrevet i en ny artikkel: Sitat Kontroll av regenerering og sårheling er vitenskapelige og kliniske mål. I 1997 ble den aktuelle Lugols jodløsning påført daglig i 3 dager på et 50 år gammelt ansiktsarr, og førte til hyperemisk arrvev. Som en arbeidshypotese foreslo forfatteren at aktuell jod kunne initiere, kontrollere og fullføre regenerering av menneskelig arr. I 2005, etter å ha samlet ytterligere tre kirurgiske arr, begynte aktuelle jodapplikasjoner. I løpet av 3 dager begynte alle fire arrene å regenerere. Å stoppe aktuell jod stoppet prosessen. Kilde: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19168293/ Det er med andre ord mulig å påføre arret jodtinktur for å se om det virker slik det er beskrevet i litteraturen over her. Anonymkode: 94774...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå