AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #21 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Bare bytt lege. Det tullet der hadde heller ikke jeg giddet . Anonymkode: d4792...106 Det skulle jeg gjerne gjort men det er ingen ledige leger i kommunen nå Ts Anonymkode: 1fe21...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #22 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi virkestoffet i disse omdannes til morfin i kroppen din. De skriver ikke ut slike preparater uten at du har hatt fysisk oppmøte. Det er i såfall sjeldent. Kanskje du kan prøve Noskapin? De fåes kjøpt på apoteket og er effektivt på tørrhoste, er min erfaring etter ett par runder med Covid -hoste . Anonymkode: b291e...571 Joda. Det gjør de absolutt. Anonymkode: 39f7c...b4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 22 timer siden #23 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her Min forrige lege skrev ut uten fysisk oppmøte og iallefall når hun visste at jeg var syk og hadde vært til konsultasjon for samme problemstilling. Jeg har brukt Cosylan ved flere som sykdomsforløp uten komplikasjoner, så det kunne legen lest i min journal. Ts Anonymkode: 1fe21...379 Send en e konsultasjon til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #24 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis legen som er vikar for din fastlege ikke har gitt deg resept på akkurat denne medisinen før hjelper det ikke om det står i journalen din. Hjelper heller ikke at du har vært pasient ved dette legekontoret i flere år. De må følge reglene, selvom du ikke er fornøyd med det. Du har fått tilbud om time om 3 dager, hvorfor ikke ta den timen? Anonymkode: 78e2c...230 Det er da ingen innstramming som har skjedd nå. Man kan fint få resept ved å sende en e konsultasjon. Anonymkode: 39f7c...b4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #25 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er da ingen innstramming som har skjedd nå. Man kan fint få resept ved å sende en e konsultasjon. Anonymkode: 39f7c...b4b Har TS sendt e-konsultasjon? Anonymkode: 78e2c...230 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #26 Del Skrevet 22 timer siden De har vel regler å forholde seg til de og, som de fleste andre. Enkelte preparater er det restriksjoner rundt. Vet det kan skrives ut mindre doser ved kun telefon/nett-avtale Anonymkode: 1362e...3a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #27 Del Skrevet 21 timer siden Mannen fikk akkurat skrevet ut Cosylan etter videokonsultasjon hos Dr. Dropin. Så helt umulig er det ikke. Anonymkode: e8eeb...777 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #28 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har TS sendt e-konsultasjon? Anonymkode: 78e2c...230 Jeg ringte da jeg har dårlig erfaring med å få svar på e- konsultasjon. Jeg venter ofte i både én og to uker på svar, og det kan man ikke når man er skikkelig syk. Ts Anonymkode: 1fe21...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #29 Del Skrevet 17 timer siden De har ikke særlig effekt; «– Vanlige slimløsende hostemedisiner har ingen virkning, man kunne like godt drukket springvann, sier medisinsk direktør Steinar Madsen i Statens legemiddelverk« Anonymkode: fe1a2...f5d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #30 Del Skrevet 17 timer siden TS har jo allerede vært på fysisk oppmøte for samme problemstilling? Anonymkode: 7675e...fbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 17 timer siden #31 Del Skrevet 17 timer siden Jeg fikk beskjed om at det var viktig at man hostet ! Slitsomt , men viktig . De som ikke er i stand til å hoste, blir fort mye værre (får ikke opp slim og basselusker fra lungene). Av den grunn var de tilbakeholden med hostesaft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 17 timer siden #32 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du leste at det var 3 dager til neste ledige legetime, eller? Anonymkode: 18a1f...8e4 Første ordinære time, ja, men de har alltid noen akutt-timer hver dag hvor det er førstemann til mølla. Men har du i det hele tatt prøvd reseptfri hostesaft før du maser på resept? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #33 Del Skrevet 16 timer siden Cyndaquil skrev (32 minutter siden): Jeg fikk beskjed om at det var viktig at man hostet ! Slitsomt , men viktig . De som ikke er i stand til å hoste, blir fort mye værre (får ikke opp slim og basselusker fra lungene). Av den grunn var de tilbakeholden med hostesaft. Det er annerledes med tørrhoste da det ikke er slim som skal opp. Ts Anonymkode: 1fe21...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #34 Del Skrevet 15 timer siden Grüner skrev (1 time siden): Første ordinære time, ja, men de har alltid noen akutt-timer hver dag hvor det er førstemann til mølla. Men har du i det hele tatt prøvd reseptfri hostesaft før du maser på resept? Reseptfri hostesaft har ingen effekt på noe som helst. Kan like gjerne ta en slurk med vann. Det er helt vanvittig at ts må ha en ny time for dette. Ikke rart det er 6/7 uker ventetid på legetime. Anonymkode: 39f7c...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 15 timer siden #35 Del Skrevet 15 timer siden Tråden er ryddet for innlegg av signert helsepersonell og svar til dette Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #36 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har vært pasient hos dette legekontoret i tre og et halvt år. Min fastlege er sykemeldt 100% og jeg kommer til ulike vikarer hver gang, men vikaren har jo tilgang til min journal Ts Anonymkode: 1fe21...379 Det er nok derfor. Jeg fikk cosylan nesten uten å be om det da jeg hadde det samme som deg. Anslår at jeg ville ha vært borte fra jobben en uke ekstra om jeg ikke hadde fått. Den hosten var grusom Anonymkode: 27fb7...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #37 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er annerledes med tørrhoste da det ikke er slim som skal opp. Ts Anonymkode: 1fe21...379 Helt riktig ts. Det er kun ved slimhoste at cosylan ikke skal gis. Slim gir grobunn for bakterier og skal opp fra luftveiene, derfor dumt med noe som hemmer hosterefleksen. Tørrhoste er bare noe drit uten funksjon, og man bør bruke cosylan. Anonymkode: 27fb7...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #38 Del Skrevet 15 timer siden Ring i morgen tidlig, og få akuttime. Det skal være tilgjengelig hver dag, og må bestilles samme morgen. Alternativt kan du bruke en nettjeneste. Anonymkode: 36211...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #39 Del Skrevet 15 timer siden Du har vært hos legen og fått stilt en diagnose. På bakgrunn av dette trenger du medisiner. Det er ikke opp til helsesekretæren å vurdere. Du kan jo ikke vente i 3 dager! Forlang enten å snakke med legen over tlf,eller en akutt time. Anonymkode: b7f3d...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 15 timer siden #40 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nøyaktig hva har blitt strammet inn de siste månedene? Anonymkode: 76585...cde https://www.felleskatalogen.no/medisin/dokument/brev-helsepersonell-etylmorfin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå