AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:46 #41 Del Skrevet mandag kl 22:46 Handerrefyren skrev (26 minutter siden): https://www.felleskatalogen.no/medisin/dokument/brev-helsepersonell-etylmorfin Ingenting der som sier at det ikke kan foreskrives uten fysisk oppmøte, det er kun en orientering om nye kontraindikasjoner. Anonymkode: 36211...5e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:54 #42 Del Skrevet mandag kl 23:54 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts her Min forrige lege skrev ut uten fysisk oppmøte og iallefall når hun visste at jeg var syk og hadde vært til konsultasjon for samme problemstilling. Jeg har brukt Cosylan ved flere som sykdomsforløp uten komplikasjoner, så det kunne legen lest i min journal. Ts Anonymkode: 1fe21...379 Så du mener at legen skal bruke arbeidstiden sin på å lese seg opp på din journal helt gratis? Og du klarer vel å forstå at det er forskjell på en lege som kjenner deg og som tidligere har utskrevet de preparatene du etterspør. Anonymkode: e9116...a1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:05 #43 Del Skrevet i går, 00:05 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er da ingen innstramming som har skjedd nå. Man kan fint få resept ved å sende en e konsultasjon. Anonymkode: 39f7c...b4b E-konsultasjon var ikke tema. Her var det snakk om konsultasjon. reglene jeg viser til er ikke mye, de har vært sånn i over 15 år. Ikke bland meg med andre som skriver om innstramminger av regler. Anonymkode: 78e2c...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #44 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 15.18): Du får ikke medisinen uten oppmøte uansett hvor mange som er enig med deg her. Anonymkode: 4166f...abb Jeg har fått det til stadighet av flere leger. Har hatt flere lungebetennelser, corona osv så cosylan er det eneste som hjelper. Jeg legger bare inn i patientsky at jeg tenger ny resept for en store flaska og så får jeg det. Legene har mer enn nok annet å finne på enn å kaste bort ekstra time på meg med dette og jeg har ingen historikk innenfor rus. Hadde skjønt det om man hadde forhistorie som rusmisbruker. Anonymkode: 891be...c13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #45 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Så du mener at legen skal bruke arbeidstiden sin på å lese seg opp på din journal helt gratis? Og du klarer vel å forstå at det er forskjell på en lege som kjenner deg og som tidligere har utskrevet de preparatene du etterspør. Anonymkode: e9116...a1d Legen får lønn for å være min lege og jeg betaler for e-konsultasjon, for utskriving av resept og for medisinen. Når han er vikar for min lege så er det jobben hans og lese min journal. Når jeg er vikar for kollegaen min, så er det min jobb å sette meg inn i hva min kollega skulle gjort på jobb den dagen hun ble syk, og jeg måtte overta. Ts Anonymkode: 1fe21...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #46 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 12.28): Jeg var hos legen sist torsdag og han sa jeg hadde mykoplasma lungebetennelse og skrev ut antibiotika til meg. I dagene etter har jeg blitt mer forkjølet og fått tørrhoste som er typisk for mykoplasma. Jeg ringte legekontoret i dag og spurte om legen kunne skrive ut Cosylan eller Solvipect Comp som jeg har fått tidligere for tørrhoste. Fikk beskjed av legesekretær om at jeg måtte bestille meg en time for å få resept på hostesaft. Prøvde å fortelle henne at dette var en del av sykdomsbildet og at jeg ikke orket å reise helt ut på legekontoret. Den tidligste timen jeg kunne få er om tre dager🙄 så det hjelper meg veldig lite Anonymkode: 1fe21...379 Det samme lurte jeg på i dag. Legen har jo oversikt over hva som er skrevet ut tidligere mtp vanedannende medisin, og vet hvem de må vurdere grundig og ikke. Anonymkode: 71e3f...74f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #47 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 12.51): Fordi jeg blir verre for hver dag og orker ikke å vente i tre dager. Jeg hoster til jeg kaster opp Ts Anonymkode: 1fe21...379 Min datter fikk solvipect comp for sin hoste når hun hadde mykoplasma. Hjalp ikke en dritt. Hun hostet til hun kastet opp i over 1 uke. Så du må bare holde ut. Anonymkode: 36be8...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #48 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Legen får lønn for å være min lege og jeg betaler for e-konsultasjon, for utskriving av resept og for medisinen. Når han er vikar for min lege så er det jobben hans og lese min journal. Når jeg er vikar for kollegaen min, så er det min jobb å sette meg inn i hva min kollega skulle gjort på jobb den dagen hun ble syk, og jeg måtte overta. Ts Anonymkode: 1fe21...379 🤦🏼♀️ Anonymkode: e9116...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå