Gå til innhold

Kjip småbarnsmor som nekter oss andre å kjøpe ting fra Temu til barna sine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da finner du ting fra ønskelista på Temu og et annet sted. Hun kan da velge å betale mellomlegget..

Folk skal ha gaver, men å diktere hvor og hvordan det kjøpes inn går ikke.

Det er fullt av kjemikalier og dritt i absolutt alt vi kjøper. 

Her blir det Temu eller ingenting. Foreldrene må gjerne ta mellomlegget om de føler for det.

Anonymkode: 01fe3...da8

Da hadde jeg gått for ingenting. Har uansett ikke behov for smågaver i hverdagen. 

Anonymkode: a6870...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du ja, men neppe ungen din.

Anonymkode: 01fe3...da8

Ungen kan få en bolle om en vil bruke 50 kr en vinterdag.

Anonymkode: a6870...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Var innom hos henne her om dagen og hadde med gaver til alle barna hennes. Bare småting som bamser, hårspenner, små biler og lignende som ikke kostet stort fra Temu. Da moren fikk vite dette ble hun stiv i blikket og på kvelden hadde hun sendt sms til absolutt alle i slekta om at hun IKKE ønsker gaver fra Temu til barna sine. 

Hvorfor er hun så uhøflig og ikke minst hysterisk? Blir ordentlig i dårlig humør hver gang jeg tenker på det. Har folk for vane å diktere andre hva de kan kjøpe og ikke til andre? 

Anonymkode: 976e1...570

Vil du barna vel, så kjøper du ikke fra Temu. La være å gi, spar opp litt penger månedene i forveien eller gå sammen med flere om en felles gave til barnet. Sett en makspris pr person. 

Anonymkode: c5de8...cda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågaver i hverdagen er ikke noe poeng i heller. Blir bare mye rot og kastet etterhvert. Hårstrikk, og småting etc, får man ofte til 5-20 kr på europris når de selger ut ting. Kjøp heller noe der eller vent til bursdag/jul

Anonymkode: c5de8...cda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nå, jeg tror ikke at ting fra Temu er livsfarlige. Altså, det er ikke som om Temu satt opp sine egne fabrikker og lager spesielt giftige leker, de selger ofte overskudd salg, fra samme fabrikker som lager leker for helt vanlige lekeprodusenter. 

Men, som mor til 2 barn - de trenger ikke nips, de trenger ikke små leker bare for gøy, det blir bare rot, det blir ikke lekt med. 😥 Det blir fort ødelagt og må kastes. Det er ingen vits for å kaste bort penger på slikt. 

Anonymkode: 95724...f29

Ikke kødd med dette. Barn har endt opp på sykehus med sår og blonde skader pga ting fra temu. Pga skår i sko farlige kjemikalier i neglelim mellomannet. Det er nok mye mer vi ikke vet om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, dødskjip. 

Jeg er dødskjip fordi jeg ikke synes at det er ok av svigermor å "spenne" barna mine fast i bilen med slappe seler. 

Og enda verre er jeg fordi jeg ikke er komfortabel med å ha barna mine hos henne og hennes voldelige type og hans mindre intelligente voksne sønn. 

Altså, en må bare drite hva andre synes og heller styre løpet selv.

Anonymkode: bb544...aad

Noen ganger er det enkelt å velge å være kjip og leve godt med det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Var innom hos henne her om dagen og hadde med gaver til alle barna hennes. Bare småting som bamser, hårspenner, små biler og lignende som ikke kostet stort fra Temu. Da moren fikk vite dette ble hun stiv i blikket og på kvelden hadde hun sendt sms til absolutt alle i slekta om at hun IKKE ønsker gaver fra Temu til barna sine. 

Hvorfor er hun så uhøflig og ikke minst hysterisk? Blir ordentlig i dårlig humør hver gang jeg tenker på det. Har folk for vane å diktere andre hva de kan kjøpe og ikke til andre? 

Jeg har gitt beskjed til min mor om at jeg ikke ønsker at datteren min bruker Drikkeflaske, bestikk osv fra Temu. Andre leker hun kjøper for å ha hjemme hos seg er bryr jeg meg ikke om.

Anonymkode: 310d0...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kastes alle gaver vi får som er fra Temu og lignende nettbutikker. 

Anonymkode: b8cc3...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 11.41):

Kan vi være så snill å slutte å kalle alle mødre som faktisk har lest seg litt opp på ting og tatt et standpunkt hysterisk? Enten det gjelder skjerm, sukker eller temu så har de som oftest satt seg inn i hva de ønsker for SITT barn og så kommer resten av samfunnet og blir fornærmet og har ingen andre argumenter å komme med enn ordet hysterisk. Slutt! 

Det meste av det de selger på Temu er uansett dritt, bruk penger på noe annet. Om ikke man har råd til å kjøpe ordentlig bør man heller spare pengene sine. Det er ikke nødvendig å kjøpe bare for å kjøpe. 

Anonymkode: 95c85...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 17.34):

Fedmepandemien og kostholdsykdommer ta flere liv enn leker fra Kina 

Anonymkode: d94bb...f40

Tja. Så prøver vi jo å unngå å gi ungene godteri og pommes frites hver dag også. Leker med giftstoffer til barn er rett og slett noe dritt. Si at de har én leke fra Temu som det tilfeldigvis er masse giftstoffer i. Den blir favoritt og de har den inntil den tynne huden sin som absorberer dette. Hver dag. I tillegg avgir den stoffer som havner på gulvet der de leker, i hybelkaniner som de puster inn osv. Det er rett og slett bare sånt man vil unngå til ungene.

Jeg har takket pent nei til alle myke plastleker fra 80-tallet også. Snilt å ville gi bort arveleker, men jeg vil bare ikke ha det i hus.

Vi vet fortsatt ikke så mye om disse giftstoffene vi får i oss altfor mye av, men vi vet at flere og flere barn får autisme, det er flere genfeil, mutasjoner og menn nå har aldri hatt dårligere sædkvalitet. Jeg tenker vi unngår Temu jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...