Gå til innhold

Kjip småbarnsmor som nekter oss andre å kjøpe ting fra Temu til barna sine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var innom hos henne her om dagen og hadde med gaver til alle barna hennes. Bare småting som bamser, hårspenner, små biler og lignende som ikke kostet stort fra Temu. Da moren fikk vite dette ble hun stiv i blikket og på kvelden hadde hun sendt sms til absolutt alle i slekta om at hun IKKE ønsker gaver fra Temu til barna sine. 

Hvorfor er hun så uhøflig og ikke minst hysterisk? Blir ordentlig i dårlig humør hver gang jeg tenker på det. Har folk for vane å diktere andre hva de kan kjøpe og ikke til andre? 

Anonymkode: 976e1...570

En ting er å kjøpe ting til seg selv, ditt liv. Men gaver til barn??? Når det har vært så mye i mediene om hvordan de IKKE har NOE kontroll på hva som er i produktene de selger? 

Anonymkode: d6279...043

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Var innom hos henne her om dagen og hadde med gaver til alle barna hennes. Bare småting som bamser, hårspenner, små biler og lignende som ikke kostet stort fra Temu. Da moren fikk vite dette ble hun stiv i blikket og på kvelden hadde hun sendt sms til absolutt alle i slekta om at hun IKKE ønsker gaver fra Temu til barna sine. 

Hvorfor er hun så uhøflig og ikke minst hysterisk? Blir ordentlig i dårlig humør hver gang jeg tenker på det. Har folk for vane å diktere andre hva de kan kjøpe og ikke til andre? 

veldig enig med henne. fulle av gift. ikke mye uhøflig henne

Anonymkode: e383c...12b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke samme produsent. Temu kopierer varer og bruker seriøse produsenters bilder, alle vet vel det nå? Og å handle fra dem er å støtte kinesiske arbeidsleire, du skjønner vel hvorfor varene er billige? Arbeiderne lønnes knapt. Les aviser, søk på arbeidsleire og konsentrasjonsleire i Kina. Alle vet at det er store menneskerettighetsutfordringer i det landet. Temu bør boikottes. Å kjøpe gaver fra Temu bør man altså ikke gjøre. Hun var modig som sa fra.

Anonymkode: 460e2...4b7

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: 9d9b4...70b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, her er litt tungmetaller og giftige kjemikalier til barna dine!"

Anonymkode: ab2ba...507

Jadda, kan hende den leken tar fyr, men såpass må vi tåle 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temu skulle vært boikottet ja. Hva er vitsen med grundig kontroll både i EU og Norge av kjemikalier i varer, når Kina skal finne smutthull og masseselge drittvarer uansett? Hva er da vitsen med svanemerket...? 🌿

Temu o.l. må vekk. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at folk får seg til å kjøpe gaver der! Barn har jo altfor mye ting, så det er ikke akkurat det at vi ikle har råd til mer leler som gjør at vi ikke handler mer leker utenom jul og bursdag. La unger ønske seg ting. Ikke pøs på med søppel fra temu. Det er heller ikke spesielt vakkert mtp miljøet

Anonymkode: e7bed...100

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på miljøgifter, kjemikalier som kan gi allergiske reaksjoner og brannfare er det greit å unngå varer fra Temu, men det høres ut som om vedkommendes reaksjon var litt overdrevent. Det er fælt å bli sint over en vennlig tanke. Hun kunne definitivt tatt det penere.

Anonymkode: b9b0c...75d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi hun leser norske nyheter

Anonymkode: 40a01...e84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke ønsket smågaver (=plastsøppel) til mine små 12 unger, uansett hvor de var kjøpt.  Barn trenger virkelig ikke mer småleker, særlig ikke før jul. 

Temu er det kjipeste av alt. Miljøsvineri uten like 

Anonymkode: e2d8c...10d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn har stort sett lite og kortvarig glede av leker som du beskriver. Ikke er de stimulerende, de går istykker og barna går fort lei. 

Kjøp heller noe ordentlig de har glede av. Spill, kulebane,  akrebrett, 

Anonymkode: 636ac...a66

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (9 timer siden):

Full forståelse for at hun reagerte som hun gjorde. 

Er man kjip bare fordi man ønsker å passe på barna sine og hva de får som kan være helseskadelig?

Dog kan du ikke gjøre annet enn å respektere det.

Ja, dødskjip. 

Jeg er dødskjip fordi jeg ikke synes at det er ok av svigermor å "spenne" barna mine fast i bilen med slappe seler. 

Og enda verre er jeg fordi jeg ikke er komfortabel med å ha barna mine hos henne og hennes voldelige type og hans mindre intelligente voksne sønn. 

Altså, en må bare drite hva andre synes og heller styre løpet selv.

Anonymkode: bb544...aad

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da finner du ting fra ønskelista på Temu og et annet sted. Hun kan da velge å betale mellomlegget..

Folk skal ha gaver, men å diktere hvor og hvordan det kjøpes inn går ikke.

Det er fullt av kjemikalier og dritt i absolutt alt vi kjøper. 

Her blir det Temu eller ingenting. Foreldrene må gjerne ta mellomlegget om de føler for det.

Anonymkode: 01fe3...da8

Jeg hadde lett valgt ingenting hvis det eneste alternativet er Temu 😆

Anonymkode: edcfd...3fc

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da finner du ting fra ønskelista på Temu og et annet sted. Hun kan da velge å betale mellomlegget..

Folk skal ha gaver, men å diktere hvor og hvordan det kjøpes inn går ikke.

Det er fullt av kjemikalier og dritt i absolutt alt vi kjøper. 

Her blir det Temu eller ingenting. Foreldrene må gjerne ta mellomlegget om de føler for det.

Anonymkode: 01fe3...da8

Kan du ikke bare lavær å gi folk ting de ikke ønsker seg da? Om du ikke har lyst å gi noe folk vil ha, så trenger du jo ikke gi dem noe. Synes det er merkelig å gi gaver bare for å plage liksom.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med tanke på miljøgifter, kjemikalier som kan gi allergiske reaksjoner og brannfare er det greit å unngå varer fra Temu, men det høres ut som om vedkommendes reaksjon var litt overdrevent. Det er fælt å bli sint over en vennlig tanke. Hun kunne definitivt tatt det penere.

Anonymkode: b9b0c...75d

Hun sa jo ikke noe på det en gang, det at TS tolket øynene hennes som sinte er ikke veldig overdrevet reaksjon synes jeg... Jeg synes det er helt rydig å greit å informere om hva man ønsker seg og ikke ønsker seg til familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Og min el sparkesykkel er også CE merket, med klistrelapp.

klistremerke gjør det ikke godtkjent

Anonymkode: 56173...dbf

Står for china export vett.

ce-china-export-difference.png

Anonymkode: 06af3...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen har nettopp fått tvillinger som skriker så jævlig om natta. Så jeg gikk over med noen gilde smokker jeg har kjøpt på temu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Temu skulle vært boikottet ja. Hva er vitsen med grundig kontroll både i EU og Norge av kjemikalier i varer, når Kina skal finne smutthull og masseselge drittvarer uansett? Hva er da vitsen med svanemerket...? 🌿

Temu o.l. må vekk. 

Hjertens enig.

Det er forresten de som handler på temu som er kjipe.

Anonymkode: d0ba4...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Trollemor kjeder seg  😚

Anonymkode: 6e763...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn har stort sett lite og kortvarig glede av leker som du beskriver. Ikke er de stimulerende, de går istykker og barna går fort lei. 

Kjøp heller noe ordentlig de har glede av. Spill, kulebane,  akrebrett, 

Anonymkode: 636ac...a66

Altså hæ? Det er ikke sånn at alt fra Temu er likt , de har da miontesorri leker der også 

jeg ville ikke kjøpt til andre derfra men likevel er ikke alt bare ræl

Anonymkode: 798fd...a24

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...