AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Hørt at ved depresjon så bryr man seg ikke. Men kan man ha depresjon, og bry seg om at man ikke bryr seg? Jeg syns der er ufattelig vondt fortvilende og desperat å merke at jeg ikke Klarer bry meg, eller føle noe eller være normal. Som noe er ødelagt Det bare svimler og rakner for meg. Og føler meg innesperra i ingenting. Anonymkode: eb4ef...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hørt at ved depresjon så bryr man seg ikke. Men kan man ha depresjon, og bry seg om at man ikke bryr seg? Jeg syns der er ufattelig vondt fortvilende og desperat å merke at jeg ikke Klarer bry meg, eller føle noe eller være normal. Som noe er ødelagt Det bare svimler og rakner for meg. Og føler meg innesperra i ingenting. Anonymkode: eb4ef...0fb Men du som feiler så mye -sikker på at det er «ekte» depresjon da? Ikke en del av symptom bildet ditt ellers? Jeg har en fysisk sykdom med masse symptomer som gjorde at jeg «druknet» i symptomer og kroppen klarte ikke annet en å prøve håndtere symptomene -ikke «jeg’et» psykisk, var først når det roet seg at jeg kunne føle noe psykisk på en måte. Det henger jo samme, fysisk sykdom rammer også kognitivt. Alt trenger ikke være kognitivt som også rammer fysisk. Kanskje du skulle konsentrere deg om de fysiske symptomene dine -få dempet de -så kommer det psykiske etter. Snu litt på det? Anonymkode: d2e7e...a3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men du som feiler så mye -sikker på at det er «ekte» depresjon da? Ikke en del av symptom bildet ditt ellers? Jeg har en fysisk sykdom med masse symptomer som gjorde at jeg «druknet» i symptomer og kroppen klarte ikke annet en å prøve håndtere symptomene -ikke «jeg’et» psykisk, var først når det roet seg at jeg kunne føle noe psykisk på en måte. Det henger jo samme, fysisk sykdom rammer også kognitivt. Alt trenger ikke være kognitivt som også rammer fysisk. Kanskje du skulle konsentrere deg om de fysiske symptomene dine -få dempet de -så kommer det psykiske etter. Snu litt på det? Anonymkode: d2e7e...a3f Hmm hva mener du? Jeg finner ikke ut av det fysiske med meg- så hadde håpt det var depresjon som ga meg mye av det så det kan behandles? Anonymkode: eb4ef...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Depresjon kan oppleves på mange forskjellige måter. Svimler og rakner høres mer ut som angst for min del. Men behandlingen er mye av det samme, så det har ikke så mye å si egentlig. Anonymkode: da881...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hmm hva mener du? Jeg finner ikke ut av det fysiske med meg- så hadde håpt det var depresjon som ga meg mye av det så det kan behandles? Anonymkode: eb4ef...0fb Men har du ikke fått utskrevet medisin -hvorfor kan du ikke begynne og se? Jeg mente at fysisk sykdom er eks ME, Long covid osv gir utallige fysiske sympt fra øke kroppens systemer. Det rammer også hardt kognitivt om man er uheldig. Man blir stuck i fight and flight pga fysiske årsaker. Det går jo også utover hjernen. Anonymkode: d2e7e...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men har du ikke fått utskrevet medisin -hvorfor kan du ikke begynne og se? Jeg mente at fysisk sykdom er eks ME, Long covid osv gir utallige fysiske sympt fra øke kroppens systemer. Det rammer også hardt kognitivt om man er uheldig. Man blir stuck i fight and flight pga fysiske årsaker. Det går jo også utover hjernen. Anonymkode: d2e7e...a3f Ja er nok det. Men man kan vel ha flere ting samtidig. Hvordan tenker du man kan komme ut av det ellers? Anonymkode: eb4ef...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hørt at ved depresjon så bryr man seg ikke. Men kan man ha depresjon, og bry seg om at man ikke bryr seg? Jeg syns der er ufattelig vondt fortvilende og desperat å merke at jeg ikke Klarer bry meg, eller føle noe eller være normal. Som noe er ødelagt Det bare svimler og rakner for meg. Og føler meg innesperra i ingenting. Anonymkode: eb4ef...0fb Jeg har absolutt brydd meg ved depresjoner men jeg klarer ikke gjøre noe med tingene da, blir handlingslammet. Jeg vet jeg er glad i mann og barn, vet jeg trenger å spise, gå ut døra osv men å gjøre det går liksom ikke. Anonymkode: c3ea0...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har absolutt brydd meg ved depresjoner men jeg klarer ikke gjøre noe med tingene da, blir handlingslammet. Jeg vet jeg er glad i mann og barn, vet jeg trenger å spise, gå ut døra osv men å gjøre det går liksom ikke. Anonymkode: c3ea0...4d2 Det ee sånn jeg føler det og. Bare ligger her og rister og det rakner helt om jeg prøvee tenke på noe som helst Anonymkode: eb4ef...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja er nok det. Men man kan vel ha flere ting samtidig. Hvordan tenker du man kan komme ut av det ellers? Anonymkode: eb4ef...0fb Ja seff -men ser du har hengt deg opp i depresjon men samtidig så virker du ikke sikker på at det er depresjon. Virker veldig ambivalent -samt redd for å prøve medisiner for evt få bukt på «depresjon». Derfor jeg sier at mange blir bedre kognitivt av å få litt mer kontroll på fysiske symptomer man har ved f.eks. ME, Long covid og «utbrenthet», fordi disse sykdommene ikke kun er psykisk. Anonymkode: d2e7e...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja seff -men ser du har hengt deg opp i depresjon men samtidig så virker du ikke sikker på at det er depresjon. Virker veldig ambivalent -samt redd for å prøve medisiner for evt få bukt på «depresjon». Derfor jeg sier at mange blir bedre kognitivt av å få litt mer kontroll på fysiske symptomer man har ved f.eks. ME, Long covid og «utbrenthet», fordi disse sykdommene ikke kun er psykisk. Anonymkode: d2e7e...a3f Stemmer! Får ikke kontroll på de evt fysiske symmtomene når jeg er slik da. Anonymkode: eb4ef...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja seff -men ser du har hengt deg opp i depresjon men samtidig så virker du ikke sikker på at det er depresjon. Virker veldig ambivalent -samt redd for å prøve medisiner for evt få bukt på «depresjon». Derfor jeg sier at mange blir bedre kognitivt av å få litt mer kontroll på fysiske symptomer man har ved f.eks. ME, Long covid og «utbrenthet», fordi disse sykdommene ikke kun er psykisk. Anonymkode: d2e7e...a3f Blir jo så sjukt forvirra!!!! Anonymkode: eb4ef...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Blir jo så sjukt forvirra!!!! Anonymkode: eb4ef...0fb Du trenger ikke tenke mer nå. Du har grubla på det her lenge nok og du kommer ikke videre. Det er handling som gjelder nå. Du må gjøre noe, ikke mer tenking. Det finnes ikke noen flere svar på det du lurer på. Anonymkode: da881...895 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Blir jo så sjukt forvirra!!!! Anonymkode: eb4ef...0fb Du må bare bestemme deg for å prøve ut en ting av gangen. Eneste måten å eliminere når man har «diffuse» plager eller plager man ikke har klart å sette navn på ennå. Å ikke gjøre noe er kanskje verre. Anonymkode: d2e7e...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Blir jo så sjukt forvirra!!!! Anonymkode: eb4ef...0fb Jo mer du spørr og graver om masse forskjellig -jo mer forvirra blir man. Så lenge det ikke er fasit på det du sliter med. Lykke til🙏🏻 Anonymkode: d2e7e...a3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jo mer du spørr og graver om masse forskjellig -jo mer forvirra blir man. Så lenge det ikke er fasit på det du sliter med. Lykke til🙏🏻 Anonymkode: d2e7e...a3f Vil så gjerne bli bedfe. Og da er eneste mulighet, at d er depresjon som kan bedres av anfidep 😔 Anonymkode: eb4ef...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vil så gjerne bli bedfe. Og da er eneste mulighet, at d er depresjon som kan bedres av anfidep 😔 Anonymkode: eb4ef...0fb Klart du kan bli bedre -men prøv antidepr først så ser du om det kan hjelpe noe. Mulig du trenger en bredere tilnærming på helseplagene dine, men å prøve å få litt «ro» i situasjonen dvs bli ferdig utredet så godt det går og lande litt i det. Vet det ikke er lett, men du er ikke den eneste som har måttet gå igjennom en frustrerende og stressende prosess hvor man føler deg svært syk, fortapt og lite forstått samt føler at man får lite hjelp i hjelpeapparatet -men det er mulig å bli bedre med tiden. Selv vært syk i 6 år og først siste året jeg føler kroppen jobber litt mer med meg en den gjør mot meg. Anonymkode: d2e7e...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Klart du kan bli bedre -men prøv antidepr først så ser du om det kan hjelpe noe. Mulig du trenger en bredere tilnærming på helseplagene dine, men å prøve å få litt «ro» i situasjonen dvs bli ferdig utredet så godt det går og lande litt i det. Vet det ikke er lett, men du er ikke den eneste som har måttet gå igjennom en frustrerende og stressende prosess hvor man føler deg svært syk, fortapt og lite forstått samt føler at man får lite hjelp i hjelpeapparatet -men det er mulig å bli bedre med tiden. Selv vært syk i 6 år og først siste året jeg føler kroppen jobber litt mer med meg en den gjør mot meg. Anonymkode: d2e7e...a3f Huff. Takk. Blir bare verre og verre. Så da tenker jeg psyken må spille en rolle? Anonymkode: eb4ef...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Klart du kan bli bedre -men prøv antidepr først så ser du om det kan hjelpe noe. Mulig du trenger en bredere tilnærming på helseplagene dine, men å prøve å få litt «ro» i situasjonen dvs bli ferdig utredet så godt det går og lande litt i det. Vet det ikke er lett, men du er ikke den eneste som har måttet gå igjennom en frustrerende og stressende prosess hvor man føler deg svært syk, fortapt og lite forstått samt føler at man får lite hjelp i hjelpeapparatet -men det er mulig å bli bedre med tiden. Selv vært syk i 6 år og først siste året jeg føler kroppen jobber litt mer med meg en den gjør mot meg. Anonymkode: d2e7e...a3f Hva har gjort deg bedre da? Anonymkode: eb4ef...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #19 Del Skrevet 43 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Huff. Takk. Blir bare verre og verre. Så da tenker jeg psyken må spille en rolle? Anonymkode: eb4ef...0fb Klart man blir stressa og å ha det sånn -man blir ikke akkurat friskere av stress. Anonymkode: d2e7e...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden #20 Del Skrevet 41 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva har gjort deg bedre da? Anonymkode: eb4ef...0fb Tiden og div prøving og feiling. Hva som gjorde meg bedre er ikke så lett å si. Anonymkode: d2e7e...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå