Stiigen Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Å prøve å finne noe meningsfylt i 2024 er nesten Mission impossible. Som mann på dating app så er det en veldig sterk følelse at man er absolutt uverdig søppel. Man matcher med damer, og starter samtaler, men får ingenting tilbake. Det er nesten uhørt at disse damene skal stille et spørsmål eller vise minste tegn til interesse. Og det er en følelse av at samtalen må være til de grader underholdende for i det hele tatt å få svar. En mann må være en klovn(eller kanskje eksepsjonelt pen) for at damer skal gidde å i det hele tatt prøve. De siste 50 samtaler jeg har hatt der har sluttet etter ca 2 svar. Det er bare vanlig bli-kjent prat, men veldig enveis samtale som regel. Noen klarer man å få over på sosiale medier, men når man prøver å få til en date så viser det seg å være umulig også helt til man bare gir opp. Da har man gjerne brukt ukesvis på å tekste frem og tilbake, og fått visse forhåpninger. Så ut av 100 matcher, 50 chatter så ender man opp med en date. Og hun dukker visstnok opp, og er eksakt lik damene i tekst samtalene - hun svarer kort på spørsmål, men viser null interesse i meg som person, og spør ingenting, og gjør null innsats , også hører man aldri noe mer. Det var ikke slik for 4-5 år siden. Jeg forstår det sånn rent psykologisk; damer har et helt ekstremt utvalg. Nesten uavhengig av hvordan hun ser ut så har hun uendelig mye menn som ønsker kontakt med henne, selv min 78 år gamle gifte mor får daglig meldinger på sosiale medier av menn. Så damene kan ikke gi noe som helst av seg selv, de kan bare engasjere seg i de som er mest underholdende, eller de som har høyest objektiv verdi; rik, vakker, høy status jobb. Når jeg nå er på et punkt i livet hvor jeg ønsker å finne noe ekte, noe ærlig og noe dypere, en form for connection så er det en følelse av håpøshet egentlig. I et samfunn hvor alle er ekstremt ufokusert, og hvor de fleste praktiserer en "NEXT" type holdning hvor hver minste lille uønsket kvalitet er grunn til å gå videre til neste kandidat. Damer prøver ikke engang. Det er så trist. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Du skjønner vel at du må prøve noe annet enn Tinder? Anonymkode: c52d4...e17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Kanskje damer er baserte, kanskje du er kjedelig, kanskje det tilfeldigvis ikke var noen god match. For 5 år siden var kanskje både du og damenes yngre? Livet blir mer komplisert ettehvert, og folk uansett kjønn ofte litt tyngre å dra i gang. Og Tinder er 70 % menn. Hver dame kan bare date en kar, vanligvis, så selv om alle damene var flotte, klare og omgjengelige ville uansett mange menn der stå uten dame. Anonymkode: 955c8...b69 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Damer blir basert på tinder. Grus tinder. Årøv noe annet. Møt mennesker på naturlig vis, meld deg på speed dating, et dansekurs, klatring eller noe. Mye enklere. Mer naturlig. Anonymkode: e726e...48b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Kompis, dra dit utlandet. Har mange flotte venner som slet i norge. De fikk kjæreste med en gang i utlandet, og generelt hadde de en mye bedre dating opplevelse. Anonymkode: b0fd4...9aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Jeg skjønner at det er enkelt å dra denne konklusjonen om at det er damene som gruppe det er noe feil med eller som ikke gir noe. Men jeg tror du skal passe deg for å ta til deg slike holdninger, for din egen del. Alle kvinner jeg kjenner som dater sier nøyaktig det samme om mennene de prater med; at de er dårlige på å svare og stille spørsmål, ikke byr på seg selv og alltid forsvinner etter én date. Og dette er bra damer, akkurat som at du sikkert er en bra mann. Så kanskje det ikke er kjønnene det er noe galt med, men mediumet? Kulturen? En følelse av håpløshet blant alle kjønn? Hva bruker de fleste Tinder for, finne en partner eller booste selvbildet? Ikke at jeg har noen løsning til deg. Jeg skjønner at det er vanskelig å treffe noen utenfor de dedikerte plattformene. Men det er uansett noe jeg anbefaler. Har du spurt venner eller kolleger om de kanskje kjenner noen du kunne passet med? Jeg har sett mange finne hverandre på den måten. Anonymkode: 4f162...b29 3 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Du skal få tilbakemeldingen som kvinner får: Fellesnevneren til alle disse kvinnene er deg. Du må seg på hva du selv gjør. Anonymkode: 5cc9b...14e 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Ut av Tinder, delta i den virkelige verden. Det beste er å finne en hobby eller interesse hvor du treffer andre mennesker. Det du får gratis med damene du møter i slike sammenhenger er at dere allerede har en felles interesse! Jeg håper Tinder og online dating snart dør ut, helst før mine barn blir voksne og skal ut i verden for å treffe sin rette. Skremmende hvordan utviklingen har gått etter at Tinder kom. Folk behandler ikke hverandre som mennesker lenger. Alle er bare objekter med eller uten nok haker på checklisten. Kjenner jeg er glad Tinder kun var i sin spede barndom da jeg møtte min mann, ingen av oss er farget av det menneskesynet mange tinderdatere har. Anonymkode: cd814...4d6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Toget er sikkert gått? Du er for gammel. Du ventet for lenge, og damene som såg etter det samme som deg har allerede funnet noe ekte og dypere med menn som var klar samtidig som dem? Mange menn tror de har god tid, og «lever livet» gjerne til de nærmer seg 40, og vel så det. Beklager, men nå er de fleste på din alder tatt, de tok menn som forpliktet seg tidligere. Utvalget er lite, og de som står igjen tar ofte heller en mann som har vist evnen til å være i forpliktende forhold tidligere, enn en som valgte å være ungdom litt for lenge. De som er yngre vil ha noen rundt sin egen alder. I beste fall Jan de ta en som er en del eldre om han har høy sosial status og økonomiske resuurser langt over normalen. Hvor gammel er du? Anonymkode: 88ef2...407 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Toget er sikkert gått? Du er for gammel. Du ventet for lenge, og damene som såg etter det samme som deg har allerede funnet noe ekte og dypere med menn som var klar samtidig som dem? Mange menn tror de har god tid, og «lever livet» gjerne til de nærmer seg 40, og vel så det. Beklager, men nå er de fleste på din alder tatt, de tok menn som forpliktet seg tidligere. Utvalget er lite, og de som står igjen tar ofte heller en mann som har vist evnen til å være i forpliktende forhold tidligere, enn en som valgte å være ungdom litt for lenge. De som er yngre vil ha noen rundt sin egen alder. I beste fall Jan de ta en som er en del eldre om han har høy sosial status og økonomiske resuurser langt over normalen. Hvor gammel er du? Anonymkode: 88ef2...407 Sånn er Tinder for meg som er 20 også Anonymkode: 02a28...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Jeg får aldri meldinger av menn på sosiale medier. Er i 30 årene. Er ikke på tinder. Men syns du tar feil om du tror vi alle har masse menn i livene våre. Ikke at det garanterer kjærlighet til dem som skriver, om man ikke får oppmerksomhet ellers. Men trist at du har en så dårlig opplevelse på tinder. Anbefaler deg å bli kjennt med damer utenfor app. Anonymkode: 81ad2...25a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sånn er Tinder for meg som er 20 også Anonymkode: 02a28...8ca Utvalget av kvinner er vel ikke stort på Tinder, men som en 20 åring som ønsker noe forpliktende og langvarig, stiller du langt frem i køen i forhold til de evige ungkarene på 40, 50, 60. Anonymkode: 88ef2...407 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Tror du det er noe bedre på den andre siden? Senest den jeg likte godt, ville bare ha meg som reservehull. Charming. Det er en del menn som har likt meg mer enn det, men jeg opplever å dra hele samtalen, eller de er kjekke men hardt rammet av perio. Er nok mange jeg kunne likt om jeg traff de i det virkelige liv, fordi personlighet mstch er så mye viktigere enn utseende, men på apper blir utseende viktigst, mange jukser med kamera... nett dating fungerer dårlig. Er en jeg liker godt personligheten til nå, men må bli kjent mye bedre for å vite om jeg liker han "så" godt fordi utseendet ikke tiltaler meg. Når en av de første spørsmålene er hva jeg jobber med ( selv om det er bare smalltalk) føles det som de ikke er interessert i meg som person. Jeg har truffet alkoholikere, folk med store mentale issues via appene, så er tydeligvis ikke særlig flink til å velge. For at ikke kontakten skal bli ny skuffelse må de nesten si noe som får meg til å tenke at de er nogelunde normale. Anonymkode: bae21...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1769 Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Ønsker deg lykke til med å finne en som setter pris på tilstedeværelsen din. Spør du meg, vil jeg påstå at du har mye å by på, og håper du ikke gir opp søket om å finne en med gjensidig ønske om kjærlighet. Ser meg enig i at vi burde kunne få lov til å oppleve oss selv som noe annet enn andres underholdning, og at verdier veier opp for annet målbart. Som en person som har sterk tro til universet, tror jeg selv på veier som krysses, og da i den fysiske verden. Da kan det hende at man møter noen man faktisk liker, med en trygghet over at det hele handler om kjemi, og at denne aldri går en vei. Heier også på kjærligheten <3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Utvalget av kvinner er vel ikke stort på Tinder, men som en 20 åring som ønsker noe forpliktende og langvarig, stiller du langt frem i køen i forhold til de evige ungkarene på 40, 50, 60. Anonymkode: 88ef2...407 Tydeligvis ikke Anonymkode: 02a28...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tydeligvis ikke Anonymkode: 02a28...8ca Er dere ute etter noe seriøst må dere uansett ut av Tinder og andre apper. Dere må ut og vise dere frem, snakke med ekte damer. De fleste som får forhold gjør en innsats ute blant folk. Der er der du bør legge energien din. Om det ikke finnes aktuelle kvinner på dine arenaer, må du finne nye. Anonymkode: 88ef2...407 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er på tinder, kvinne i 40- årene. Jeg matcher med få, for meg er det viktig med en god tekst, det er det som fanger min interesse. Har snakket med noen, men med de fleste har samtalen dødt ut etter lange eller kortere perioder med enstavelsesord til svar, og umulig å få ut av de noe om hvem de er som person. Noen få har jeg lagt til på snapp, en sender kun en snapp hver morgen med "ha en fin dag", en snakket jeg mye med med både i chat, bilder og videochat, men når jeg spurte om å treffes, så forsvant han. Så det er ikke så enkelt for kvinnene heller.. Jeg prøver å treffe folk irl, men det er begrenset hvor mye nye folk man treffer, og det står heller ikke stemplet singel i panna på de, så det er ikke så enkelt. Og da er det jo apper man står igjen med selv om jeg ikke liker app i det hele tatt.. Anonymkode: 6ff4d...2b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er dere ute etter noe seriøst må dere uansett ut av Tinder og andre apper. Dere må ut og vise dere frem, snakke med ekte damer. De fleste som får forhold gjør en innsats ute blant folk. Der er der du bør legge energien din. Om det ikke finnes aktuelle kvinner på dine arenaer, må du finne nye. Anonymkode: 88ef2...407 Men nå lever vi i en asosial kultur der det er vanskelig å møte folk Anonymkode: 02a28...8ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Det jeg ikke forstår er hvorfor så mange (og da spesielt menn) gidder å være der. Menn kan fint skape balanse i regnskapet, men ønsker heller å bli frustrert og sinte. Tinder er drita kjedelig, og det kommer fra en mann som tilsynelatende gjorde det veldig bra på Tinder. Bra fordi jeg fikk mye respons, mange dater og kunne også gi lite for å få mye. Jeg føler virkelig ikke at jeg gjorde det bra, da jeg fortsatt sitter her alene fordi jeg ikke synes hun eller hun var bra nok, riktig nok, og tenkte alltid at den neste ville være enda bedre. På det verste hadde jeg flere dater pr dag, datet mange samtidig, og tenkte jeg levde livet. Er veldig glad for brødrene mine som tok tak i meg og vekket meg. For jeg ønsket meg hele tiden en kjæreste, kjærligheten var det jeg søkte. Men grunnet all oppmerksomheten tenkte jeg at jeg var noe helt spesielt, og fortjente da selvsagt hun perfekte. Så jeg hadde et stort fokus på å finne feil, feil som jeg alltid fant. Jeg tror veldig mange kvinner på Tinder lider av det samme, for den oppmerksomheten mange får fungerer som det største hinderet i denne søken etter kjærlighet. Mitt tips, slett og glem tinder, fokuser på livet og det du ønsker å fylle det med som er innenfor din kontroll. Møt mennesker der du er, ansikt til ansikt. Om ikke du skulle finne en kjæreste slik, så fyller du i alle fall livet med positive ting. Hvorfor bruke tinder, når resultatet bare blir frustrasjon, sinne, dårlig selvbilde og selvtillit, dårlig syn på mennesker, og som jeg , helt forvrengt bilde av meg selv? Når sjansen likevel er størst for å ikke finne kjærligheten der heller. Anonymkode: 23026...a72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men nå lever vi i en asosial kultur der det er vanskelig å møte folk Anonymkode: 02a28...8ca Alle er i samme asosial båt, du er ikke alene om å ønske endring. Anonymkode: 81ad2...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå