Gå til innhold

Er all sex utenom forholdet utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

DittHåp skrev (32 minutter siden):

TS er i hvert fall ikke alene.

Jeg kjenner 3 kvinner som alle er i godt etablerte parforhold, høyt utdannede og meget selvstendige, som har affærer utenom ekteskapet fordi de har behov for mer, og mer variert sex, enn det de får i heimen.

Alt foregår diskret og ingen av disse har behov for utenomekteskapelig romantikk, så det handler ( iflg de selv ) kun om fysisk tiltrekning og begjær. 

Hvem skal sette seg til doms over hva som er rett og galt her ? 

Hadde TS vært en mann ville antagelig tråden flommet over av eder & galle ..... just saying

Undersøkelse publisert av Elsa Almås:

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/kvinner-mer-utro-enn-menn/62527886

Har du lest tråden? Er jo full enighet om at dette er utroskap og feil. 

Jeg blir ukentlig kontaktet av menn som trenger elskerinne, så det er ikke sånn at menn er så fromme akkurat. 

Anonymkode: 99995...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du lest tråden? Er jo full enighet om at dette er utroskap og feil. 

Jeg blir ukentlig kontaktet av menn som trenger elskerinne, så det er ikke sånn at menn er så fromme akkurat. 

Har noen påstått at menn er fromme ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (3 minutter siden):

Har noen påstått at menn er fromme ? 

Sa jeg det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (53 minutter siden):

TS er i hvert fall ikke alene.

Jeg kjenner 3 kvinner som alle er i godt etablerte parforhold, høyt utdannede og meget selvstendige, som har affærer utenom ekteskapet fordi de har behov for mer, og mer variert sex, enn det de får i heimen.

Alt foregår diskret og ingen av disse har behov for utenomekteskapelig romantikk, så det handler ( iflg de selv ) kun om fysisk tiltrekning og begjær. 

Hvem skal sette seg til doms over hva som er rett og galt her ? 

Hadde TS vært en mann ville antagelig tråden flommet over av eder & galle ..... just saying

Undersøkelse publisert av Elsa Almås:

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/kvinner-mer-utro-enn-menn/62527886

Jeg vet om to kvinner som holder på slik. Der har barna funnet ut om mors utroskap. For uansett hvor diskret disse har forsøkt å være, så er det nesten umulig at ingen oppdager det.

Barna sliter med dette, for de føler seg fullstendig splittet mellom å ikke ønske å såre far med å fortelle, samtidig som de mener han fortjener å vite, sinne mot mor og også lojalitetskonflikten de føler overfor henne. Og ja, jeg har barnas side av dette.

Kvinnene det er snakk om tror tydeligvis selv at alt er såre vel, at de her diskrete, at ingen vet. Og mens de holder på slik så skades barna deres, forholdet deres til barna ødelegges, og familien i prinsipp faktisk er i ferd med å smuldre opp innenfra.

Vet om et par andre tilfeller noen år tilbake hvor fars "diskrete" utroskap gjorde det samme mot barna, som der slet med akkurat samme følelsene overfor sine foreldre. Familiene der gikk i oppløsning, og flere av barna følte skyld og skam fordi de følte at de ødela familien, fordi de sa fra til sine mødre hva de hadde hørt. I ene familien hadde barn sagt fra til far først, og ble da møtt med både sinne, trygling, nesten trusler, og så beskyldninger om at barnet ødela familien om det sa fra til mor.

TS og andre kan forsøke å pynte det så mye som de vil, men risikoen for at det Ts planlegger går galt er høyst reelt. Men, er Ts villig til å ofre forholdet og familien og forholdet til barna, så sier det vel mye om hvor lite de egentlig er verdt for henne - eller i hvert fall at egen utroskap er mer verdt for henne.

Anonymkode: c7e18...466

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge en har en felles enighet om å være monogame, så er sex med andre bak ryggen til partneren utroskap. Så enkelt er det. Så velger en selv om en vil være trofast eller utro, men ingen unnskyldning rettferdiggjør utroskap 

Anonymkode: 48788...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex utenom forholdet kan kun foregå dersom begge er enige i dette. Alt annet er å regne som utroskap. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 33043...30d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er helt ok å ha sex med hvem man vil. Har ingenting med forholdet å gjøre 

Anonymkode: bdac2...e2a

Hvis man har lovet å være monogam, så er det selvsagt ikke ok å knulle andre, da bryter man løfter og lyver. Men det er selvsagt ok å knulle hvem man vil, men går man bak ryggen til den man påstår man elsker, så er ikke "ok" et ord jeg ville brukt.. 

Anonymkode: 48788...426

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ass, uansett hvor mye du prøver å komme med bortforklaringer så er det selvsagt utroskap. Hva med å ta på deg voksen trusene og tørre å snakke med mannen din? 

Anonymkode: afe8f...20b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...