AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #61 Del Skrevet 2. desember 2024 Herlighet så mye krav når noen er snille og stiller som kattepasser. Fjern platespilleren hvis du er redd for at platene skal bli brukt. Anonymkode: 6a96d...7c3 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #62 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Rydd bort det som kan ryddes bort? ta depositum som hun får tilbake hvis alt er ok når du kommer tilbake? da behandler kun kanskje tingene dine med mer respekt fordi hvis noe blir knust eller ødelagt, så mister hun depositum. uansett om hun skal bo gratis eller ei, så burde jeg laget en kontrakt Anonymkode: 7d7b8...635 Kattepasseren skulle jo egentlig passe hos seg, men fikk ikke passe katten der likevel pga forbud mot dyr. er jo bare derfor hun bor hos ts. Ts kan ikke kreve depositum da. Ender bare opp med at Kattepasseren trekker seg. Det er tross at hun som gjør ts en teneste og ikke omvendt Anonymkode: 465c0...e20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #63 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg kan ikke lagre noe i boden som er av papir for det blir fuktig , så da må jeg eventuelt leie meg et lager, men det er mye arbeid å bære ned 800 plater fra 5 etasje. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Lås av et skap inne. Om det så er et kjøkkenskap du kan fylle opp og låse med ting du er redd for. Sett på hengelås og hengsel (helt vanlig i Airbnb leiligheter). Gjør det litt vanskeligere å få tak i mtp om hun har noen på besøk som vil prøve plater. Anonymkode: df8cf...918 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #64 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ta utganspunktet i det verst tenkelige. Hva skjer når det er brann og da mener jeg full overtenning og total ødeleggelse? Det er dette du må sikre deg mot, uansett. Etter det så er det snakk om innboet generelt. Studenter er festglade. Uansett. Studievenner er på besøk. Uansett. Jeg hadde trolig vært mer komfortabel med naboen. Anonymkode: d4d66...083 Ikke alle. Jeg som student ville elsket den løsningen: bedre plass, bo for seg selv, billig/gratis og å kunne kose med og snakke med en katt som sin egen uten at den var mitt ansvar i 20år men bare i 3måneder. Jeg er rolig og elsker dyr, samtidig som jeg ikke ville hatt eget dyr som student fordi dyr er ansvar og lever lenge. Men for 3mnd så ville det vært en perfekt match🥰 og det finnes flere som meg! Ikke alle er party-studenter. Anonymkode: df8cf...918 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 2. desember 2024 #65 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette. Men du har kanskje ikke forsikring? Anonymkode: 7dcae...366 Hun har sikkert vanlig innboforsikring, men hva slags forsikring skal dekke denne uerstattelige platesamlingen? Man kan jo forsikre seg fra økonomisk tap, men hvordan forsikrer man sjeldne objekter som både har affeksjon og sikkert er nesten umulig å få kjøpt igjen? Det er umulig. Et forsikringsselskap vil mest sannsynlig ikke kunne gjøre noe som helst. De har jo null kontroll på hva kattepasseren til TS vil foreta seg. Når det er sagt, hvis jeg hadde vært denne kattepasseren og opplevd at TS hadde så liten tillit til meg, hadde jeg hatt liten lyst til å passe katten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #66 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg setter ikke katten min bort på kattepensjonat, og det gjør jeg fordi jeg er glad i katten min. Å stue katter som ikke går overens sammen på et lite område gir veldig mye stress. Til og med dyrlegen vår anbefaler ikke kattepensjonat over lengre tid, da katter blir syke av det sier hun. Det beste for katten er at han slipper miljøskifte, og kan gå ut i reviret sitt hver dag. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Jeg har jobbet på et kattepensjonat i mange år og det stemmer ikke. Merkelig at du heller vil la katten din bli hos noen du ikke engang stoler på med platesamlingen din Anonymkode: a5a5f...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #67 Del Skrevet 2. desember 2024 Hvor mye skapplass har du på soverommet? Stue sammen alt av klær slik at ett skap blir ledig og deretter flytte LP-platene inn i skapet? Anonymkode: b909d...a8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #68 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvor mye skapplass har du på soverommet? Stue sammen alt av klær slik at ett skap blir ledig og deretter flytte LP-platene inn i skapet? Anonymkode: b909d...a8f Jeg har ikke plass til 800 Lp plater i klesskapet og jeg får heller ikke låst det. Er finne en annen løsning. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #69 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har jobbet på et kattepensjonat i mange år og det stemmer ikke. Merkelig at du heller vil la katten din bli hos noen du ikke engang stoler på med platesamlingen din Anonymkode: a5a5f...b4d Fortell meg hvordan det var på ditt kattepensjonat. Jeg har ringt til tre kattepensjonat, og der forteller de at katten får et bur å sove i der han har sin egen do/ mat, og så er det lufting i fellesareal. Problemet er at katten min går ikke overens med andre katter innendørs. Han blir stresset og begynner å pisse overalt/ markerer. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #70 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fortell meg hvordan det var på ditt kattepensjonat. Jeg har ringt til tre kattepensjonat, og der forteller de at katten får et bur å sove i der han har sin egen do/ mat, og så er det lufting i fellesareal. Problemet er at katten min går ikke overens med andre katter innendørs. Han blir stresset og begynner å pisse overalt/ markerer. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 De sier at alle katter går overens når de møtes på nøytral grunn, men det er ikke min erfaring. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #71 Del Skrevet 2. desember 2024 Hvis du bare fjerner armen på platespilleren, går det jo ikke an å spille noe. Jeg tror neppe hun drar inn folk som kommer til å ta ut hver plate og ripe de opp med en kniv? 😄 Jeg hadde bekymret meg mer for at katten ikke kom hjem for kvelden når det bor en fremmed der enn at mange plater skal ødelegges ... Anonymkode: f9340...aac 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #72 Del Skrevet 2. desember 2024 Det er jo bare å fjerne platespilleren, så blir ikke platene spilt. Og så forklarer du henne gjerne at de har stor affeksjonsverdi, da vi hun nok også være ekstra påpasselig ved eventuelle gjester. Du kan leie minilager, Wanda o.l. kommer på døra og henter. Jeg vil jo også tenke at det går an å pakke litt bort i bokser eller esker og bare ha dem stående i hjørnet av et rom, eller under sofaen eller senga. Man må jo anta at du ikke leier ut til en kleptoman eller noe, så da er det bare å si at jeg har pakket ned litt greier jeg er ekstra redd for. Da vil ikke et normalt menneske tenke at nå skal jeg jammen meg pakke opp den platespilleren og prøve å koble den til og risikere å ødelegge det hun er mest redd for, fordi det er sykt viktig for meg å høre Elvis på vinyl akkurat nå. Har forøvrig en stor platesamling selv, jeg hadde ryddet den bort om jeg skulle leid ut AirBnB. Vært redd for at det kunne være lett å nappe med seg en plate som suvenir, siden det er så mange... Men ødelegge dem? De beste platene er ihjelspilte uansett 😂 Anonymkode: 4b932...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 3. desember 2024 #73 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis du har lest tråden, så ville du sett at ts er oppmerksom på at hun papir vil bli ødelagt av fuktigheten og at det dreier seg om ca 800 plater. Og et tørt mineraler... Når du rettet skrivefeil, så kunne du kanskje rettet det til minilager også. Anonymkode: f25d2...359 Hadde lest så og si hele tråden, men desverre missa innlegget der ant LP'er og fukt i kjelleren var opplyst- beklager om jeg kasta bort tia di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #74 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo bare å fjerne platespilleren, så blir ikke platene spilt. Og så forklarer du henne gjerne at de har stor affeksjonsverdi, da vi hun nok også være ekstra påpasselig ved eventuelle gjester. Du kan leie minilager, Wanda o.l. kommer på døra og henter. Jeg vil jo også tenke at det går an å pakke litt bort i bokser eller esker og bare ha dem stående i hjørnet av et rom, eller under sofaen eller senga. Man må jo anta at du ikke leier ut til en kleptoman eller noe, så da er det bare å si at jeg har pakket ned litt greier jeg er ekstra redd for. Da vil ikke et normalt menneske tenke at nå skal jeg jammen meg pakke opp den platespilleren og prøve å koble den til og risikere å ødelegge det hun er mest redd for, fordi det er sykt viktig for meg å høre Elvis på vinyl akkurat nå. Har forøvrig en stor platesamling selv, jeg hadde ryddet den bort om jeg skulle leid ut AirBnB. Vært redd for at det kunne være lett å nappe med seg en plate som suvenir, siden det er så mange... Men ødelegge dem? De beste platene er ihjelspilte uansett 😂 Anonymkode: 4b932...da5 Jeg er ikke redd for at de skal bli ødelagt, men stjålet eller brukt som "mekkeunderlag" for jointer. P.s Jeg har ikke Elvis, men blant annet kanskje Norges beste punk samling😉 Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 3. desember 2024 #75 Del Skrevet 3. desember 2024 Pappa hadde sine Vinylplater i en sånn en 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #76 Del Skrevet 3. desember 2024 Maskinfører skrev (8 timer siden): Pappa hadde sine Vinylplater i en sånn en Det er lurt, men ikke plass til så mange plater Ts Anonymkode: b6a96...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #77 Del Skrevet 3. desember 2024 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke plass til 800 Lp plater i klesskapet og jeg får heller ikke låst det. Er finne en annen løsning. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Jeg var sikker på at jeg svarte denne tråden med dette tipset i går, men nå kan jeg ikke finne det, så skriver det igjen. Unnskyld hvis jeg gjentar det og hvis og ikke er relevant for deg, bare se bortifra det ispfall! Jeg ville ha skaffet plast som man bruker for gulv og møbler ved maling av vegger, så kan denne plasten legges over/rundt platene og så tapes. Det vil ikke se fint ut, men det gjør ingenting - da er det i det minste helt beskyttet mot søl og kikking! Anonymkode: 13613...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #78 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er ikke redd for at de skal bli ødelagt, men stjålet eller brukt som "mekkeunderlag" for jointer. Anonymkode: b6a96...4e4 Det er enklest for deg å finne kattepensjonat. Anonymkode: 6a96d...7c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #79 Del Skrevet 3. desember 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er enklest for deg å finne kattepensjonat. Anonymkode: 6a96d...7c3 Enklest, ja. Tryggest, ja. Best for katten? DEFINITIVT IKKE. Jeg støtter TS fullt ut i hennes prioritering her! Anonymkode: 13613...a8e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 3. desember 2024 #80 Del Skrevet 3. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er lurt, men ikke plass til så mange plater Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Ja det er veldig lurt Ikke det nei ☹️ Endret 3. desember 2024 av Maskinfører 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå