Gå til innhold

Gravid med en annen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde samleie med kondom for tre uker siden,  testet nå svakt positiv. Vet det ikke trenger bety noe så tidlig, men tankene spinner jo. 

Jeg har to små barn fra før. Disse fikk jeg med en tafatt dust som jeg skilte meg fra for et par år siden. Det var utroskap i begge ender, han fysisk mens jeg hadde en fyr jeg chattet med. Ingen av delene var greit. Etter vi gikk fra hverandre har barnefar skjerpet seg veldig, og nå er vi der at vi nesten kan bo sammen igjen. Jeg bare mangler følelsene. 

Jeg har møtt han jeg har chattet med to ganger det siste året. Han bor på andre siden av landet, sammen med kjæresten sin. Som dere har skjønt til nå er det bare rot fra alle kanter, og jeg skjønner at jeg nå blir dømt opp pg i mente her på kg. Uansett, vi er bestevenner, men jeg kunne aldri tenkt meg et forhold til han ettersom han er utro. 

Så om jeg nå skulle vært gravid da. Jeg er opprinnelig imot abort. Jeg har nok kjærlighet til flere barn. Økonomi går bra, jeg kan bo hvor som helst. Det er bare dette styret med en potensiell barnefar som har meg i skjul og bor langt unna, og det at planen var å prøve å satse på eksen. Det roter det til rett og slett. 

Så dere kloke hoder der ute, hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 5dcba...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Abort. 

Er verken motstander eller tilhenger av det, og har gått gjennom en selv som jeg angrer på for barnet men er glad for pga faren, så svaret mitt, er abort.

Anonymkode: 47f9d...d2a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt abort. 

Anonymkode: b3f70...409

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort.

Du har allerede to barn.

Anonymkode: 71cf3...03c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort. Skjønner det ikke er et lett valg, men rett og slett for komplisert og fått barn med disse omstendighetene. 

Anonymkode: 87978...691

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Abort og sterilisering. 

Anonymkode: b52b2...108

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hadde samleie med kondom for tre uker siden,  testet nå svakt positiv. Vet det ikke trenger bety noe så tidlig, men tankene spinner jo. 

Jeg har to små barn fra før. Disse fikk jeg med en tafatt dust som jeg skilte meg fra for et par år siden. Det var utroskap i begge ender, han fysisk mens jeg hadde en fyr jeg chattet med. Ingen av delene var greit. Etter vi gikk fra hverandre har barnefar skjerpet seg veldig, og nå er vi der at vi nesten kan bo sammen igjen. Jeg bare mangler følelsene. 

Jeg har møtt han jeg har chattet med to ganger det siste året. Han bor på andre siden av landet, sammen med kjæresten sin. Som dere har skjønt til nå er det bare rot fra alle kanter, og jeg skjønner at jeg nå blir dømt opp pg i mente her på kg. Uansett, vi er bestevenner, men jeg kunne aldri tenkt meg et forhold til han ettersom han er utro. 

Så om jeg nå skulle vært gravid da. Jeg er opprinnelig imot abort. Jeg har nok kjærlighet til flere barn. Økonomi går bra, jeg kan bo hvor som helst. Det er bare dette styret med en potensiell barnefar som har meg i skjul og bor langt unna, og det at planen var å prøve å satse på eksen. Det roter det til rett og slett. 

Eksen forblir nok skjerpet til han enten blir sammen med deg igjen eller med noen andre. Så det kan du bare legge fra deg.

Ang barnet, tenkt på hva du vil. Ønsker du et barn til så kan du jo beholde. Men kanskje slutt å ligge med folk i forhold og som bor langt unna... ting skjer og det er greit å slippe ihvertfall en de to. 

Anonymkode: 286d7...df1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Første du skal gjøre er å legge fra deg planen med et eksen forhold 2.0... Det funket ikke da og det vil ikke funke nå..

Neste er å glede deg over at økonomien din er bra så du har et reellt valg om du vil beholde barnet eller ikke.. 

Så må du ta valget..og det handler ikke om eksen din..eller gravøren med kjæreste men om deg og barnet..Lykke til.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vurdert abort. Det er rot nok her som det er. Synes ikke det er rettferdig å kaste et barn uti dette surret, og det vil også gå utover de du har fra før. Få livet på stell - så kan du vurdere flere barn. Vi har faktisk mulighet til å ta dette valget i Norge (enn så lenge). 

Anonymkode: b0a7e...91c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort. Barnet har rett til å vite opphavet sitt så du kan ikke bare holde det skjult heller (hverken etisk eller lovlig). Dette blir bare fullstendig kaos, noe jeg tror du vet selv, det er ikke bare deg dette går ut over. Stakkars denne kjæresten til han du er gravid med. 
jeg mener terskelen for abort bør være høy, men i dette tilfelle så må du faktisk tenke litt rasjonelt og ikke bare med hjertet. 

Anonymkode: aecaf...1c5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To små barn fra før + ett til med en annen som også er i forhold??

Definisjon av kaos.

Hvis du i fremtiden har et håp om å finne deg en respektabel mann som ville vurdert deg for et seriøst forhold må du tenke deg godt om.

Anonymkode: 560f7...56b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av de som ofte oppfordrer til å prøve å beholde når man er blitt uplanlagt gravid, men som du sier selv, her var det forferdelig mye rot og jeg hadde nok tatt abort om jeg var deg. Få barn med en utro tosk på andre siden av landet når du faktisk har en mulighet til å finne sammen med barnefar til dine to første? Nei takk. Og om dere enn ikke blir sammen igjen så kommer du jo også til å være alene om tre barn… 

Anonymkode: 56505...2bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg prioritert de to jeg allerede hadde og tatt abort. Du skjønner utmerket godt selv at små barn trenger mer enn kjærlighet. De trenger en tilstedeværende voksen og det kan du ikke garantere at du er hvis du skal få et barn til uten noen slags støtte fra barnets far.

Jeg hadde satt de barna som allerede er her så høyt at jeg ikke hadde latt mitt eget rot gå utover dem.

Anonymkode: e9a20...ef5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo finne ut hva som er riktig for deg, men hvis du velger å beholde, må du regne med at både du, "eksen",  denne fyren og dama hans ender opp som enslige. Du kan heller ikke skjule for barna dine at du var utro, så det kan potensielt skade forholdet der og. I tillegg får du sannsynligvis et barn med et dypt anstrengt forhold til faren sin, og som på sikt også kommer til å få med seg omstendighetene her. Er du klar for alt dette?

Anonymkode: ad344...43a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold om du vil

ingenting er finere enn å få en baby❤️

du trenger ikke være sammen med faren om han er drit.

Anonymkode: f9ae0...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør, så ville jeg tatt abort. 

Hen fortjener å bli elsket av begge sine foreldre, og hen vil trolig ikke være ønsket av far og i hvertfall ikke av hans frue...

Anonymkode: 79c80...2e1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje på tide å få en utredning fra DPS? Spørsmålet her er om du har dårlig impulskontroll og derav en diagnose som gjør at du handler uten å tenke konsekvenser.

Situasjonen du beskriver er i tillegg så ekstrem at den er vanskelig å forstå at det er mulig. 

Anonymkode: 8838e...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...