AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har snart jobbet i 30 år, i mye forskjellig. Hater å jobbe. Det suger ut livslysten min. Jeg hater å omgås folk, så jeg må ta på meg en maske samfunnet tolererer. Ingen jobb er bedre en noen annen for meg. Jobb i seg selv er drepen. Hadde jeg fått muligheten til å bli trygdet, så hadde jeg aldri sett meg tilbake. Jeg ville ikke ha sagt hade til kolleger engang. Anonymkode: 9e7bf...fd4 Føler akkurat det samme selv. Jeg ble ufør da, men har ikke savnet arbeidslivet en dag etter det. Hatet det før, hater det nå. Anonymkode: cf7db...963 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden Jeg hatet å jobbe da jeg jobbet som vasker, sekretær på sykehus og sykepleier (på diverse steder). Men da jeg omskolerte meg til jurist løsnet det, etter det har jeg likt å gå på jobb hver dag. Så jeg tror absolutt det har mye med selve jobben å gjøre, både oppgavene og arbeidsmiljøet 😊 Anonymkode: 6354e...5cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #23 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hatet å jobbe da jeg jobbet som vasker, sekretær på sykehus og sykepleier (på diverse steder). Men da jeg omskolerte meg til jurist løsnet det, etter det har jeg likt å gå på jobb hver dag. Så jeg tror absolutt det har mye med selve jobben å gjøre, både oppgavene og arbeidsmiljøet 😊 Anonymkode: 6354e...5cd Det er ikke alle som har mulighet eller utgangspunkt til å bruke 5 år på en såpass krevende utdannelse. Anonymkode: 99e73...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #24 Del Skrevet 5 timer siden Hater det. Uansett hvilken jobb. Men det er ikke jobben som gjør det, det er et medfødt, enormt stort behov for frihet og fred. Jeg ELSKER å styre mine egne dager og hater å måtte gjøre visse ting til visse tidspunkt. Jeg er effektiv som fy, jeg gjør mye fornuftig hver dag selv om jeg har fri/ ferie og jeg har livet på stell. Jeg har bare et iboende behov for å gjøre det når jeg vil selv som ikke passer med en 8-4 tilværelse. Har heller ikke behov for å se folk, det dekker mitt sosiale behov å skrive noen meldinger omtrent, og jeg blir trøtt av folk på alle kanter. Smiler og kjører på, småprater der jeg må, holder kontakt med venner og familie- mens jeg drømmer om mange dager heeeeelt i fred. Og dette skal man gjøre 30 år til ja 😬 Må vinne lotto 🤣 Anonymkode: 8df1b...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #25 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Del av hva da egentlig? Det er ingen klubb. Det fins mange rike mennesker som er frie til å gjøre som de vil. De har ingen typisk 8-15 jobb. Hvorfor føler ikke de behovet for å dra på en jobb hver dag?! Jeg tror at sånne som deg romantiserer arbeidslivet, så fort du ikke er en del av det Anonymkode: 9e7bf...fd4 Et felleskap såklart. Jeg synes det er kjempe koselig å komme på jobb og være en del av et inkluderende felleskap som verdsetter meg. Det er jo klart ikke alle jobber er slik, men vi er nok flere som har det sånn. Anonymkode: 1573e...729 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #26 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet ikke om jeg bare er lat, har dårlig arbeidsmoral eller om jeg ikke har funnet jobben som er riktig for meg. Men jeg hater virkelig å jobbe. Har gjort mye forskjellig opp igjennom årene, og syns alt er like kjedelig og slitsomt. Jeg har ingen problemer med å få meg jobb og har jobbet i mange ulike bransjer. Nå har jeg vært hjemmeværende med barna i 1 år, og syns det er dødens kjedelig det og! Jeg vil jo egentlig jobbe, og finne en jobb jeg trives i som ikke føles ut som et ork. Nå skal jeg starte i ny jobb i januar, noe jeg aldri har gjort før, og er veldig spent på om jeg kommer til å hate denne like mye. noen som har hatt det på samme måte og fant en ny jobb som gjorde at det løsnet? skal tross alt jobbe i 30 år til, så håper jeg finner noe jeg trives med. Anonymkode: b4fe4...0dc Been there!! Done that!! Alt fra renhold til lønn og vært hjemmeværende med barn… Booooooooring!!!! Men.. Så ble jeg diagnostisert med adhd og begynte på medisiner for 7 år siden i en alder av 33😅 Vært i samme jobb siden og trives😍 Sier IKKE du har adhd!! Skriver KUN om hvordan det var/er for meg!! Anonymkode: 7080a...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #27 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare av nysgjerrighet, hvordan fikk du kontorjobb uten utdannelse? de aller fleste krever master. Anonymkode: 99d1c...485 Jeg har ikke bachelor en gang, jobber i kontorjobb på økonomiavdeling. Har fri bruk av hjemmekontor og full fleksitid. Forøvrig forstår jeg hva du mener ts. Har slitt med det jeg og. Hjemmekontor har alt å si for meg. Slippe å bruke masse tid av dagen min på å reise til-fra jobb og å kunne sette på oppvaskmaskin, vaskemaskin etc i løpet av dagen, så slipper jeg bruke den lille tiden jeg har etter barnas leggetid på kvelden hjelper veldig! Anonymkode: fd209...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #28 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke alle som har mulighet eller utgangspunkt til å bruke 5 år på en såpass krevende utdannelse. Anonymkode: 99e73...82c Det skjønner jeg og, poenget mitt er at det kan hjelpe mye med å bytte type jobb 😊 Anonymkode: 6354e...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #29 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Typiske lavt lønnende jobber, butikk, bpa, helsesektoren, callsenter osv. vært innom mye forskjellig for å prøve å finne noe jeg liker. Nå har jeg fått en kontorjobb, aldri gjort noe lignende før. Anonymkode: b4fe4...0dc Skjønner godt at du ikke har likt deg i jobbene. Det hadde nok ikke jeg heller gjort. Jeg har trivdes godt i jobbene mine utenom da jeg var innom hjemmehjelpen da jeg var mellom jobber innen min utdannelse. Jobbet mye da og fikk godt betalt, hadde generelt gode kollegaer med lite drama. Hadde til tider kjedelige oppgaver i en jobb, men der gjorde kollegaene og arbeidsmiljøet opp for det. Utdannelse er i mine øyne alpha omega. Anonymkode: b52a9...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #30 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hatet de første 3 bransjene jeg prøvde. Så begynte jeg å trives i den 4. Anonymkode: 5f172...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 4 timer siden #31 Del Skrevet 4 timer siden Ta en utdannelse. Det er en grunn til at ufaglærte jobber er dørgende kjedelige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #32 Del Skrevet 4 timer siden Kjenner meg igjen. Er på evig jakt etter en jobb som ikke er kjedelig etter et halvt år. Og jeg har alt som det skrives om her; kontorjobb, høyere utdanning, fleksitid, kan ta 100% hjemmekontor. Jeg har også vært syk og utenfor arbeidslivet, men jeg setter ikke mer pris på det for det. Jeg kan i stor grad velge mine egne oppgaver, styre mine egne dager og sette igang mine egne prosjekter. Likevel kjeder jeg meg ekstremt fort. Jeg vet ikke hva som skal til. Kanskje er det bransjen som er feil, noen trenger en jobb med mening. Det finner man som regel i det offentlige, men jeg har prøvd det også og blitt så frustrert over byråkratiet og hvor lang tid ting tar. Så jeg aner ikke hvordan folk gidder det heller. Håper du finner noe givende i din neste jobb 😊 Anonymkode: 81e76...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå