Linnea1996 Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Har et problem som jeg gjerne vil ha noen andres synspunkter på/råd. Jeg er i et samboerforhold der vi i grunnen har det veldig fint. I høst ble jeg gravid, noe vi begge ønsket. Tidligere har vi som par gjerne drukket noe vin etc i helger/ferier sammen. Vi har tidligere snakket om at det blir selvfølgelig ikke noe av når jeg er gravid, og han har selv sagt at han stort sett tenker å holde seg unna alkohol han også i denne perioden. Problemet er at det totalt motsatte har skjedd. Av en eller annen grunn har alkoholforbruket hans eskalert. Det drikkes både fredag, lørdag og søndag (selv om det er jobb dagen etter). Det er snakk om såpass mengder at jeg merker en tydelig endret oppførsel. Eksempelvis 6-8 øl. Ofte gjemmer han tomflaskene for meg eller lyver meg rett opp i ansiktet om antall enheter. Det er flere grunner til at jeg reagerer på dette. For det første er det utrolig kjedelig for meg å forholde meg hver helg til en som er totalt forandret og påseilet. For det andre har jeg noen litt vonde opplevelser med alkohol tidligere i nære relasjoner, som han er fullt klar over. For det tredje drikkes det til ca kl 00:00 søndag kveld, og han kjører til jobb 07:30. Når jeg legger inn mengde og tidspunkt i promillekalkulator er dette ikke forsvarlig. For det fjerde snorker han enormt når han drikker, noe som holder meg våken om nettene. Jeg har allerede problemer med søvnen grunnet graviditeten, og går i full jobb. Jeg trenger virkelig god søvn i helgene og natt til mandag. Jeg har prøvd å ta dette opp nå hver helg siden jeg ble gravid, dvs de siste 10 ukene. Han lover igjen og igjen at det er en slutt på det nå, men helgen etter er det samme opplegg. Jeg har de siste helgene blitt veldig sint og kjeftet, da jeg ikke føler meg hørt og er lei av løgnene hans. Jeg har gitt klar beskjed at jeg ikke kan leve med en mann som både drikker så mye, men at det som er enda verre er at han lyver om både inntak og lovnader om bedring. Nå hadde vi en skikkelig runde etter forrige helg, der krangelen varte i ca et døgn. Det var drikking på fredagen denne helgen i forbindelse med en fest (som jeg tenker er normalt og ok). Lørdagen var han på arbeid og kunne derfor ikke drikke. Men i kveld da jeg var i et annet rom har han satt seg ned og drukket ca 1,5 L sterkøl og er tydelig beruset. Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre. Utrolig synd når alt annet er veldig bra, men jeg kan ikke leve i et slikt forhold. Noen erfaringer/råd/synspunkter? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Les overskrifta di ein gong til. Her har du svaret ditt 💔 Anonymkode: 1428c...69c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Han er allerede alkoholiker og du får ikke gjort noe med kjeft, ultimatum eller å være snill. Alkoholbruken hans vil eskalere, snart er det øl hver eneste kveld. Brutte løfter og krangel. Hadde flyttet fra ham så raskt som mulig, for deg og barnets skyld. Anonymkode: e8abf...595 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Enten så er han bare glad i øl og vil ikke at du skal styre hans alkoholvaner, så han prøver å smugdrikke for å ikke få kjeft. Eller så er han alkoholiker. Jeg hadde aldri giddi det her med en baby på vei. Flytt nå så har du tid til å gjøre istand et nytt og trygt sted til deg og den lille. Hvis han skjønner alvoret og tar seg sammen så kan det jo bli dere to i fremtiden, men for nå bør du vise at du mener alvor. Gratulerer med baby forresten 👶 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg hadde også flyttet fra ham. Nå, som i umiddelbart! Han er alkoholavhengig, og han viser med alt at han er evigheter fra å ønske å søke hjelp for sin alkoholisme. DU må innse at å få barn med en mann som har et så stort alkoholproblem er uforenelig med å bo sammen med ham! Og da må du spørre deg om du ønsker for ditt barn at det skal få en alkoholisert far. Jeg hadde flyttet fra ham umiddelbart! Han trenger profesjonell hjelp, du kan ikke endre ham! Og obs! En mann som han kan bli aggressiv når du bryter med ham, så snakk med de du har nær deg og fortell om hans store alkoholproblemer! Flytt fra ham, og krev at han må søke hjelp om han vil ha et normalt forhold til sitt barn og ha barnet på samvær. Anonymkode: 00c87...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå