AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden https://www.nrk.no/sorlandet/reagerer-pa-yoga-kritikk-fra-pastor_-_-tror-ikke-folk-blir-skremt-av-det-1.17143019 Denne nrk artikkelen kom jeg over hvor en pastor mener en kan bli plagt av onde ånder hvis gjør yoga, men er det helt korrekt? Det stemmer at yoga kan gi spirituelle opplevelser eller føre til det spirituelle, men det betyr ikke at det er onde ånder. Om det er noe mørkt, er det fordi du har traumer enten hverdagstraumer eller fra noe annet. Yoga får ting opp i systemet så du lettere kan gi slipp på det og komme deg videre, uten å la deg bli styrt av dine indre demoner. Jesus er ikke eneste veien. Jesus er en av mange der ute som kan hjelpe oss, men han er ikke eneste veien. Sitat Forskeren tror pastorens budskap handler om at det er konkurranse mellom yoga og kristendom fordi de på mange måte driver med mye av det samme. – De konkurrerer om å trekke menneskers oppmerksomhet bort fra det hverdagslige, som igjen skal gjøre hverdagen bedre. Hvis man går på yoga, er det mindre sjanse for at man også går i pinsemenigheten. Hva synes du? Mener du at yoga kan føre til at man blir plaget av onde ånder? Hva er onde ånder? Er ikke denne pastoren litt vel ute i konspi-land som tror på "onde ånder"? Anonymkode: da891...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Vi hadde en slik pastor i distriktet her også. Han var nok lettere psykotisk i troen sin, aner meg att han gikk rundt og trodde han var Jesus, hadde han ikke hatt troen sin og gjemme seg bak, så hadde han vært innlagt. Anonymkode: f25c6...c1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er ikke denne pastoren litt vel ute i konspi-land som tror på "onde ånder"? Å være kristen er jo å tro på fantasifigurer uansett. Anonymkode: 499dc...b0e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Folk i Vesten har misforstått. Også "yoga-damene" på sin selvutviklingsvei... Det var oppfinnsomme indere som knyttet på 1910- og 1920-tallet yoga til vestlige gymnastikk- og naturkur(naturopati)-tradisjoner, og for første gang i historien var det da folk som utførte yoga primært for helsens skyld. Indisk askese og hathayogaøvelser, som hadde lite med Yogasūtra å gjøre, ble omtolket gjennom en sportsvinkling. Yoga ble forvandlet til trim og gymnastikk, påvirket av den globale sportsbevegelsen. Svensk linjegymnastikk (som Per Henrik Ling oppfant), dansk primitiv gymnastikk (oppfunnet av Niels Bukh), body building, engelsk soldateksersis og andre internasjonale trender for kropp, helse og idrett bidro til utformingen av moderne kroppsyoga. Anonymkode: 7df5a...3eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): https://www.nrk.no/sorlandet/reagerer-pa-yoga-kritikk-fra-pastor_-_-tror-ikke-folk-blir-skremt-av-det-1.17143019 Denne nrk artikkelen kom jeg over hvor en pastor mener en kan bli plagt av onde ånder hvis gjør yoga, men er det helt korrekt? Det stemmer at yoga kan gi spirituelle opplevelser eller føre til det spirituelle, men det betyr ikke at det er onde ånder. Om det er noe mørkt, er det fordi du har traumer enten hverdagstraumer eller fra noe annet. Yoga får ting opp i systemet så du lettere kan gi slipp på det og komme deg videre, uten å la deg bli styrt av dine indre demoner. Jesus er ikke eneste veien. Jesus er en av mange der ute som kan hjelpe oss, men han er ikke eneste veien. Hva synes du? Mener du at yoga kan føre til at man blir plaget av onde ånder? Hva er onde ånder? Er ikke denne pastoren litt vel ute i konspi-land som tror på "onde ånder"? Anonymkode: da891...75f Sier vel alt om at vi gir religiøse folk og religion alt for mye respekt. Denne fyren burde blitt ledd av rett opp i fjeset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Yoga er ikke spirituelt, selv om det påstås å være. Det er en fysisk prøvelse samtidig som du møter degselv i døra av å stille opp på den matta ig de psykologiske(?) Samtalene som kan utfolde seg der. Du får en rekke fysiske goder og det er godt for hodet også å få fred. Spiritualitet, religion, det er fantasi. Han presten bør prøve yoga, han blir kanskje mindre stresset av det. Anonymkode: 39d36...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Folk i Vesten har misforstått. Også "yoga-damene" på sin selvutviklingsvei... Det var oppfinnsomme indere som knyttet på 1910- og 1920-tallet yoga til vestlige gymnastikk- og naturkur(naturopati)-tradisjoner, og for første gang i historien var det da folk som utførte yoga primært for helsens skyld. Indisk askese og hathayogaøvelser, som hadde lite med Yogasūtra å gjøre, ble omtolket gjennom en sportsvinkling. Yoga ble forvandlet til trim og gymnastikk, påvirket av den globale sportsbevegelsen. Svensk linjegymnastikk (som Per Henrik Ling oppfant), dansk primitiv gymnastikk (oppfunnet av Niels Bukh), body building, engelsk soldateksersis og andre internasjonale trender for kropp, helse og idrett bidro til utformingen av moderne kroppsyoga. Anonymkode: 7df5a...3eb Hva enn de trodde yoga gjorde, det er en kroppslig situsjon, uavhengig av tro. Teknisk sett, gjorde de noe form for trim. De la kanskje eksentriske ritualer og tanker i rundt det, men det gjorde ikke at det faktisk var noe som skjedde. Realiteten er bare realiteten. En sinnsykt myk mann som sitter å tror noe, blir ikke magisk bare fordi han tenker han er. Beklager. Men det er sannt. Anonymkode: 39d36...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Å nei, har aldri møtt en ond ånd, eller en ånd i det hele tatt. Anonymkode: 39d36...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Yoga er ikke spirituelt, selv om det påstås å være. Det er en fysisk prøvelse samtidig som du møter degselv i døra av å stille opp på den matta ig de psykologiske(?) Samtalene som kan utfolde seg der. Du får en rekke fysiske goder og det er godt for hodet også å få fred. Spiritualitet, religion, det er fantasi. Han presten bør prøve yoga, han blir kanskje mindre stresset av det. Anonymkode: 39d36...56b Yoga er absolutt spirituelt, men det gjeld ikkje den formen for yoga som er eksportert til Vesten. Anonymkode: 7df5a...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Yoga er absolutt spirituelt, men det gjeld ikkje den formen for yoga som er eksportert til Vesten. Anonymkode: 7df5a...3eb Spirituelt finnes ikke. Det er en tro. Det er en tanke, et ønske. Ikke ekte. Anonymkode: 39d36...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Menneskesinnet er skjørt og sterkt. Når jeg var yngre var jeg veldig plaget av min egen redsel. Gikk og følte på at det var noen rundt meg, jeg ikke kunne se som mislikte meg. (Før yoga! 😂) Dette var ikke ekte. Det var ingen der, det var hjernen min som hadde en rar underbevisstheten reaksjon på blandingen av atvjeg var uerfaren i livet, sto overnfor store endringer, mislikte meg selv, gamle traumer og at jeg hadde sett mye på super natural og den slags. Det tålte jeg ikke. Har én svært påvirkelig fantasi og blir fort redd. Derfor syns jeg det er viktig å fortelle folk, det finnes ikke onde ånder. Vi er redde for at det gjør. Så vi skaper om alle slags svar på lyden vi hørte, vi kan til å med lage lyder inne i hodet vårt, som vi tror er ekte. Det er mental psykdom. Hallusinasjoner kanskje. Kanskje konstant fight or fight. Husk også at de sikkert brukte dop. Hva gjør dop med kroppen? Også gjenforteller de hva de så, som at det var ekte og ikke hjernen som gikk barnas påvirket av et stoff. Det samme om vi ser etter tegn som gjør oss glade. Vi kan blir svært stengt fra virkeligheten om vi virkelig vil, lage et usanne scenario rundt hav som er ekte og ikke, utifra hva vi ønsker skal være det. Men det er oppfatningen vår, ikke hva som egentlig skjer. Anonymkode: 39d36...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menneskesinnet er skjørt og sterkt. Når jeg var yngre var jeg veldig plaget av min egen redsel. Gikk og følte på at det var noen rundt meg, jeg ikke kunne se som mislikte meg. (Før yoga! 😂) Dette var ikke ekte. Det var ingen der, det var hjernen min som hadde en rar underbevisstheten reaksjon på blandingen av atvjeg var uerfaren i livet, sto overnfor store endringer, mislikte meg selv, gamle traumer og at jeg hadde sett mye på super natural og den slags. Det tålte jeg ikke. Har én svært påvirkelig fantasi og blir fort redd. Derfor syns jeg det er viktig å fortelle folk, det finnes ikke onde ånder. Vi er redde for at det gjør. Så vi skaper om alle slags svar på lyden vi hørte, vi kan til å med lage lyder inne i hodet vårt, som vi tror er ekte. Det er mental psykdom. Hallusinasjoner kanskje. Kanskje konstant fight or fight. Husk også at de sikkert brukte dop. Hva gjør dop med kroppen? Også gjenforteller de hva de så, som at det var ekte og ikke hjernen som gikk barnas påvirket av et stoff. Det samme om vi ser etter tegn som gjør oss glade. Vi kan blir svært stengt fra virkeligheten om vi virkelig vil, lage et usanne scenario rundt hav som er ekte og ikke, utifra hva vi ønsker skal være det. Men det er oppfatningen vår, ikke hva som egentlig skjer. Anonymkode: 39d36...56b Å night terror. Anonymkode: 39d36...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå