Gå til innhold

Å bare gå fra samtaler ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tolereres ikke. Om folk går fra en samtale eller legger på i en telefonsamtale, ekskluderer de seg selv her.

Anonymkode: cdeec...0fa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig vil jeg ikke si det er, men jeg kan jo merke når en samtale ikke går noe sted. Dersom argumentene går i sirkel 2-3 ganger og ingen logikk går inn, hvorfor fortsette?

Anonymkode: 842ff...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanlig vil jeg ikke si det er, men jeg kan jo merke når en samtale ikke går noe sted. Dersom argumentene går i sirkel 2-3 ganger og ingen logikk går inn, hvorfor fortsette?

Anonymkode: 842ff...0b0

Selvsagt kan det skje med noen samtaler at de ikke fører noe sted, men man kan vel isåfall si fra på en høflig måte at feks «nå synes jeg at vi ikke kommer lenger, så jeg foreslår at vi avslutter her og fortsetter en annen dag» , Istedet for å bare gå og ingen forstår hvorfor. 

Anonymkode: a041e...d4b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan jo tenke over om det er noe ved måten du snakker på som gjør at han går. En veldig konfronterende stil kan f eks være veldig ubehagelig. 

Anonymkode: 4d578...83b

Er absolutt ikke konfronterende. Det er heller ikke bare meg han oppfører seg slik mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra mannen i en samtale (etter min mening krangel) mange ganger.

Mannen min er ekstrovert og snakker høyt og mye. Han kan være utrolig intens. Dessuten er han ganske emosjonell, og har et behov for å «få det ut» når noe plager ham (slik mange kvinner er). Jeg merker på hele hans lune at han lett bikker over i det irrasjonelle, sier ting som ikke er konstruktive og jeg VET da at dette ikke bærer noe godt sted.

Jeg har lært å kjenne lusa på gangen og forsøker å unngå disse samtalene hvis han er i feil humør. Jeg orker ikke en samtale som ender med at vi begge hisser oss opp - for det gjør vi naturligvis når utgangspunktet er irrasjonelt, et problem vi har diskutert før eller noe vi har blitt enige om å la ligge. Eller han har sovet dårlig, og da makter han simpelthen ikke å være konstruktiv. 

Jeg har også sagt gang på gang at jeg nekter store og viktige samtaler rett før leggetid. Dette kan han også ignorere, og fotfølge meg rundt i leiligheten når jeg forsøker å roe ned.

Slik er det hos oss i alle fall, og er grunnen til at jeg er «unnvikende».

Anonymkode: 7ee5f...051

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er greit om det var en sjelden gang, men det er til alle som helst samtaler hele døgnet . Hadde han trengt en pause og sagt ifra om det, så hadde det vært helt i orden. Men å bare gå uten å si fra og sette folk igjen som eg spm tegn er veldig spesielt spør du meg. (Det gjelder ikke bare meg han gjør det med altså). 

Men du skulle kanskje tatt med i HI ditt at dette ikke gjelder bare samtaler med deg eller i situasjoner der han "har fått nok" da det blir en helt annen setting om han bare er slik at han forlater folk midt i en samtale - da snakker vi om helt andre greier plutselig så å komme med den type informasjon etterhvert snur jo hele bildet litt. Da kan det være snakk om at han rett og slett kobler dere ut fordi det er kjedelig, fordi hodet er videre på noe annet, det kan være adhd, det kan være alt mulig egentlig eller det kan være respektløst fordi han ikke bryr seg osv osv osv - viktig å få med all info tenker kanskje jeg da - sånn fra starten av.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carrot skrev (8 timer siden):

Når noen velger å forlate en "samtale" har det gått langt forbi "samtale" tenker jeg, da er man i en konflikt av ulik oppfatning som man trenger en pause fra og ja, da er det greit å si "jeg ønsker en pause fra dette" og få det. 

Problemet er at mange tror at hvis de går fra samtalen, er samtalen ferdig og problemet er løst, og det stemmer selvfølgelig ikke. Min eks kunne finne på å storme ut og være borte i noen dager i håp om at jeg skulle slutte å "krangle" og være "snill og grei". Psykisk vold. 

Anonymkode: d4e4e...f6f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet er at mange tror at hvis de går fra samtalen, er samtalen ferdig og problemet er løst, og det stemmer selvfølgelig ikke. Min eks kunne finne på å storme ut og være borte i noen dager i håp om at jeg skulle slutte å "krangle" og være "snill og grei". Psykisk vold. 

Anonymkode: d4e4e...f6f

nja, det er forskjell på å se seg ferdig med en situasjon og at den er løst selvsagt - men om de ser seg ferdig så er de jo akkurat det da, ferdig.. Da hjelper det jo ikke å fortsette samtalen heller akkurat.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra samtaler med min mor flere ganger. Fordi hun står bare å skriker tilslutt, og uansett hva jeg sier, hvordan jeg formulerer meg, så vil hun aldri lytte til hva jeg har å si.

Men jeg er ingen mann. Og nei trådstarter, ikke ALLE er slik.

Anonymkode: 2513c...fd7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann gjør det. Både i en vanlig samtale (går på do eller i et annet rom for å fikse noe), eller om vi er i en diskusjon. Da kan han stikke ut av huset. 

Han utredes for adhd nå.

Anonymkode: 95748...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 23.08):

Er det normalt at menn bare går fra samtaler når « de har fått nok»?

Jeg synes det er utrolig respektløst og tegn på manglende samarbeidsevne å holde på sånn. Min samboer går fra samtaler vi har hele tiden, og endre opp med å såre meg nesten hver eneste gang. Jeg står igjen som et spørsmålstegn og må liksom finne utav alt jeg søker hjelp og råd om selv. Han overlater alt til meg selv på en måte, tar ikke ansvar og viser ikke at han vil samarbeide med å bare gå.  Vi har snakket om dette i parterapi, men han fortsetter som før og går når detæææææ passer han. 

er det håp? Uff.. 

Tja. Jeg pleide å gå fra lange samtaler med eksen min når jeg hadde sagt fra at jeg ikke orka å prate mer i en samtale som gikk i ring. Hun følte seg nok forlatt, men jeg følte meg forfulgt. Hun mente at ting ikke var avklart, og det var vel sant men hun var ikke så fleksibel på løsninger heller. 

Anonymkode: e00bf...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

En sjelden "nå er jeg så oppjaget at jeg ikke klarer å holde en fin tone i diskusjonen, jeg må roe meg ned og ta opp tråden igjen om en stund" er ok. Å gå uten å avklare på denne måten, er ikke ok. Å ikke komme tilbake og gjøre ferdig samtalen, er ikke ok. Å gjøre dette ofte er ikke ok.

Anonymkode: b2eb7...d31

Noe sånt tenker jeg og er ok.

Jeg er enig med deg at det virker respektløst, og jeg føler meg avvist.

Kan du si at du føler deg avvist, og ikke bare gi skylden på ham og angripe ham for dårlig oppførsel. Ofte kan det være hensiktsmessig å si hva du selv føler på når det skjer. Kanskje da vil han si at det er ikke meningen å være respektløst, men jeg får så mye å tenke på og føler ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...