Tartufo Skrevet i går, 20:14 #221 Del Skrevet i går, 20:14 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Noen menn velger bort damer med høyere utdanning enn dem, det er jo akseptert det? Anonymkode: 96082...283 Det gjør det hele bare verre. Menn med lav inntekt, og kvinner med høy utdannelse/inntekt velges bort. Dette fører til at menn er i flertall i omtrent alle yrker med høy lønn, og kvinner er i flertall i lavtlønnsyrker. Menn velger utdanning som gir større sjanse for høyere lønn og status, da dette er et krav mange kvinner har til en partner. Endret i går, 20:18 av Tartufo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:00 #222 Del Skrevet i går, 21:00 Herregud for en avsporet tråd! Har dere i det hele tatt lest oppdateringene hennes og hva hun står i nå, eller bare opptatte av å preike selv? Anonymkode: 8f938...282 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:10 #223 Del Skrevet i går, 22:10 Nei, jeg synes ikke du er et forferdelig menneske fordi du setter dine egne behov først! Du har helt sikkert jobbet for det du har, og du har drømmer og ambisjoner som ikke kjæresten din har. I en perfekt verden, så er ikke økonomi et tema, men i realiteten så er den det. Jeg har droppet en flott fyr fordi vi var veldig forskjellig stilt økonomisk. For meg er ferier og ha muligheten til å gå ut eller å unne meg noe fint viktig - jeg jobber faktisk hardt for pengene mine. (Ja, jeg sparer og i fond) og jeg ønsket rett og slett ikke at en mann skulle holde meg tilbake fra å leve det livet JEG ønsker. Alle dere andre kan si hva dere vil, det å leve med en med dårlig råd - VIL gå utover egen økonomi! Det vil forøvrig være roten til uendelig mange krangler i framtiden. Anonymkode: c1d32...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet i går, 22:19 #224 Del Skrevet i går, 22:19 (endret) Alle andre har sikkert sagt det samme, men, vurderer du å gå, så gå. Uansett grunn. Du vurderer å gå SOM ETT ALTERNATIV. Det skal ikke VÆRE ett alternativ i det hele tatt. Så, gå. Han fortjener jo ikke at du bokstavelig talt kaster bort både hans tid, barnets barndom med trygt hjem og kjernefamilie som du bare skal rive bort fordi du vil "slå deg løs" (spre beina i Gambia). Ha litt respekt for han og gå. Endret i går, 22:19 av ufiltrert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet i går, 22:28 #225 Del Skrevet i går, 22:28 sjokoladeelskeren skrev (2 timer siden): Man kan vel elske noen selv om man ikke velger å ikke la det stå i veien for de drømmene og målene man har i livet Lol? Har du noen gang virkelig elsket noen? sånn at det gjør VONDT å tenke på den med en annen for eksempel? også skal man "ha egne mål og drømmer" som ikke inkluderer en partner som tjener LITT for lite Vet ikke om jeg skal le eller gråte på dine vegne. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:40 #226 Del Skrevet i går, 22:40 ufiltrert skrev (19 minutter siden): ...trygt hjem og kjernefamilie som du bare skal rive bort fordi du vil "slå deg løs" (spre beina i Gambia). Nå får du gi deg. Anonymkode: 3788f...be8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet i går, 22:44 #227 Del Skrevet i går, 22:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå får du gi deg. Anonymkode: 3788f...be8 Leste du ikke mellom radene? Der sto det jo klart å tydelig i svart hvitt at hun bryr seg ikke en dritt om denna mannen det er kun transaktionellt. "Hva kan denna mannens lønn bringe MIN framtid" LOL for ett taperdatingprosjekt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet i går, 22:45 #228 Del Skrevet i går, 22:45 ufiltrert skrev (11 minutter siden): Lol? Har du noen gang virkelig elsket noen? sånn at det gjør VONDT å tenke på den med en annen for eksempel? også skal man "ha egne mål og drømmer" som ikke inkluderer en partner som tjener LITT for lite Vet ikke om jeg skal le eller gråte på dine vegne. Absolutt, men dersom den man elsker har en helt annen livsstil enn man selv har lyst på så kommer det ikke til å funke i det lange løp. Ser at du heller ikke har fått med deg hva tråden handler om når du beskriver årsaken til bruddet er at han «tjener litt for lite». Ts ønsker et samliv der hun og partner (fra de er i midten av 40-årene) sammen kan jobbe redusert or sammen reise rundt og oppdage verden). Det er hennes store drøm, og det er i praksis umulig å gjennomføre med denne mannen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet i går, 22:55 #229 Del Skrevet i går, 22:55 sjokoladeelskeren skrev (2 minutter siden): Absolutt, men dersom den man elsker har en helt annen livsstil enn man selv har lyst på så kommer det ikke til å funke i det lange løp. Ser at du heller ikke har fått med deg hva tråden handler om når du beskriver årsaken til bruddet er at han «tjener litt for lite». Ts ønsker et samliv der hun og partner (fra de er i midten av 40-årene) sammen kan jobbe redusert or sammen reise rundt og oppdage verden). Det er hennes store drøm, og det er i praksis umulig å gjennomføre med denne mannen. Ja hadde hun ville begynne å reise NÅ MED ENESTE GANG ja? Jeg tolker heller det som at hun vil det lenger frem, ikke nå med EN EEENESTE gang. Hva om han kan endre sine sløsevaner da hun skriver at han sløser/bruker opp alt han har? Jeg sier ikke at hun gjør feil. Elsker man ikke sin partner og etter 3 år og vurderer å gå da er det liksom ikke så mye å gjøre, da er det kjørt. Da er det kun parterapi eller å gå igjen. Jeg sier ikke hun gjør feil. Jeg sier hun bryr seg ikke. Så det er liksom bare å gå igjen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet i går, 23:04 #230 Del Skrevet i går, 23:04 ufiltrert skrev (2 minutter siden): Ja hadde hun ville begynne å reise NÅ MED ENESTE GANG ja? Jeg tolker heller det som at hun vil det lenger frem, ikke nå med EN EEENESTE gang. Hva om han kan endre sine sløsevaner da hun skriver at han sløser/bruker opp alt han har? Jeg sier ikke at hun gjør feil. Elsker man ikke sin partner og etter 3 år og vurderer å gå da er det liksom ikke så mye å gjøre, da er det kjørt. Da er det kun parterapi eller å gå igjen. Jeg sier ikke hun gjør feil. Jeg sier hun bryr seg ikke. Så det er liksom bare å gå igjen. Hvor i alle dager har jeg skrevet at hun vil reise nå med en gang? Jeg skrev at hun ville det fra midten av 40-årene. Hun er nå 25. Det er 20 år frem i tid…og hvis han kan spare litt mer så er det vel og bra, men med hans lønn vil han aldri kunne spare like mye som ts. La oss si at de bruker like mye i løpet av et år da. Han kan kanskje spare 100k i året, og da vil ts spare 500k i året. Ergo det vil ta 5 ganger så lang tid for han å kunne oppfylle en slik drøm som ts har fremfor henne selv. Ts spår at for henne vil det ta 15-20 år. Da vil det for han ta 75-100 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet 23 timer siden #231 Del Skrevet 23 timer siden (endret) sjokoladeelskeren skrev (13 minutter siden): Hvor i alle dager har jeg skrevet at hun vil reise nå med en gang? Jeg skrev at hun ville det fra midten av 40-årene. Hun er nå 25. Det er 20 år frem i tid…og hvis han kan spare litt mer så er det vel og bra, men med hans lønn vil han aldri kunne spare like mye som ts. La oss si at de bruker like mye i løpet av et år da. Han kan kanskje spare 100k i året, og da vil ts spare 500k i året. Ergo det vil ta 5 ganger så lang tid for han å kunne oppfylle en slik drøm som ts har fremfor henne selv. Ts spår at for henne vil det ta 15-20 år. Da vil det for han ta 75-100 år. Okei. Fint at du bekrefter at når kvinner tjener mer da skal man telle både kroner og øre, men om det er mannen som tjener ja DA er det SELVFØLGE at mannen punger ut sånn er det bare. Og du skrev "det er i praksis umulig å gjennomføre med denne mannen." Hvilket var basis for hva jeg skrev, alle kan forandre seg bli bedre, osv (ikke at det kommer skje i DETTE tilfellet hallo) Det er jo ikke akkurat "umulig" å få til om 15-20 år når 1: barnet er oppvokst og 2: Mannen kanskje har fått bedre jobb, lønn, oppførsel, økonomi etc. Så: "Buhu jeg tjener en mill, mannen over 600 men han tjener for lite for meg så jeg tror ikke det kommer bli noe bedre heller om 15-20 år siden jeg da vil reise rundt" synes ikke jeg holder vann. Premissen er bullshit. TRåden handler ikke om økonomi. Tråden handler om at hun elsker ikke mannen så det er ikke noe vits å se for seg eller planlegge noen fremtid sammen. Det er ikke så mye vanskligere enn så. Man trenger ikke analysere alle mulige økonomiske fordeler/bakdeler ved ditt og datt, bryr man seg ikke så bryr man seg ikke. TS forsøker altså å skylde på økonomi når det står KLAR OG TYDELIG at det EGENTLIG er følelsene. Endret 23 timer siden av ufiltrert 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #232 Del Skrevet 23 timer siden Hei du. Er mann og vært litt i samme situasjon som deg. Var i ett forhold med en alenemor. Tjente dobbelt, om ikke 3 ganger så mye som partner. Tanken streifet meg aldri om å forlate det forholdet pga økonomi. Det er som regel mye annet som ikke passer, med den livstil og fremtidsplaner du ønsker er det vanskelig med ett barn i bildet. Men det er sikkert mange flere ting som ikke klaffer så er det fort å tenke slik som deg. Så du gjør det nok best i å gå ut av det. Før barnet knytter seg til deg. Anonymkode: 609e9...b2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #233 Del Skrevet 15 timer siden ufiltrert skrev (8 timer siden): Leste du ikke mellom radene? Der sto det jo klart å tydelig i svart hvitt at hun bryr seg ikke en dritt om denna mannen det er kun transaktionellt. "Hva kan denna mannens lønn bringe MIN framtid" LOL for ett taperdatingprosjekt. Det er vel bra at hun avsluttet forholdet hvis hun ikke har dype nok følelser for mannen? Anonymkode: 3788f...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet 15 timer siden #234 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel bra at hun avsluttet forholdet hvis hun ikke har dype nok følelser for mannen? Anonymkode: 3788f...be8 Er jo det jeg mener og, ts skyller på penger ikke følelser. Hadde noen data meg for penger og ikke følelser så hadde jeg ikke giddi liksom. Ts vil date for penger. Er det jeg kaller bullshit. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 14 timer siden #235 Del Skrevet 14 timer siden sjokoladeelskeren skrev (10 timer siden): Hvor i alle dager har jeg skrevet at hun vil reise nå med en gang? Jeg skrev at hun ville det fra midten av 40-årene. Hun er nå 25. Det er 20 år frem i tid…og hvis han kan spare litt mer så er det vel og bra, men med hans lønn vil han aldri kunne spare like mye som ts. La oss si at de bruker like mye i løpet av et år da. Han kan kanskje spare 100k i året, og da vil ts spare 500k i året. Ergo det vil ta 5 ganger så lang tid for han å kunne oppfylle en slik drøm som ts har fremfor henne selv. Ts spår at for henne vil det ta 15-20 år. Da vil det for han ta 75-100 år. Tenk hvor mange menn som både tjener og sparer mer enn sine koner, dersom de har spesielle ønsker og drømmer, Rart at ts trenger en mann for å oppfylle sine. Da handler det ikke om kjærlighet, men å bli sponset økonomisk! Ts sin kjæreste tjener kun litt mindre enn ts. Mange menn som satser karriere tjener mange ganger mer enn sin kone, og det er ingenting som tilsier at det er vanskeligere for ts å gå opp i lønn enn for kjæresten. Dersom de vil oppnå økonomisk frihet må deres felles inntekt øke, og/eller de må leve mer nøkternt en periode. Dersom ts ønsker å bytte partner kun pga av hans inntekt, elsker hun han virkelig ikke som hun burde, så da bør hun gå nå. Men det er vanskeligere å spare like mye om hun bor alene, så kanskje hun blir for å ha en å dele utgifter med? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 13 timer siden #236 Del Skrevet 13 timer siden (endret) ufiltrert skrev (1 time siden): Er jo det jeg mener og, ts skyller på penger ikke følelser. Hadde noen data meg for penger og ikke følelser så hadde jeg ikke giddi liksom. Ts vil date for penger. Er det jeg kaller bullshit. Ja, hvem ønsker å være i forhold med en som baserer forholdet på hvor mye hun tjener økonomisk på å være med deg? Ts bør regne på hvor mye en ny partner må tjene i året for at hun så raskt som ønsket oppnår økonomisk frihet til det hun ønsker. Så hun ikke nok en gang involverer seg, og går etter noen år fordi han tjener «for lite». Og lurt å unngå barn, når penger er viktigere enn følelser. Endret 13 timer siden av Tartufo 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 13 timer siden #237 Del Skrevet 13 timer siden (endret) sjokoladeelskeren skrev (10 timer siden): Absolutt, men dersom den man elsker har en helt annen livsstil enn man selv har lyst på så kommer det ikke til å funke i det lange løp. Ser at du heller ikke har fått med deg hva tråden handler om når du beskriver årsaken til bruddet er at han «tjener litt for lite». Ts ønsker et samliv der hun og partner (fra de er i midten av 40-årene) sammen kan jobbe redusert or sammen reise rundt og oppdage verden). Det er hennes store drøm, og det er i praksis umulig å gjennomføre med denne mannen. Det er ikke umulig å gjennomføre med denne mannen, dersom de sammen øker sin inntekt. Og jo, hun tjener kun litt mer en mannen. Mange menn tjener mange ganger mer enn sin kjæreste, og tar selv mer økonomisk ansvar dersom de har spesielle drømmer/ønsker. Ts har for lav inntekt selv, i forhold til sine drømmer, og ønsker en mann som spesifikt kan hjelpe henne økonomisk. Endret 13 timer siden av Tartufo 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #238 Del Skrevet 13 timer siden Jeg tenker det ikke kun er lønna som spiller inn her, men også økonomihåndtering. Hun sier han har en dyrere livsstil og ingen egenkapital, så han har ikke de beste forutsetningene til å være med på det livet TS ønsker seg. Anonymkode: 96082...283 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #239 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker det ikke kun er lønna som spiller inn her, men også økonomihåndtering. Hun sier han har en dyrere livsstil og ingen egenkapital, så han har ikke de beste forutsetningene til å være med på det livet TS ønsker seg. Anonymkode: 96082...283 Mange menn har en dame som tjener mindre enn seg selv men som samtidig har større ønske om å bruke penger på interiør eller sminke. Hvor mye man bidrar med økonomisk hver for seg og tilsammen, og hvordan man bruker penger har helt klart betydning for lykken i en relasjon. Men jeg tror veldig mange kvinner har skylapper og stråmenn til hinder for å forstå kjønnsasymmetrien. Anonymkode: d2ba7...b8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #240 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mange menn har en dame som tjener mindre enn seg selv men som samtidig har større ønske om å bruke penger på interiør eller sminke. Hvor mye man bidrar med økonomisk hver for seg og tilsammen, og hvordan man bruker penger har helt klart betydning for lykken i en relasjon. Men jeg tror veldig mange kvinner har skylapper og stråmenn til hinder for å forstå kjønnsasymmetrien. Anonymkode: d2ba7...b8f Selv om andre forhold har det på den måten betyr vel ikke at man må akseptere det selv? Det hadde ikke vært greit for meg å leve i et så skjevt forhold, uansett hvem som tjente mest. Anonymkode: 96082...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå