Tartufo Skrevet i går, 18:26 #201 Del Skrevet i går, 18:26 (endret) Irak skrev (14 minutter siden): Ja det er virkelig synd. Jeg kjenner flere mannlige lærerere jeg da. Er mange kvinner som setter pris på en mann med pedagogisk forståelse. Det kan nemlig ikke kjøpes for penger. Samme med tid. Det er viktig for meg. Veldig enig. Kvinner her begrunner kravet om bedre lønn med at de må føle at de har noe til felles med en partner, og derfor velger bort utdannede personer med meningsfulle yrker, som f.eks. sykepleier og lærer. De mennene jeg kjenner med god lønn (1-10 mill), ser virkelig ikke ned på sin partner fordi hun er lærer eller sykepleier. Selvsagt kan man ha gode samtaler og bli utfordret kognitivt og mentalt av både lærere sykepleiere og andre som tjener mindre enn en selv, uavhengig av kjønn! Endret i går, 18:28 av Tartufo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 18:29 #202 Del Skrevet i går, 18:29 Tartufo skrev (1 minutt siden): Veldig enig. Personer her begrunner kravet om bedre lønn med at de må føle at de har noe til felles med en partner, og derfor velger bort utdannede personer med meningsfulle yrker. De mennene jeg kjenner med god lønn (1-10 mill), ser virkelig ikke ned på sin partner fordi hun er lærer eller sykepleier. Selvsagt kan man ha gode samtaler og bli utfordret mentalt av både lærere sykepleiere og andre som tjener mindre enn en selv, uavhengig av kjønn! Tror det er viktig at man gjør noe man trives med, eller brenner for. Det har større verdi enn kapital slik jeg ser det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet i går, 18:30 #203 Del Skrevet i går, 18:30 sjokoladeelskeren skrev (9 minutter siden): Siterer meg selv fra tidligere. Hun får absolutt ikke bedre økonomi av å bo alene enn sammen med han. Hun kan helt fint bo alene en periode før hun finner en ny kjæreste. «I tillegg kan hun øke egen lønn, siden han også har et barn.» Denne setningen gir ikke mening i det hele tatt, hvorfor må hun øke sin lønn fordi han har et barn? Skal hun liksom stå for å forsørge dette barnet som ikke er hennes? Er ikke bare bare å skulle øke lønn heller, da hadde vel alle gjort det når det passet dem. Har du eid/leid bolig alene vs med en partner? Selvsagt er det rimeligere å ha en å dele utgiftene med! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet i går, 18:30 #204 Del Skrevet i går, 18:30 Irak skrev (Akkurat nå): Tror det er viktig at man gjør noe man trives med, eller brenner for. Det har større verdi enn kapital slik jeg ser det. Ja, det er viktig. Synd så mange gutter føler de må velge utdannelse/yrke kun etter lønn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 18:33 #205 Del Skrevet i går, 18:33 Tartufo skrev (1 minutt siden): Ja, det er viktig. Synd så mange gutter føler de må velge utdannelse/yrke kun etter lønn. Ja det er synd og skam ❣️. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:36 #206 Del Skrevet i går, 18:36 Tartufo skrev (5 minutter siden): Har du eid/leid bolig alene vs med en partner? Selvsagt er det rimeligere å ha en å dele utgiftene med! Med flere mennesker må man ha større plass, mer mat osv. Jeg har definitivt bedre økonomi alene enn da jeg bodde med lavtlønnet partner. Anonymkode: 96082...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet i går, 18:38 #207 Del Skrevet i går, 18:38 Tartufo skrev (5 minutter siden): Har du eid/leid bolig alene vs med en partner? Selvsagt er det rimeligere å ha en å dele utgiftene med! Du må da lese det jeg har skrevet. Det er ikke billigere å bo sammen med han, hvis hun samtidig må nødt til å «donere» 200k i året for at de skal være likestilt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 18:44 #208 Del Skrevet i går, 18:44 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Med flere mennesker må man ha større plass, mer mat osv. Jeg har definitivt bedre økonomi alene enn da jeg bodde med lavtlønnet partner. Anonymkode: 96082...283 Er du mer lykkelig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:46 #209 Del Skrevet i går, 18:46 Irak skrev (2 minutter siden): Er du mer lykkelig? Definitivt. Anonymkode: 96082...283 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet i går, 18:48 #210 Del Skrevet i går, 18:48 Det som er skikkelig dumt er jo å ha involvert seg med noen med barn som kanskje nå er vant til deg. Ellers er det lov å føle at man er i et feil forhold når deres plan for livet videre ikke matcher, så da spørs det om du vil vente 10-12 år til, til sønnen hans er voksen og dere to kan reise sammen da. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 18:49 #211 Del Skrevet i går, 18:49 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Definitivt. Anonymkode: 96082...283 Good for U 🥳🥳🥳. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet i går, 18:50 #212 Del Skrevet i går, 18:50 sjokoladeelskeren skrev (10 minutter siden): Du må da lese det jeg har skrevet. Det er ikke billigere å bo sammen med han, hvis hun samtidig må nødt til å «donere» 200k i året for at de skal være likestilt. Eh.... du tenker fullstendig feil. Mannen min tjener nesten det dobbelte av meg, men jeg bruker ikke like mye penger som han. Faktisk er det oftest JEG som har spart opp penger til mye forskjellig. Han var litt overrasket over at jeg f.eks. hadde klart å spare inn 90 000 de siste 4 månedene, for det hadde ikke han... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet i går, 18:56 #213 Del Skrevet i går, 18:56 katties skrev (4 minutter siden): Eh.... du tenker fullstendig feil. Mannen min tjener nesten det dobbelte av meg, men jeg bruker ikke like mye penger som han. Faktisk er det oftest JEG som har spart opp penger til mye forskjellig. Han var litt overrasket over at jeg f.eks. hadde klart å spare inn 90 000 de siste 4 månedene, for det hadde ikke han... Nå skriver jo ts at mannen hennes ikke har egenkapital (som betyr at han klarer ikke å spare noe som helst). Så fint for deg at du har kunnet spare til ting, men det er ikke relevant for ts sin situasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet i går, 18:59 #214 Del Skrevet i går, 18:59 (endret) sjokoladeelskeren skrev (21 minutter siden): Du må da lese det jeg har skrevet. Det er ikke billigere å bo sammen med han, hvis hun samtidig må nødt til å «donere» 200k i året for at de skal være likestilt. Det står at han bruker opp det meste av sin lønn, ikke at hun gir han 200 000 i året! Man kan fint leve på 6-700 000 i året, spesielt når man bor med en annen med lik/høyere inntekt. De fleste tjener på å bo sammen, det meste er dyrere når man bor alene. Det er fakta. Endret i går, 19:00 av Tartufo 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet i går, 19:01 #215 Del Skrevet i går, 19:01 sjokoladeelskeren skrev (4 minutter siden): Nå skriver jo ts at mannen hennes ikke har egenkapital (som betyr at han klarer ikke å spare noe som helst). Så fint for deg at du har kunnet spare til ting, men det er ikke relevant for ts sin situasjon. Hvorfor er det et problem at han ikke har egenkapital, når de sammen har nok egenkapital og høy nok inntekt til bolig? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet i går, 19:07 #216 Del Skrevet i går, 19:07 Tartufo skrev (2 minutter siden): Det står at han bruker opp det meste av sin lønn, ikke at hun gir han 200 000 i året! Man kan fint leve på 6-700 000 i året, spesielt når man bor med en annen med lik/høyere inntekt. De fleste tjener på å bo sammen, det meste er dyrere når man bor alene. Det er fakta. Tartufo skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det et problem at han ikke har egenkapital, når de sammen har nok egenkapital og høy nok inntekt til bolig? Tror du har sett deg helt blind på hva som egentlig er problemet i ts sin situasjon. Man kan helt fint leve et A4 liv og ha det fint med 600k i året, MEN ts ønsker ikke å leve et A4 liv. Hun vil jobbe redusert og reise mye. Velger hun å bli hos mannen kan de leve et vanlig liv med 100% stilling begge to, men de har ikke mulighet til å kunne oppfylle ts sin drøm. Velger hun en mann som har lik lønn som henne selv kan hun det. Det handler ikke om at hun skal slå opp med kjæresten fordi han bare tjener gjennomsnittlig, men fordi at hun ikke kan ha den livsstilen hun ønsker sammen med han. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet i går, 19:39 #217 Del Skrevet i går, 19:39 sjokoladeelskeren skrev (27 minutter siden): Tror du har sett deg helt blind på hva som egentlig er problemet i ts sin situasjon. Man kan helt fint leve et A4 liv og ha det fint med 600k i året, MEN ts ønsker ikke å leve et A4 liv. Hun vil jobbe redusert og reise mye. Velger hun å bli hos mannen kan de leve et vanlig liv med 100% stilling begge to, men de har ikke mulighet til å kunne oppfylle ts sin drøm. Velger hun en mann som har lik lønn som henne selv kan hun det. Det handler ikke om at hun skal slå opp med kjæresten fordi han bare tjener gjennomsnittlig, men fordi at hun ikke kan ha den livsstilen hun ønsker sammen med han. Ok, hun gjør som hun vil. Lurer bare på om det hadde vært like akseptert at en mann valgte å gå fra sin kjæreste pga at hun tjente mindre enn han. Da er det isåfall mange kvinner som ikke er bra nok, for i de fleste forhold tjener mannen mest. Har man spesifikke ønsker om en partner med lik eller høyere lønn enn en selv, bør man ikke gå inn i forhold med andre. Kjip grunn å bli dumpet for etter flere år sammen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:46 #218 Del Skrevet i går, 19:46 Tartufo skrev (6 minutter siden): Ok, hun gjør som hun vil. Lurer bare på om det hadde vært like akseptert at en mann valgte å gå fra sin kjæreste pga at hun tjente mindre enn han. Da er det isåfall mange kvinner som ikke er bra nok, for i de fleste forhold tjener mannen mest. Har man spesifikke ønsker om en partner med lik eller høyere lønn enn en selv, bør man ikke gå inn i forhold med andre. Kjip grunn å bli dumpet for etter flere år sammen. Noen menn velger bort damer med høyere utdanning enn dem, det er jo akseptert det? Anonymkode: 96082...283 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet i går, 19:55 #219 Del Skrevet i går, 19:55 Du er ikke et forferdelig menneske, men jeg er ganske sikker på at du ikke elsker denne mannen spesielt høyt. Gjør det slutt, for begges del. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet i går, 20:02 #220 Del Skrevet i går, 20:02 Uanonym bruker skrev (5 minutter siden): Du er ikke et forferdelig menneske, men jeg er ganske sikker på at du ikke elsker denne mannen spesielt høyt. Gjør det slutt, for begges del. Man kan vel elske noen selv om man ikke velger å ikke la det stå i veien for de drømmene og målene man har i livet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå