Egenskap Skrevet mandag kl 14:49 #121 Del Skrevet mandag kl 14:49 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei! Jeg ble hodestups forelsket i en fyr for 3 år siden, og i dag er han kjæresten min. Nå har nyforelskelsen gått litt over og jeg ser realiteten av å vær i et forhold med han. Vi har et fint forhold, men vi har også noen uenigheter og ting som kunne vært bedre (annet en økonomi). Vi har snakket om å kjøpe oss hus sammen til sommeren, og i den anledning har jo også økonomi blitt et stort tema og noe jeg har begynt å tenke mye på. Han har lite egenkapital så jeg må stå for mesteparten der. Han har ca 600k i årslønn, mens jeg har rundt millionen. I tillegg har han en sønn som er 6 år gammel (barnemor er død så han har 100% omsorg), som han også må forsørge. Jeg er absolutt ikke en person som bruker penger på væsker, smykker og en dyr livsstil på den måten. Men jeg har i det siste begynt å drømme om å kunne spare opp nok penger til å kunne jobbe mindre, reise mer og ha mer økonomisk frihet til å gjør det jeg har lyst til. Det kan bli veldig mye mer vanskelig om jeg er i et forhold med han. Er jeg et forferdelig menneske som vurderer å gjør det slutt på grunn av økonomiske ulikheter? Anonymkode: 45cb4...27d Leier dere i dag og bor sammen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:34 #122 Del Skrevet mandag kl 17:34 Trolltunge skrev (2 timer siden): Jeg blir så eitrande forbanna av slike påstander. De fleste kvinner er absolutt ikke gold diggers, men mennesker som står på for sin familie og familiens økonomi, og synes at det er det naturlige og normale. Det er ikke engang uvanlig at kvinnen tjener mest i forholdet nå, uten at det lager bølger. Personlig styrte jeg 100% unna menn som markedsførte seg selv med penger, og som liksom skulle kjøpe meg, var inntrykket. Enormt mange av oss kvinner er også slik. Ikke bare ikke gold- diggers, men absolutt for at livet skal man bygge opp sammen, og stor økonomisk ubalanse med oss i grunneste enden er noe vi ikke ønsker. Jeg kjenner helt reelt flere kvinner som måtte ta en fot i bakken angående om de ville takle at mannen hadde en del bedre økonomi emn dem enn jeg kjenner kvinner som er goldt- diggers. Jeg vet at fenomenet forekommer, og har sett noen, men det er jo temmelig spesielle miljøer kvinner som faller inn i kategorien. Det er absolutt ikke det vanlige. Det finnes 4,1 milliarder menn på planeten. Det finnes 0 menn på planeten som hadde dumpet TS sin kjæreste om kjønnene hadde vært snudd. Ha en fin dag videre. Anonymkode: 40dd6...5c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet mandag kl 18:10 #123 Del Skrevet mandag kl 18:10 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det finnes 4,1 milliarder menn på planeten. Det finnes 0 menn på planeten som hadde dumpet TS sin kjæreste om kjønnene hadde vært snudd. Ha en fin dag videre. Anonymkode: 40dd6...5c5 Det finnes alt mulig blant menn også. Inkludert ting du ikke engang har fantasi til å tro. Det er en stor verden, og ikke få menn som er gold- diggers i verdenssammenheng. Gold- diggers er imidlertid et fenomen blant både kvinner og menn de aller fleste ikke relaterer seg til, og som er like forbanna fornærmende å kalle kvinner som det ville være å kalle menn det selv om vi er mange kvinner som tjener bedre enn våre menn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:55 #124 Del Skrevet mandag kl 18:55 Traktor skrev (10 timer siden): Når ble 1 million helt ok lønn? Mente at begge har grei lønn. 600k er mindre enn 1 mill men er helt grei lønn det også. Man dumper liksom ikke person som har 600k i lønn pga lav inntekt.... Anonymkode: cd825...4ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:19 #125 Del Skrevet mandag kl 19:19 Jeg tror ikke du elsker kjæresten din TS. Jeg er selv alene med to barn og har en solid økonomi. Har flere millioner i egenkapital på boligen min og rikelig i ulike fond og kontoer. Kjæresten min har ikke vært like heldig, så jeg er den som bidrar mest økonomisk i forholdet. Jeg har betalt flere utenlandsturer for oss (med hans barn også), og det er en glede for meg å kunne gi. Anonymkode: 72326...c85 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:47 #126 Del Skrevet mandag kl 19:47 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg råder sønnen min til å gå for et yrke med ok lønn og status fordi det vil gi ham større mulighet til selv å påvirke hvem han blir kjæreste med. Jeg råder datteren min til å gå for et yrke som hun blir lykkelig i, og som kan finansiere det livet hun ønsker å ha. Ikke radikalt forskjellig, men heller ikke helt likt. Anonymkode: d2ba7...b8f Jeg har to sønner og en datter. Min datter jobber innen helse og tjener dårlig men trives. Hun fikk lett en kjæreste og de har kjøpt hus. Hun er 25. Mine sønner trenger jeg ikke å fortelle hva som gjør dem populære. De har forstått det for lenge siden. Begge trener på helsestudio, begge har kjøpt seg attraktive biler, begge jobber ræva av seg på anlegg og tjener nærmere en million selv om de er under 25. Begge bruker MYE på klær. Og det virker. Har sittet i stua søndag morgen med kaffekoppen og hilst på damer som er på veg hjem utallige ganger. Og de jentene er gjerne kokk, servitør, hotellfag, helse , butikkmedarbeider. Jobber gutter bør holde seg langt unna om de ikke vil vente til de er 34 og sistevalget. Hadde de jobbet som helsefagarbeidere , handlet på cubus og kjørt hyundai ville de sikkert fått seg dame tilslutt?! Men konkurransen om damene er knallhard og andreplasser betyr incel tilværelse i mange tilfeller. Kropp, penger, høyde, ressurser slår "interessant" samtale partner med gode verdier hver eneste gang. Kona er bekymret for den ene siden han def. Har fuckboy tendenser, men han kan slutte å være fuckboy. Hadde han vært incel har han egentlig ikke noe valg. Anonymkode: 6667e...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:04 #127 Del Skrevet mandag kl 20:04 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har to sønner og en datter. Min datter jobber innen helse og tjener dårlig men trives. Hun fikk lett en kjæreste og de har kjøpt hus. Hun er 25. Mine sønner trenger jeg ikke å fortelle hva som gjør dem populære. De har forstått det for lenge siden. Begge trener på helsestudio, begge har kjøpt seg attraktive biler, begge jobber ræva av seg på anlegg og tjener nærmere en million selv om de er under 25. Begge bruker MYE på klær. Og det virker. Har sittet i stua søndag morgen med kaffekoppen og hilst på damer som er på veg hjem utallige ganger. Og de jentene er gjerne kokk, servitør, hotellfag, helse , butikkmedarbeider. Jobber gutter bør holde seg langt unna om de ikke vil vente til de er 34 og sistevalget. Hadde de jobbet som helsefagarbeidere , handlet på cubus og kjørt hyundai ville de sikkert fått seg dame tilslutt?! Men konkurransen om damene er knallhard og andreplasser betyr incel tilværelse i mange tilfeller. Kropp, penger, høyde, ressurser slår "interessant" samtale partner med gode verdier hver eneste gang. Kona er bekymret for den ene siden han def. Har fuckboy tendenser, men han kan slutte å være fuckboy. Hadde han vært incel har han egentlig ikke noe valg. Anonymkode: 6667e...a70 Det er helt fair. Livet er ikke og skal kanskje ikke være lett for noen av oss. Jeg blir bare litt frustrert over de som stikker hodet i sanden og later som om kjønnsmarkedet er symmetrisk og gir råd til gutter og unge menn som vil gjøre livet deres unødig vanskelig. Anonymkode: d2ba7...b8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet mandag kl 20:10 #128 Del Skrevet mandag kl 20:10 Velkommen til slik veldig mange menn har det. På kvinneguiden blir det for øvrig sett på som en selvfølge av svært mange at menn som tjener mer skal gå med på å eie bolig 50/50 og betale mest av de øvrige kostnadene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:57 #129 Del Skrevet mandag kl 20:57 Brunello skrev (46 minutter siden): Velkommen til slik veldig mange menn har det. På kvinneguiden blir det for øvrig sett på som en selvfølge av svært mange at menn som tjener mer skal gå med på å eie bolig 50/50 og betale mest av de øvrige kostnadene. Menn trenger ikke akseptere det de heller. Anonymkode: 96082...283 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet mandag kl 21:05 #130 Del Skrevet mandag kl 21:05 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Menn trenger ikke akseptere det de heller. Anonymkode: 96082...283 For de fleste som tjener mye er det bra å ha en partner som ikke tjener like bra. Blir enklere med å få familie-kabalen til å gå opp om ikke begge går all in i karriære-jaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:09 #131 Del Skrevet mandag kl 21:09 Skjønner ts, jeg. Økonomi er faktisk en ganske viktig faktor når det kommer til hvordan man kan velge å leve livet sitt Anonymkode: ab41b...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:09 #132 Del Skrevet mandag kl 21:09 Brunello skrev (3 minutter siden): For de fleste som tjener mye er det bra å ha en partner som ikke tjener like bra. Blir enklere med å få familie-kabalen til å gå opp om ikke begge går all in i karriære-jaget. Da velger de jo dette helt frivillig. Anonymkode: 96082...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:10 #133 Del Skrevet mandag kl 21:10 Ts, vil du egentlig eie en bolig med en som har et særkullsbarn og hva det egentlig medfører av problemer om han faller fra og ingen har skrevet under på uskifte. Jeg har valgt det vekk og er særboer. Anonymkode: 90a07...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:21 #134 Del Skrevet mandag kl 21:21 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor er det relevant så lenge jeg tjener veldig godt, og ønsket en mann som bidrar likt? Det må jo virkelig være opp til den enkelte om skjevheter er ok, eller ikke? Anonymkode: 9ba34...148 Økonomisk skjevhet som argument mot forhold = ikke egentlig kjærlighet. Jeg tror ikke et dugg på at damer forlater menn de elsker pga. økonomi. Han fortjener noen som elsker ham. Og du kan selvfølgelig leve det livet du vil. Anonymkode: a1c2a...c05 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:30 #135 Del Skrevet mandag kl 21:30 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg råder sønnen min til å gå for et yrke med ok lønn og status fordi det vil gi ham større mulighet til selv å påvirke hvem han blir kjæreste med. Jeg råder datteren min til å gå for et yrke som hun blir lykkelig i, og som kan finansiere det livet hun ønsker å ha. Ikke radikalt forskjellig, men heller ikke helt likt. Anonymkode: d2ba7...b8f Spesielt. De aller fleste menn får seg jo dame. Trenger ikke være status, men hjelper å sende ham til storbyen 😅 Anonymkode: a1c2a...c05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:32 #136 Del Skrevet mandag kl 21:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har to sønner og en datter. Min datter jobber innen helse og tjener dårlig men trives. Hun fikk lett en kjæreste og de har kjøpt hus. Hun er 25. Mine sønner trenger jeg ikke å fortelle hva som gjør dem populære. De har forstått det for lenge siden. Begge trener på helsestudio, begge har kjøpt seg attraktive biler, begge jobber ræva av seg på anlegg og tjener nærmere en million selv om de er under 25. Begge bruker MYE på klær. Og det virker. Har sittet i stua søndag morgen med kaffekoppen og hilst på damer som er på veg hjem utallige ganger. Og de jentene er gjerne kokk, servitør, hotellfag, helse , butikkmedarbeider. Jobber gutter bør holde seg langt unna om de ikke vil vente til de er 34 og sistevalget. Hadde de jobbet som helsefagarbeidere , handlet på cubus og kjørt hyundai ville de sikkert fått seg dame tilslutt?! Men konkurransen om damene er knallhard og andreplasser betyr incel tilværelse i mange tilfeller. Kropp, penger, høyde, ressurser slår "interessant" samtale partner med gode verdier hver eneste gang. Kona er bekymret for den ene siden han def. Har fuckboy tendenser, men han kan slutte å være fuckboy. Hadde han vært incel har han egentlig ikke noe valg. Anonymkode: 6667e...a70 Herregud. Menn som er helsefagarbeidere og sykepleiere er hotte. Damer tenner også på omsorgsfulle menn. I tillegg er mannfolka omringet av damer i dette yrket. Noen av dere er så pottesnevre at jeg blir helt svett. Har tre mannlige sykepleiere i periferien. Alle er gift. Prima menn. Anonymkode: a1c2a...c05 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:33 #137 Del Skrevet mandag kl 21:33 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spesielt. De aller fleste menn får seg jo dame. Trenger ikke være status, men hjelper å sende ham til storbyen 😅 Anonymkode: a1c2a...c05 Jeg vil gjerne at avkommet skal få mulighet til å få ha preferanser og aktivt ta del i prosessen med å finne en partner. Om de vil. Jeg synes ikke det er så spesielt, jeg tenker det er grunnleggende omsorg. Anonymkode: d2ba7...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:36 #138 Del Skrevet mandag kl 21:36 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil gjerne at avkommet skal få mulighet til å få ha preferanser og aktivt ta del i prosessen med å finne en partner. Om de vil. Jeg synes ikke det er så spesielt, jeg tenker det er grunnleggende omsorg. Anonymkode: d2ba7...b8f Avkommet. Ok. Jeg tenker at å anbefale sine barn å velge noe som gjør dem lykkelige er grunnleggende omsorg. Når mennesker er fornlyd og trygge på seg selv, så får de utstråling. Og mennesker med utstråling for kjæreste. Jeg tenker ikke at grunnleggende omsorg er å på en instrumentell måte innrette seg etter en statistikk når det er så stor variasjon som det er. Anonymkode: a1c2a...c05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
goodbeforelong Skrevet mandag kl 21:44 #139 Del Skrevet mandag kl 21:44 Det er vel ingen som kan eller skal dømme deg for dine tanker. Du må vurdere om du ser en fremtid med mannen. Helt ærlig sak det. Jeg tror ikke alt dette handler om kroner og ører, men om jeg leser deg rett, gjør det vel ikke helt det heller? Håper personene og tallene i historien din er litt vilkårlige. Om ikke vil noen kunne kjenne deg/dere gjennom det du skriver. Det taler ikke nødvendigvis til din fordel. Det fremstår(sier ikke det er slik) som om den 6-åringen ikke påvirker deg...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet mandag kl 21:50 #140 Del Skrevet mandag kl 21:50 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Da velger de jo dette helt frivillig. Anonymkode: 96082...283 J, mange menn har gjort dette opp gjennom tidene. Nå er damene i den situasjonen. Og spørsmålet er hva de velger. For i mange tilfeller vil det ikke fungere med to som tjener mye. En må på et tidspunkt sette familien foran om det er ønskelig med barn. Jeg sier ikke at det gjelder alle, men veldig mange kommer i den situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå