Sveits35 Skrevet mandag kl 12:41 #101 Del Skrevet mandag kl 12:41 Tartufo skrev (2 minutter siden): Nå sier ikke ts at kjæresten sløser, men at han har en dyrere livsstil og et barn å forsørge, og at han derfor bruker det meste som kommer inn. Dersom de deler alt 50/50, pluss at han betaler alt for barnet, selv om han tjener mindre, sier det seg selv at han klarer å spare mindre enn henne. «Dyrere livsstil» tolker jeg som mer enn å forsørge et barn. Vi tolker det forskjellig. Jeg står støtt i at jeg ville forlatt den partneren. De er for forskjellige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet mandag kl 12:46 #102 Del Skrevet mandag kl 12:46 (endret) Sveits35 skrev (7 minutter siden): «Dyrere livsstil» tolker jeg som mer enn å forsørge et barn. Vi tolker det forskjellig. Jeg står støtt i at jeg ville forlatt den partneren. De er for forskjellige. Synes bare det er rart å skrive «all den sløsingen», når ts ikke beskriver dette tydelig. Han har en middels inntekt, et barn å forsørge, kanskje en bolig med høyt lån. Ikke rart det blir lite å spare hver måned da. Det er enklere å ha en sparsommelig livsstil uten barn. Lurer også på om ts bidrar med penger til idrett, opplevelser og mat til barnet, eller bare betaler for seg selv. Hadde ts beskrevet tydelig at kjæresten sløser bort alle pengene, hadde selvsagt saken vært annerledes. Enig med deg at de nok ikke passer sammen. Virker ikke som ts elsker kjæresten og barnet hans, da hun presiserer at det er inntekten hans som er hovedgrunnen til å bryte. Endret mandag kl 12:49 av Tartufo 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:47 #103 Del Skrevet mandag kl 12:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Interessant at du godtok min påstand som riktig og gikk rett i whatatboutism. Når det gjelder dumping så er det kvinner som dumper mannen i 70% av tilfellene. Og når det gjelder nabodama?!? Tror sjansen en betydelig større for at menn innfinner seg med situasjonen, tilpasser seg og lever utilfredsstillende forhold med lite sex fordi hun mener han har forfalt. At HUN ikke lenger tenner på han. Menn lever med det, kvinner dumper. Anonymkode: 6667e...a70 Oi, det er det du tror? Som singel kvinne på nettet blir jeg konstant kontaktet av menn i forhold som er ute etter en elskerinne. Minst 80 % av menn som tar kontakt er i et forhold. Jeg har i tillegg hatt tre gode kompiser de siste årene, og i løpet av det siste året har de to som er gift prøvd seg på meg og vil ha meg på si. De gjør det ikke slutt, de er utro i stedet. Anonymkode: 96082...283 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:48 #104 Del Skrevet mandag kl 12:48 Hvis du har begynt å drømme om andre ting og han og sønnen ikke er med i drømmene dine lenger, så høres det ut som om du burde følge drømmene dine. Og samtidig slippe taket i denne mannen så han kan treffe en annen som har han med i drømmene sine. Lykke til. Anonymkode: 3d4de...3ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubaluba Skrevet mandag kl 13:11 #105 Del Skrevet mandag kl 13:11 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er stemor til en herlig datter som mistet moren sin da hun var 4 år og jeg kom inn i bildet da hun var 7 år. Nå er hun voksen og verdens herligste! Kom deg ut av forholdet innen dette barnet knytter bånd til deg. At du ikke en eneste gang nevnte dette barnet som er argument for å bli, men en forsørger byrde som en del av det økonomiske regnskapet, sier alt om hva du trenger, og hva du ikke kan bidra med inn i denne familien, nemlig uselvisk kjærlighet💔 Anonymkode: a6b54...c3c Kan du si litt om din egen økonomiske situasjon, kontra faren til barnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet mandag kl 13:38 #106 Del Skrevet mandag kl 13:38 Tubaluba skrev (23 minutter siden): Kan du si litt om din egen økonomiske situasjon, kontra faren til barnet? Ikke meg du siterer, men hvorfor tenker du at det er av betydning? Ts tjener over snittet, og kjæresten hennes har en helt normal inntekt. Jeg har mange i min omgangskrets som tjener både mindre og mange ganger mer enn ts, men ingen av dem utelukker kjærester med helt vanlige yrker med gjennomsnittlige inntekter. Dersom ts ønsket en mann med god økonomi for å oppnå økonomisk frihet og kunne reise mye, burde hun i utgangspunktet aldri blitt sammen med sin kjæreste, som hun jo visste hadde en middels inntekt. Rart å gjøre det slutt etter tre år med inntekten hans som hovedgrunn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:41 #107 Del Skrevet mandag kl 13:41 Tartufo skrev (1 minutt siden): Ikke meg du siterer, men hvorfor tenker du at det er av betydning? Ts tjener over snittet, og kjæresten hennes har en helt normal inntekt. Jeg har mange i min omgangskrets som tjener både mindre og mange ganger mer enn ts, men ingen av dem utelukker kjærester med helt vanlige yrker med gjennomsnittlige inntekter. Dersom ts ønsket en mann med god økonomi for å oppnå økonomisk frihet og kunne reise mye, burde hun i utgangspunktet aldri blitt sammen med sin kjæreste, som hun jo visste hadde en middels inntekt. Rart å gjøre det slutt etter tre år med inntekten hans som hovedgrunn. Det er vel fordi det ble snakk om å kjøpe hus sammen at spørsmålet om økonomi dukket opp, da det viser seg at han ikke har egenkapital overhodet. Det er jo noe rart synes jeg, med 600.000 i inntekt. Selv om man har barn å forsørge. Forskjeller viser seg litt raskere når man plutselig skal være økonomisk ansvarlig for noe sammen. Lett å ikke tenke over det i hverdagen ellers. Anonymkode: 96082...283 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet mandag kl 13:46 #108 Del Skrevet mandag kl 13:46 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er vel fordi det ble snakk om å kjøpe hus sammen at spørsmålet om økonomi dukket opp, da det viser seg at han ikke har egenkapital overhodet. Det er jo noe rart synes jeg, med 600.000 i inntekt. Selv om man har barn å forsørge. Forskjeller viser seg litt raskere når man plutselig skal være økonomisk ansvarlig for noe sammen. Lett å ikke tenke over det i hverdagen ellers. Anonymkode: 96082...283 Jeg tenker at det er rart å gå fra hverandre kun pga det. Hun skriver at han ikke har mye igjen hver mnd, men ikke hvordan de deler utgiftene. Mange menn som tjener mer enn sine kjærester, eier mer og betaler mer enn sin partner. For par der rollene er byttet om, er det naturlig at hun bidrar mer. Synes liten egenkapital til bolig er rar grunn til å gjøre det slutt, da de samlet har god nok økonomi til bolig. Problemet er jo at ts ønsker å bli økonomisk uavhengig og reise mye, ikke at de ikke har råd til bolig. Endret mandag kl 13:47 av Tartufo 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet mandag kl 13:54 #109 Del Skrevet mandag kl 13:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Grunnen til at menn tjener mer enn dama er fordi damene VELGER at det skal være slik. Jentene bestemmer. Grunnen til at menn velger yrker med høy lønn er fordi at det gjør dem mer populær hos jenter. Jenter velger gutter med høyere lønn en dem selv. Er gutta ressursterke og har status er sjansen for å ende opp som barnløs og alene mindre. Dette forstår selv 12år gamle gutter. Den dagen en helsefag arbeider tjener mer enn ingeniører vil unge gutter konkurrere om jobber sykehjem. 🙂 Man kan kritisere menn for mye, men de responserer kun på det damene ser etter. Anonymkode: 6667e...a70 Er ikke helt enig i alt her. Ressurssterke gutter har mer utvalg det er jeg enig i. Men det gjelder og for kvinner. Kvinner responderer og på det menn ser etter. Og likelønn er et svært komplekst område. Hvorfor vi velger yrker og ikke andre er og veldig komplisert. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:55 #110 Del Skrevet mandag kl 13:55 Tartufo skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at det er rart å gå fra hverandre kun pga det. Hun skriver at han ikke har mye igjen hver mnd, men ikke hvordan de deler utgiftene. Mange menn som tjener mer enn sine kjærester, eier mer og betaler mer enn sin partner. For par der rollene er byttet om, er det naturlig at hun bidrar mer. Synes liten egenkapital til bolig er rar grunn til å gjøre det slutt, da de samlet har god nok økonomi til bolig. Problemet er jo at ts ønsker å bli økonomisk uavhengig og reise mye, ikke at de ikke har råd til bolig. Såklart problemet ikke bare er at han mangler egenkapital, men at de har begynt å prate om huskjøp har sikkert ført til at TS tenker over økonomien mer enn hva hun har gjort tidligere. Og ja det er klart mange menn lever i forhold med kvinner med lavere inntekt enn dem selv, men jeg ser ikke helt hvordan det er relevant. Dette gjelder TS og kjæresten, hvor de åpenbart har helt forskjellige ønsker for fremtiden. Jeg kunne for min del ikke ha vært sammen med en mann som hadde tjent mye mer enn meg, det hadde jeg ikke følt var riktig. Det er imidlertid mye vanskeligere for kvinner å finne noen som tjener mer eller mindre likt, da vi tjener dårligere enn menn på generell basis. Så det er heller ikke så rart at det oftere er menn som tjener mest og at de lever greit med det. Anonymkode: 96082...283 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet mandag kl 14:06 #111 Del Skrevet mandag kl 14:06 Tartufo skrev (4 minutter siden): Jeg tenker at det er rart å gå fra hverandre kun pga det. Hun skriver at han ikke har mye igjen hver mnd, men ikke hvordan de deler utgiftene. Mange menn som tjener mer enn sine kjærester, eier mer og betaler mer enn sin partner. For par der rollene er byttet om, er det naturlig at hun bidrar mer. Synes liten egenkapital til bolig er rar grunn til å gjøre det slutt, da de samlet har god nok økonomi til både bolig og det de ellers måtte ønske. Problemet er jo at ts ønsker å bli økonomisk uavhengig og reise mye, ikke at de ikke har råd til bolig. Ts ønsker å bli økonomisk uavhengig for å kunne jobbe mindre og ha mer tid til reising og seg selv. Hun skriver at det blir et tidsperspektiv på 15-20 år før det blir mulig med inntekten hun har i dag. Slik jeg ser det har hun 2 valg: 1. Bli hos mannen som tjener 600k og som ikke sparer (han har jo ikke egenkapital så da kan han jo ikke spare (?)). Det betyr i praksis at hvis ts skal oppfylle sitt mål og sin drøm så må hun da også spare opp på hans vegne. Det vil ta dobbelt så lang tid. Si det tar 40 år da, da er ts 65 år. Hva er vitsen da? I tillegg kommer det er del «skjulte» kostnader med tanke på barnet som også går ut over hvor mye ts klarer å spare. De må for eksempel kjøpe et hus som har et ekstra rom til gutten, det er så klart betydelig dyrere. 2. Hun gjør det slutt og finner seg en mann som er på hennes nivå lønnsmessig. De kan sammen gjør dette prosjektet og spare like mye begge to. Fra midten av 40-årene kan de da begge to jobbe redusert, reise mye og leve ut drømmen. Dette handler ikke bare om lønn og at han tjener for lite. Det handler om hvilken livsstil man ønsker og hvordan man har lyst til å leve livet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:10 #112 Del Skrevet mandag kl 14:10 Tartufo skrev (11 minutter siden): Jeg tenker at det er rart å gå fra hverandre kun pga det. Hun skriver at han ikke har mye igjen hver mnd, men ikke hvordan de deler utgiftene. Mange menn som tjener mer enn sine kjærester, eier mer og betaler mer enn sin partner. For par der rollene er byttet om, er det naturlig at hun bidrar mer. Synes liten egenkapital til bolig er rar grunn til å gjøre det slutt, da de samlet har god nok økonomi til bolig. Problemet er jo at ts ønsker å bli økonomisk uavhengig og reise mye, ikke at de ikke har råd til bolig. Ts ønsker en annen livsstil og har drømmer for eget liv som tydeligvis ikke er forenelig med kjærestens livsstil/familiesituasjon. Hun står jo fritt til å gjøre sine egne valg. Og hun ønsker å ta grep før de eventuelt etablerer seg med felles bolig, noe som er fornuftig. At du syns det er rart er jo fullstendig irrelevant. Anonymkode: d2dd9...716 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet mandag kl 14:11 #113 Del Skrevet mandag kl 14:11 (endret) sjokoladeelskeren skrev (5 minutter siden): Ts ønsker å bli økonomisk uavhengig for å kunne jobbe mindre og ha mer tid til reising og seg selv. Hun skriver at det blir et tidsperspektiv på 15-20 år før det blir mulig med inntekten hun har i dag. Slik jeg ser det har hun 2 valg: 1. Bli hos mannen som tjener 600k og som ikke sparer (han har jo ikke egenkapital så da kan han jo ikke spare (?)). Det betyr i praksis at hvis ts skal oppfylle sitt mål og sin drøm så må hun da også spare opp på hans vegne. Det vil ta dobbelt så lang tid. Si det tar 40 år da, da er ts 65 år. Hva er vitsen da? I tillegg kommer det er del «skjulte» kostnader med tanke på barnet som også går ut over hvor mye ts klarer å spare. De må for eksempel kjøpe et hus som har et ekstra rom til gutten, det er så klart betydelig dyrere. 2. Hun gjør det slutt og finner seg en mann som er på hennes nivå lønnsmessig. De kan sammen gjør dette prosjektet og spare like mye begge to. Fra midten av 40-årene kan de da begge to jobbe redusert, reise mye og leve ut drømmen. Dette handler ikke bare om lønn og at han tjener for lite. Det handler om hvilken livsstil man ønsker og hvordan man har lyst til å leve livet. Hun kan jo øke egen inntekt, og kanskje han kan øke sin. De kan også bo rimeligere en periode. Selvsagt kan ts og kjæresten oppnå sin drøm sammen, om det er det de ønsker, men hun når jo drømmen raskere og enklere for egen del dersom hun finner en mann med høy inntekt. Dette burde hun tenkt på før hun gikk inn i et forhold med sin nåværende kjæreste. Endret mandag kl 14:11 av Tartufo 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet mandag kl 14:16 #114 Del Skrevet mandag kl 14:16 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts ønsker en annen livsstil og har drømmer for eget liv som tydeligvis ikke er forenelig med kjærestens livsstil/familiesituasjon. Hun står jo fritt til å gjøre sine egne valg. Og hun ønsker å ta grep før de eventuelt etablerer seg med felles bolig, noe som er fornuftig. At du syns det er rart er jo fullstendig irrelevant. Anonymkode: d2dd9...716 Selvfølgelig velger hun det som hun selv ønsker. Men synd at hun gikk åpent inn i et forhold med en mann med middels lønn og barn, når hun egentlig ønsket noe annet. Hadde du reagert likt dersom legen gikk fra sin sykepleierkjæreste etter 3 år, fordi hun kun tjener 6-700 000? Ekstra lurt å tenke gjennom hva man ønsker når man involverer seg med noen som har barn! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:35 #115 Del Skrevet mandag kl 14:35 Traktor skrev (6 timer siden): AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når ble 1 million helt ok lønn? Synes du ikke at 1 million er en ok lønn? Jeg syns det er bra, men hva er grensen for deg for at en lønn er «ok»? Anonymkode: 3d28f...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet mandag kl 14:39 #116 Del Skrevet mandag kl 14:39 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes du ikke at 1 million er en ok lønn? Jeg syns det er bra, men hva er grensen for deg for at en lønn er «ok»? Anonymkode: 3d28f...721 Jeg tror ikke du forstår utrykket "helt ok". 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MizzVic Skrevet mandag kl 14:42 #117 Del Skrevet mandag kl 14:42 Leser ikke gjennom alle svarene, men jeg mener at økonomi er veldig viktig i ett forhold. Er man ikke enig der, eller en må dra lasset for motparten, blir det aldri ett bra forhold. Og du vil reise og ha frihet. Han må etterhvert bruke ganske mye penger på sønnen, og ha han med på alt. Det er lettere om begge parter er i den situasjonen da. Man er ikke materialistisk, man er fornuftig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:44 #118 Del Skrevet mandag kl 14:44 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kvinner velger menn etter inntekt, menn gjør ikke det. Det er forskjellen. Ingen mann ville stilt spørsmålet TS stiller. Skal jeg dumpe min sykepleier kjæreste som "bare" tjener 600.000. Jeg er lege og tjener 1.000.000.?? Det ville aldri skjedd. Dette er det kvinner og kun kvinner som som ville spurt seg selv om dette. Anonymkode: 6667e...a70 Jeg tror at dette er rett, men vil ikke gjøre det til en «pissekonkurranse». Jeg er en mann. Det er naturlig for meg å ville ta vare på familien min, og det føles godt å være et slags anker for dem. Om dama hadde lav inntekt så hadde kjærlighet og omsorg vært den samme. At kvinner kan tenke annerledes betyr ikke at de er «slemme» mens vi menn er «gode». Vi er _forskjellige_. Anonymkode: d2ba7...b8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet mandag kl 14:46 #119 Del Skrevet mandag kl 14:46 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Helt naturlig for kvinner å være gold diggers, det er ikke noe du trenger å ha dårlig samvittighet for. Anonymkode: 40dd6...5c5 Jeg blir så eitrande forbanna av slike påstander. De fleste kvinner er absolutt ikke gold diggers, men mennesker som står på for sin familie og familiens økonomi, og synes at det er det naturlige og normale. Det er ikke engang uvanlig at kvinnen tjener mest i forholdet nå, uten at det lager bølger. Personlig styrte jeg 100% unna menn som markedsførte seg selv med penger, og som liksom skulle kjøpe meg, var inntrykket. Enormt mange av oss kvinner er også slik. Ikke bare ikke gold- diggers, men absolutt for at livet skal man bygge opp sammen, og stor økonomisk ubalanse med oss i grunneste enden er noe vi ikke ønsker. Jeg kjenner helt reelt flere kvinner som måtte ta en fot i bakken angående om de ville takle at mannen hadde en del bedre økonomi emn dem enn jeg kjenner kvinner som er goldt- diggers. Jeg vet at fenomenet forekommer, og har sett noen, men det er jo temmelig spesielle miljøer kvinner som faller inn i kategorien. Det er absolutt ikke det vanlige. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:47 #120 Del Skrevet mandag kl 14:47 fru Alving skrev (51 minutter siden): Er ikke helt enig i alt her. Ressurssterke gutter har mer utvalg det er jeg enig i. Men det gjelder og for kvinner. Kvinner responderer og på det menn ser etter. Og likelønn er et svært komplekst område. Hvorfor vi velger yrker og ikke andre er og veldig komplisert. Jeg råder sønnen min til å gå for et yrke med ok lønn og status fordi det vil gi ham større mulighet til selv å påvirke hvem han blir kjæreste med. Jeg råder datteren min til å gå for et yrke som hun blir lykkelig i, og som kan finansiere det livet hun ønsker å ha. Ikke radikalt forskjellig, men heller ikke helt likt. Anonymkode: d2ba7...b8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå