Gå til innhold

Er jeg et fælt menneske som angrer på forholdet pga økonomi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tartufo skrev (1 minutt siden):

Men hvordan tenker du det er for barnet som allerede har mistet sin mamma, at faren er i et forhold med en ny kvinne som ikke ønsker en relasjon med barnet?

Nå må du gi deg. Nå prøver du bare å finne ting for å rakke ned på ts. Du aner ingenting om hennes relasjon med barnet. Hun nevner i en bisetning at han har et barn fordi det er relevant for problemet. Hun kan vær kjempeglad i barnet og ha en kjempebra relasjon, selv om hun er bekymret for det økonomiske rundt at partneren tjener betydelig mindre og i tillegg har en stor utgift (som barn er). 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sjokoladeelskeren skrev (6 minutter siden):

Nå må du gi deg. Nå prøver du bare å finne ting for å rakke ned på ts. Du aner ingenting om hennes relasjon med barnet. Hun nevner i en bisetning at han har et barn fordi det er relevant for problemet. Hun kan vær kjempeglad i barnet og ha en kjempebra relasjon, selv om hun er bekymret for det økonomiske rundt at partneren tjener betydelig mindre og i tillegg har en stor utgift (som barn er). 

Jeg svarte på et innlegg der vedkommende anbefalte særeie og å ikke knytte seg til barnet!

Les hva jeg skriver og hva jeg svarer på før du kritiserer!

Endret av Tartufo
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladeelskeren skrev (3 minutter siden):

Hadde hun vært kjempeglad i barnet og mannen, så hadde ikke denne tråden fantes i det hele tatt. At han tjener 600k og hun 1 mill er da aldri i verden grunn til å skulle avslutte et forhold. Dette er jo helt vanlig for hundretusener av familier, at en part tjener mer enn den andre. 

TS prøver å vri dette til å handle om økonomi, men det handler egentlig om at hun ikke har så sterke følelser for typen lenger. Og at hun fristes mer av en "singeltilværelse" med frihet og reising kontra familieliv. Et ønske om egne/felles barn virker heller ikke å være av interesse.

Anonymkode: 93e5e...eac

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts her! Ser mange beskriver meg som materialistisk, føler det er feil ord å bruke. Jeg vil ikke ha dyre ting eller en dyr bil osv. Jeg vil ha mer frihet til å kunne gjør det jeg vil, når jeg vil og spare opp nok penger til at avkastningen av pengene i fond vil dekke mye av lønnen slik at jeg kan jobbe f. eks 60% og likevel ha like mye penger som om jeg hadde jobbet 100%. Det kommer til å ta tid, og blir nok ikke før om 15-20 år. Partner har også dette som en drøm, men han har en dyrere livsstil enn meg, har et barn å forsørge og bruker det aller meste av det som kommer inn. Det er derfor ikke realistisk at han kan oppnå dette på samme måte som meg.

Anonymkode: 45cb4...27d

Ønsker du barn? Samboeren din har jo barn. Jeg er usikker på om dette du ønsker for fremtiden er forenlig med å ha familie.

Anonymkode: 19738...54b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det relevant? 

Anonymkode: d2dd9...716

Fordi det er vanlig at den ene parten tjener mer enn den andre, uten at det fører til verken problemer eller brudd. De fleste mener andre egenskaper betyr mer i et forhold. Men dersom det er viktig for ts at en partner tjener like mye (eller mer?) enn henne, så bør hun bare dra. Kjæresten og barnet hans fortjener noen som ønsker dem for noe annet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kvinner velger menn etter inntekt, menn gjør ikke det.

Det er forskjellen.

Ingen mann ville stilt spørsmålet TS stiller.

Skal jeg dumpe min sykepleier kjæreste som "bare" tjener 600.000. Jeg er lege og tjener 1.000.000.??

Det ville aldri skjedd.

Dette er det kvinner og kun kvinner som som ville spurt seg selv om dette.

Anonymkode: 6667e...a70

Mens ingen kvinner ville ha stilt spørsmål "skal jeg pule den snasne nabodama eller dumpe kona fordi hun har blitt dvask/lagt på seg/sluttet å sminke seg/blitt eldre?" 

Anonymkode: d5ff7...891

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tartufo skrev (36 minutter siden):

Spesielt når barnet allerede har mistet sin biologiske mor💔

Nettopp. Hvorfor flyttet TS sammen med denne mannen, når han var utenfor hennes krav og preferanser i utgangspunktet? Det blir som at en mann flytter sammen med en overvektig kvinne med små pupper, for så å kreve at hun putter inn silikon og slanker seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mens ingen kvinner ville ha stilt spørsmål "skal jeg pule den snasne nabodama eller dumpe kona fordi hun har blitt dvask/lagt på seg/sluttet å sminke seg/blitt eldre?" 

Nå er det ikke mange menn som stiller slike spørsmål. Dessuten hadde kjæresten til ts både barn og en gjennomsnittlig inntekt da ts valgte han, så sammenlikninginen din er ikke spesielt god.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (2 minutter siden):

Nå er det ikke mange menn som stiller slike spørsmål. Dessuten hadde kjæresten til ts både barn og en gjennomsnittlig inntekt da ts valgte han, så sammenlikninginen din er ikke spesielt god.

Jo, den er god. Alle blir eldre og mer dvaske med alderen, og de fleste kvinner veier mer etter noen barnefødsler enn når de er 18 år. At en mann ikke forstår dette, får bli hans problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, den er god. Alle blir eldre og mer dvaske med alderen, og de fleste kvinner veier mer etter noen barnefødsler enn når de er 18 år. At en mann ikke forstår dette, får bli hans problem.

De fleste menn forstår det, og elsker sin partner for mer enn kun det ytre. Og sammenlikningen er ikke god, da må du sammenlikne med en som blir sammen med en dame som allerede er tykk og dvask. For kjæresten til ts hadde allerede den inntekten ts klager på da hun ble sammen med han. Forstår du?

Endret av Tartufo
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Interessant at du godtok min påstand som riktig og gikk rett i whatatboutism.

Når det gjelder dumping så er det kvinner som dumper mannen i 70% av tilfellene. 

Og når det gjelder nabodama?!?

Tror sjansen en betydelig større for at menn innfinner seg med situasjonen,  tilpasser seg og lever utilfredsstillende forhold med lite sex fordi hun mener han har forfalt. At HUN ikke lenger tenner på han.

Menn lever med det, kvinner dumper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke forferdelig, men du elsker ham neppe. Håper ikke barnet er involvert her, så du i tillegg skuffer barnet med å gå. Da bør du gå så fort som mulig, så barnet slipper å knytte seg mer til deg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke har verdier til å være sammen med en mann som har et annet ansvarsnivå enn deg.

Anonymkode: 13e84...29a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tartufo skrev (15 minutter siden):

De fleste menn forstår det, og elsker sin partner for mer enn kun det ytre. Og sammenlikningen er ikke god, da må du sammenlikne med en som blir sammen med en dame som allerede er tykk og dvask. For kjæresten til ts hadde allerede den inntekten ts klager på da hun ble sammen med han. Forstår du?

Alle blir dvaskere når de er eldre. Også du. Hvis du ikke vet det, så bør du lese bøker i anatomi for nybegynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Interessant at du godtok min påstand som riktig og gikk rett i whatatboutism.

Når det gjelder dumping så er det kvinner som dumper mannen i 70% av tilfellene. 

Og når det gjelder nabodama?!?

Tror sjansen en betydelig større for at menn innfinner seg med situasjonen,  tilpasser seg og lever utilfredsstillende forhold med lite sex fordi hun mener han har forfalt. At HUN ikke lenger tenner på han.

Menn lever med det, kvinner dumper.

Mange menn tør ikke å forlate kona si fordi de ikke vil være alene. Vi hadde et tilfelle i vennekretsen der mannen hadde elskerinne i 4 år. Så stilte hun ultimatum, og han forlot kona til fordel for elskerinna. Men så fikk han ikke lov til å bo hos elskerinna med en gang. Hun hadde to små barn, og det var uaktuelt å la ham flytte inn de første to årene de var offisielt sammen. Han ble lei av liv i et leid hus alene, med alt av husarbeid, matlaging osv, og flyttet tilbake til kona et halvt år etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts her! Ser mange beskriver meg som materialistisk, føler det er feil ord å bruke. Jeg vil ikke ha dyre ting eller en dyr bil osv. Jeg vil ha mer frihet til å kunne gjør det jeg vil, når jeg vil og spare opp nok penger til at avkastningen av pengene i fond vil dekke mye av lønnen slik at jeg kan jobbe f. eks 60% og likevel ha like mye penger som om jeg hadde jobbet 100%. Det kommer til å ta tid, og blir nok ikke før om 15-20 år. Partner har også dette som en drøm, men han har en dyrere livsstil enn meg, har et barn å forsørge og bruker det aller meste av det som kommer inn. Det er derfor ikke realistisk at han kan oppnå dette på samme måte som meg.

Anonymkode: 45cb4...27d

Dere er for forskjellige. Jeg ville gått ut av et slikt forhold. Hadde irritert meg grønn over sløsingen hans. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tartufo skrev (2 timer siden):

Hvor mange menn tror du går «i minus» pga av at dama tjener mindre enn dem? Få menn vurderer å gjøre det slutt fordi hun tjener 600 000. Mange menn med høy inntekt, mye høyere enn ts, har kjærester med yrker der man selv etter mange år ikke tjener veldig mye mer enn 6-700 000. Ønsker de mer økonomisk frihet, eller en bedre økonomi, øker de egen inntekt framfor å finne seg ny dame…

Men ønsker ts en mann med mye penger, så er det selvsagt bare å finne seg en annen. Hun står selvsagt fritt til å velge hva som er viktig for henne i en kjæreste.

Veldig mange menn tjener mer enn dama. Men det er og sånn i 90% av alle forhold at dama ofte tar hovedansvar for barn og det tredje skiftet. Lønnsnivået i mannsdominerte yrker er og langt høyere i i typiske kvinneyrker

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Alle blir dvaskere når de er eldre. Også du. Hvis du ikke vet det, så bør du lese bøker i anatomi for nybegynnere.

Hva i all verden er det som gjør at du tror at jeg ikke forstår dette? Prøv å lese og forstå innlegg du svarer på!

Jeg har skrevet at de fleste setter pris på andre egenskaper enn kun det ytre noe de velger partner.

Endret av Tartufo
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (36 minutter siden):

Dere er for forskjellige. Jeg ville gått ut av et slikt forhold. Hadde irritert meg grønn over sløsingen hans. 

Nå sier ikke ts at kjæresten sløser, men at han har en dyrere livsstil og et barn å forsørge, og at han derfor bruker det meste som kommer inn. Dersom de deler alt 50/50, pluss at han betaler alt for barnet, selv om han tjener mindre, sier det seg selv at han klarer å spare mindre enn henne. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (20 minutter siden):

Veldig mange menn tjener mer enn dama. Men det er og sånn i 90% av alle forhold at dama ofte tar hovedansvar for barn og det tredje skiftet. Lønnsnivået i mannsdominerte yrker er og langt høyere i i typiske kvinneyrker

Grunnen til at menn tjener mer enn dama er fordi damene VELGER at det skal være slik. Jentene bestemmer. 

Grunnen til at menn velger yrker med høy lønn er fordi at det gjør dem mer populær hos jenter.

Jenter velger gutter med høyere lønn en dem selv.

Er gutta ressursterke og har status er sjansen for å ende opp som barnløs og alene mindre. Dette forstår selv 12år gamle gutter.

Den dagen en helsefag arbeider tjener mer enn ingeniører vil unge gutter konkurrere om jobber sykehjem. 🙂

Man kan kritisere menn for mye, men de responserer kun på det damene ser etter.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...