Gå til innhold

Er jeg et fælt menneske som angrer på forholdet pga økonomi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tartufo skrev (4 minutter siden):

Og det kan de selvsagt, selv om hun tjener mer enn han. De fleste menn som ønsker økonomisk frihet øker egen inntekt, de ser ikke etter en ny partner som tjener mer, som ts vurderer. De fleste menn som tjener mer enn sin kjæreste, bidrar også mer enn henne både med bolig, bil og i det daglige.

Ja, og det er nå det disse mennene velger. Det finnes også kvinner som lever i forhold der de tjener mest, og det er greit for dem. Alle må finne ut hva som passer dem best, TS ønsker ikke dette og det mener jeg er helt greit uavhengig hva andre velger for seg selv. 

Anonymkode: 96082...283

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker slikt er en dealbreaker i dating fasen. Både økonomi og barn. Det var det i alle fall for meg.

Men om man har vært sammen en stund så tyder slike tanker på at følelsene ikke er der heller. 

Anonymkode: 9ba34...148

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særbo og helt separat økonomi. 

Så slipper du også å bli så knyttet til en unge som han bare tar med seg ut av livet ditt om det blir slutt senere.

Anonymkode: 90a07...f8e

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tenker slikt er en dealbreaker i dating fasen. Både økonomi og barn. Det var det i alle fall for meg.

Men om man har vært sammen en stund så tyder slike tanker på at følelsene ikke er der heller. 

Tenk hvordan det hadde blitt for kvinner dersom menn skulle valgt bort de som tjener 6-700 000. De fleste yrker med høy andel kvinner, som f.eks. lærer, sykepleier osv, har dette som lønn selv etter flere år.

Dersom høy inntekt er viktig for ts, og hun ikke ønsker/klarer å øke egen inntekt, står hun fritt til å finne ny partner.

Dersom ts ikke ønsker partner med barn, er det viktig å kommunisere tydelig om dette, da barn fortjener voksne omsorgspersoner som faktisk ønsker dem, og å være en del av deres liv. Å være misfornøyd med partners inntekt er en ting, men ønsker du ikke partners barn, går du med en gang!

Endret av Tartufo
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stemor til en herlig datter som mistet moren sin da hun var 4 år og jeg kom inn i bildet da hun var 7 år. Nå er hun voksen og verdens herligste! 
Kom deg ut av forholdet innen dette barnet knytter bånd til deg. At du ikke en eneste gang nevnte dette barnet som er argument for å bli, men en forsørger byrde som en del av det økonomiske regnskapet, sier alt om hva du trenger, og hva du ikke kan bidra med inn i denne familien, nemlig uselvisk kjærlighet💔

Anonymkode: a6b54...c3c

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (18 minutter siden):

Og det kan de selvsagt, selv om hun tjener mer enn han. De fleste menn som ønsker økonomisk frihet øker egen inntekt, de ser ikke etter en ny partner som tjener mer, som ts vurderer. De fleste menn som tjener mer enn sin kjæreste, bidrar også mer enn henne både med bolig, bil og i det daglige.

Hadde der vært bare å «øke inntekt» hadde vel alle gjort det. Ts har nok jobbet hardt for å komme dit hun er i dag og har gjort det hun kan for å komme opp på den høye lønnen hun har. 

Det er nok helt sikkert folk som tjener betydelig mer en partner og ikke har noe problem med det, men de har nok helt andre drømmer enn ts. De drømmer kanskje om et A4 liv der man går på jobb hver dag og trives med det. Det er ikke ts sin drøm. Og det må vær greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Særbo og helt separat økonomi. 

Så slipper du også å bli så knyttet til en unge som han bare tar med seg ut av livet ditt om det blir slutt senere.

Er det dette du anbefaler alenemødre som  tjener mindre enn mannen også?

Man kan ikke gå inn i et forhold der den ene har barn, uten å ønske å bli knyttet til barnet. Da må man heller se på måter å beholde kontakten på etter et event brudd. Og man tenker selvsagt på barnet, og ikke seg selv, dersom det av ulike årsaker allikevel blir en brå slutt, og kontakten brytes. Spesielt når barnet allerede har mistet moren.

Endret av Tartufo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (36 minutter siden):

Og ønsker hun en mann som tjener mer og som ikke har barn, velger hun selvsagt å gå fra han og finne en ny. Mener bare at få menn vurderer å gå fra sin kjæreste pga inntekt. Andre egenskaper er viktigere for de fleste.

Hvorfor er det relevant? 

Anonymkode: d2dd9...716

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladeelskeren skrev (3 minutter siden):

Hadde der vært bare å «øke inntekt» hadde vel alle gjort det. Ts har nok jobbet hardt for å komme dit hun er i dag og har gjort det hun kan for å komme opp på den høye lønnen hun har. 

Det er nok helt sikkert folk som tjener betydelig mer en partner og ikke har noe problem med det, men de har nok helt andre drømmer enn ts. De drømmer kanskje om et A4 liv der man går på jobb hver dag og trives med det. Det er ikke ts sin drøm. Og det må vær greit.

Som sagt er de fleste som tjener betydelig mer enn sin partner menn, og de har ingen problemer med det. 6-700 000 er en vanlig lønn i yrker med stor overvekt av kvinner. Godt de fleste menn ikke velger bort lærere og sykepleiere pga deres inntekt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg så godt jeg. Er det noe kjærester krangler mest om så er det økonomi. Man må hvert fall ha samme mål i livet om det. Kan være litt vanskelig å for han å spare så mye til dere felles når han har omsorgen for et barn. Han vil sikkert spare til det barnet også. Dere må sette dere ned å se om dere har felles mål der. Har dere ikke det så er valget enkelt. Min mann og jeg har mye forskjellige mål i livet. Men de store målene i livet er det samme. Jeg ser det store bildet. Min mann ser alle brikkene. Slik jeg forklarer vårt forhold. For meg så er det ikke så nøye på hvordan vi kommer oss til det store målet. Men for min mann så er det super viktig. 

Anonymkode: d38d4...331

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er stemor til en herlig datter som mistet moren sin da hun var 4 år og jeg kom inn i bildet da hun var 7 år. Nå er hun voksen og verdens herligste! 
Kom deg ut av forholdet innen dette barnet knytter bånd til deg. At du ikke en eneste gang nevnte dette barnet som er argument for å bli, men en forsørger byrde som en del av det økonomiske regnskapet, sier alt om hva du trenger, og hva du ikke kan bidra med inn i denne familien, nemlig uselvisk kjærlighet💔

Anonymkode: a6b54...c3c

👏❤️ Så heldig hun er som fikk deg til mamma❤️

Endret av Tartufo
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei!

Jeg ble hodestups forelsket i en fyr for 3 år siden, og i dag er han kjæresten min. Nå har nyforelskelsen gått litt over og jeg ser realiteten av å vær i et forhold med han. Vi har et fint forhold, men vi har også noen uenigheter og ting som kunne vært bedre (annet en økonomi). Vi har snakket om å kjøpe oss hus sammen til sommeren, og i den anledning har jo også økonomi blitt et stort tema og noe jeg har begynt å tenke mye på.

Han har lite egenkapital så jeg må stå for mesteparten der. Han har ca 600k i årslønn, mens jeg har rundt millionen. I tillegg har han en sønn som er 6 år gammel (barnemor er død så han har 100% omsorg), som han også må forsørge. Jeg er absolutt ikke en person som  bruker penger på væsker, smykker og en dyr livsstil på den måten. Men jeg har i det siste begynt å drømme om å kunne spare opp nok penger til å kunne jobbe mindre, reise mer og ha mer økonomisk frihet til å gjør det jeg har lyst til. Det kan bli veldig mye mer vanskelig om jeg er i et forhold med han.

Er jeg et forferdelig menneske som vurderer å gjør det slutt på grunn av økonomiske ulikheter?

Anonymkode: 45cb4...27d

Kort svar. Nei.

Du er ikke et forferdelig menneske.  Ditt valg av partner går på tvers av hypergamiet og slike forhold "føles" ettervert feil.

Menn er inneforstått med at damer med høy inntekt velger menn med tilsvarende. Damer er ikke komfortable med å forsørge menn, du vil gradvis miste respekten for han og søke etter mer ressurssterk mann.

Ser dette jevnlig.  Når jenter blir ferdig med master og får sin første lønning så dumpes ungdomskjæresten som er tømrer/mekaniker/rørlegger. Forskjellige "verdier" er gjerne unnskyldning,  eller vokst fra hverandre.  Aldri status.

Du har hatt det hyggelig en stund, nå er den perioden over. På tide å finne grønnere enger og en mann med høyere inntekt som kan virkeliggjøre dine drømmer og ambisjoner. Ihvertfall ikke holde deg tilbake som blylodd rundt anklene. 

Dine venninner tenker allerede hva du gjør med nåværende og du kan få bedre, ei ressurssterk dame som deg burde få bedre??

Du er mer ressusterk enn han. Og innerst inne forstår venninnene deg, de ville gjort det samme. 

Anonymkode: 6667e...a70

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (11 minutter siden):

Som sagt er de fleste som tjener betydelig mer enn sin partner menn, og de har ingen problemer med det. 6-700 000 er en vanlig lønn i yrker med stor overvekt av kvinner. Godt de fleste menn ikke velger bort lærere og sykepleiere pga deres inntekt!

Kvinner velger menn etter inntekt, menn gjør ikke det.

Det er forskjellen.

Ingen mann ville stilt spørsmålet TS stiller.

Skal jeg dumpe min sykepleier kjæreste som "bare" tjener 600.000. Jeg er lege og tjener 1.000.000.??

Det ville aldri skjedd.

Dette er det kvinner og kun kvinner som som ville spurt seg selv om dette.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tartufo skrev (36 minutter siden):

Tenk hvordan det hadde blitt for kvinner dersom menn skulle valgt bort de som tjener 6-700 000. De fleste yrker med høy andel kvinner, som f.eks. lærer, sykepleier osv, har dette som lønn selv etter flere år.

Dersom høy inntekt er viktig for ts, og hun ikke ønsker/klarer å øke egen inntekt, står hun fritt til å finne ny partner.

Dersom ts ikke ønsker partner med barn, er det viktig å kommunisere tydelig om dette, da barn fortjener voksne omsorgspersoner som faktisk ønsker dem, og å være en del av deres liv. Å være misfornøyd med partners inntekt er en ting, men ønsker du ikke partners barn, går du med en gang!

Hvorfor er det relevant så lenge jeg tjener veldig godt, og ønsket en mann som bidrar likt? 

Det må jo virkelig være opp til den enkelte om skjevheter er ok, eller ikke? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei!

Jeg ble hodestups forelsket i en fyr for 3 år siden, og i dag er han kjæresten min. Nå har nyforelskelsen gått litt over og jeg ser realiteten av å vær i et forhold med han. Vi har et fint forhold, men vi har også noen uenigheter og ting som kunne vært bedre (annet en økonomi). Vi har snakket om å kjøpe oss hus sammen til sommeren, og i den anledning har jo også økonomi blitt et stort tema og noe jeg har begynt å tenke mye på.

Han har lite egenkapital så jeg må stå for mesteparten der. Han har ca 600k i årslønn, mens jeg har rundt millionen. I tillegg har han en sønn som er 6 år gammel (barnemor er død så han har 100% omsorg), som han også må forsørge. Jeg er absolutt ikke en person som  bruker penger på væsker, smykker og en dyr livsstil på den måten. Men jeg har i det siste begynt å drømme om å kunne spare opp nok penger til å kunne jobbe mindre, reise mer og ha mer økonomisk frihet til å gjør det jeg har lyst til. Det kan bli veldig mye mer vanskelig om jeg er i et forhold med han.

Er jeg et forferdelig menneske som vurderer å gjør det slutt på grunn av økonomiske ulikheter?

Anonymkode: 45cb4...27d

Jeg foreslår at du bryter snarest mulig. Ikke bo sammen med en mann du ikke elsker. For øvrig, så bruker alle mennesker penger på væsker, med mindre du drikker vann som eneste tørstedrikk. 

Anonymkode: d5ff7...891

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det relevant så lenge jeg tjener veldig godt, og ønsket en mann som bidrar likt? 

Det må jo virkelig være opp til den enkelte om skjevheter er ok, eller ikke? 

Men det visste jo TS om FØR de flyttet sammen og etablerte seg? Eller har han gått ned i lønn, mens hun spratt opp? Selvfølgelig er det innenfor å ønske en partner med lik lønn og uten barn. Men da er det fullstendig idiotisk å velge en partner med lavere inntekt og med barn.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kvinner velger menn etter inntekt, menn gjør ikke det.

Det er forskjellen.

Ingen mann ville stilt spørsmålet TS stiller.

Skal jeg dumpe min sykepleier kjæreste som "bare" tjener 600.000. Jeg er lege og tjener 1.000.000.??

Det ville aldri skjedd.

Dette er det kvinner og kun kvinner som som ville spurt seg selv om dette.

Du ville nok fått helt andre svar enn ts😂

Endret av Tartufo
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det visste jo TS om FØR de flyttet sammen og etablerte seg? Eller har han gått ned i lønn, mens hun spratt opp? Selvfølgelig er det innenfor å ønske en partner med lik lønn og uten barn. Men da er det fullstendig idiotisk å velge en partner med lavere inntekt og med barn.

Spesielt når barnet allerede har mistet sin biologiske mor💔

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (40 minutter siden):

Er det dette du anbefaler alenemødre som  tjener mindre enn mannen også?

Man kan ikke gå inn i et forhold der den ene har barn, uten å ønske å bli knyttet til barnet. Da må man heller se på måter å beholde kontakten på etter et event brudd. Og man tenker selvsagt på barnet, og ikke seg selv, dersom det av ulike årsaker allikevel blir en brå slutt, og kontakten brytes. Spesielt når barnet allerede har mistet moren.

Nei, dette anbefaler jeg menn i samme situasjon som har null rettigheter, men kreves full forpliktelse av en alenemor.

Forelderen som har barnet har kanskje ikke lyst til at steforelderen skal ha kontakt etter et brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, dette anbefaler jeg menn i samme situasjon som har null rettigheter, men kreves full forpliktelse av en alenemor.

Forelderen som har barnet har kanskje ikke lyst til at steforelderen skal ha kontakt etter et brudd.

Men hvordan tenker du det er for barnet som allerede har mistet sin mamma, at faren er i et forhold med en ny kvinne som ikke ønsker en relasjon med barnet?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...