AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Blir noen noengang vant til å sette sprøyter på seg selv? Da snakker jeg sprøyter og ikke penner til injeksjon. Anonymkode: b2318...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Jepp, og du blir vant til det veldig fort😊 Anonymkode: 95101...d41 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kikkana Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir noen noengang vant til å sette sprøyter på seg selv? Da snakker jeg sprøyter og ikke penner til injeksjon. Anonymkode: b2318...b60 Jada, tok er ambulansekurs for mange herrens siden da var det en der med sprøyteskrekk. Han svimte mange ganger, men etter x100 kanylstikk var d lekende lett for han også. Håper ikke det er skudd du skal til å kjøre på med 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jepp. Setter på meg selv hver 3 måned uten problem. Skal sies at dette er noe jeg gjør daglig på andre på jobb også. Type depo-provera, b12, kenacort o.l. Anonymkode: 5f080...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden kikkana skrev (3 minutter siden): Jada, tok er ambulansekurs for mange herrens siden da var det en der med sprøyteskrekk. Han svimte mange ganger, men etter x100 kanylstikk var d lekende lett for han også. Håper ikke det er skudd du skal til å kjøre på med Det er ikke snakk om å stikke på andre, det har jeg gjort tusenvis av med ganger, både blodprøver og injeksjoner. Men å sette på meg selv, det er forferdelig. Nei, det er medisin, på H resept. Anonymkode: b2318...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Det ordner du:) Du finner en teknikk, eller flere, som gjør at du kommer gjennom uten å tenke så mye over det. I tillegg har du jo god tid, så du kan unngå at det sprenger f.eks. Setter b-12 på meg selv, i låret, klemmer hardt en bit ute på siden eller et annet sted mens jeg setter inn nåla, så kjennes den ikke. Tar god tid på å få alt ut i muskelen, trekker raskt ut og masserer litt forsiktig i området. Etter de første 5-10 gangene tenker jeg ikke over det lenger. You got this! Anonymkode: 9e3f1...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jeg setter intravenøs behandling på meg selv hver uke. Jeg gikk fra å svime av bare jeg så en sprøyte til å sette sprøyter rett i blodåra på egenhånd uten å tenke meg om. Jeg hiver meg rundt og får det gjort som om at jeg gikk på kjøkkenet og tok meg et glass vann. Like naturlig begge deler. Du må bare ta steget. Prøv og prøv. Få gjerne de på legekontoret til å "lære deg opp" om du ikke kan det. Anonymkode: c8d25...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg setter intravenøs behandling på meg selv hver uke. Jeg gikk fra å svime av bare jeg så en sprøyte til å sette sprøyter rett i blodåra på egenhånd uten å tenke meg om. Jeg hiver meg rundt og får det gjort som om at jeg gikk på kjøkkenet og tok meg et glass vann. Like naturlig begge deler. Du må bare ta steget. Prøv og prøv. Få gjerne de på legekontoret til å "lære deg opp" om du ikke kan det. Anonymkode: c8d25...003 Hva setter du på deg selv, intravenøst? Teknikk og alt det er inne, etter mange år i helsevesenet. Men den psykiske biten, med å skulle sette injeksjon på seg selv, når det trengs, den er røff. Anonymkode: b2318...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva setter du på deg selv, intravenøst? Teknikk og alt det er inne, etter mange år i helsevesenet. Men den psykiske biten, med å skulle sette injeksjon på seg selv, når det trengs, den er røff. Anonymkode: b2318...b60 Hvilken injeksjon er det snakk om? Anonymkode: ed49e...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Ja, jeg setter intramuskulær injeksjon på meg selv. Litt ekkelt i starten, men greit nå. Det er ikke vondt. Men jeg er sykepleier, så det hjelper nok😅 Anonymkode: 4c849...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hva setter du på deg selv, intravenøst? Teknikk og alt det er inne, etter mange år i helsevesenet. Men den psykiske biten, med å skulle sette injeksjon på seg selv, når det trengs, den er røff. Anonymkode: b2318...b60 Jeg setter en spesiell medisin med butterfly. Den psykiske biten er tøff. Det satt hardt i oss meg. Jeg var så nervøs at jeg ristet, og satt på kne med puter rundt meg i tilfelle jeg svimte av. Så var det bare å prøve. Tok 45 minutt før jeg fikk nåla i meg. Svimmel og kvalm. Jeg bommet såklart. Men nåla gikk inn. Jeg bommet 7 ganger til neste 2 timene, før jeg fikk helsepersonell t å få medisinen i meg. Men det var starten på å prøve og prøve med nåla under huden. Plutselig satt det. Nervene avtok etter 15 velykket behandlinger. Og forsvant etter 25 behandlinger. Poenget er: bare få deg til å prøve så er steget tatt. Anonymkode: c8d25...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg setter en spesiell medisin med butterfly. Den psykiske biten er tøff. Det satt hardt i oss meg. Jeg var så nervøs at jeg ristet, og satt på kne med puter rundt meg i tilfelle jeg svimte av. Så var det bare å prøve. Tok 45 minutt før jeg fikk nåla i meg. Svimmel og kvalm. Jeg bommet såklart. Men nåla gikk inn. Jeg bommet 7 ganger til neste 2 timene, før jeg fikk helsepersonell t å få medisinen i meg. Men det var starten på å prøve og prøve med nåla under huden. Plutselig satt det. Nervene avtok etter 15 velykket behandlinger. Og forsvant etter 25 behandlinger. Poenget er: bare få deg til å prøve så er steget tatt. Anonymkode: c8d25...003 For øvrig er jeg ikke helsepersonell, så jeg hadde ikke teknikken inne, herav mye bomming. Anonymkode: c8d25...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Jada, det går greit når man først har blitt vant til det. Anonymkode: ef5bc...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå