Gå til innhold

Hvor lenge på overnattingsbesøk hos svigers?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

11,5 timer. Mine foreldre er liksom mye hyggeligere, og se evner å finne på ting, snakke om ting utenfor slekt og bygd, ha interesser og bidra. 

ts

Anonymkode: b7638...9db

men im dine foreldre var slik som hans da, ville du da også kortet det ned selv om du så dem sjeldent og selv om du var glad i dem?  med så lang kjøring ville jeg sagt 5 til 6 dager er meget innafor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært litt annerledes hvis de faktisk hadde plass til dere, hadde vært bedre å dra på sommeren så man kan bo i telt.

Anonymkode: db4ac...95d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10 pluss timers kjøretur og barna elsker å være der? Da hadde jeg holdt ut en uke. To uker er mye å forlange.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vel rart når ungene dine liker å være der så ska du ta fra dem den tiden de kan være der fordi du ikke liker seg. Snu opp hodet hvis det var dine foreldre og den mann ikke hadde likt der hadde du godtatt kun 2-3,dager hos dine foreldre fordi mann din ikke ønsket å tilbringe tiden der når en først kunne?

Anonymkode: 91359...744

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg og mannen er uenig her. 

svigers bor langt unna, så vi ser de ikke så ofte. Vi bor i min hjemby, og jeg får se mine foreldre når som helst. Jeg skjønner at han vil tilbringe tid med sine, men i år er julen veldig lang.  Hva er rimelig?

Jeg blir smågal av å sitte og trykke inne på gutterommet hans. Vi har to små barn som elsker å være der, men det er et lite sted, INGENTING å gjøre. Mannen har få barndomskompiser igjen der, og det blir å sitte og trykke med foreldrene hans i den stua dag ut og dag inn. Foreldrene liker ikke å finne på ting, de vil helst drikke kaffe og se på tv, ingenting annet. Svigermor er i tillegg ikke så fan av meg, så hun kommer med småstikk hele tiden, svigerfar sier 10 ord til sammen på en uke. Å dele oss er ikke aktuelt heller, da vi som sagt har små barn, og det går ingen kollektivtransport dit, så vi må kjøre felles i vår bil. 

Vi har samme situasjon.

Vi pleier å dra og bo hos svigers 1-2 uker i feriene og gjerne 2 ganger i året. Bor da veldig trangt, alle vi fire (2 voksne og 2 barn) sover på samme rom, men det er viktig for barna å kjenne pappa sin del av familie og bli kjent med besteforeldre.

Vi leier en bil/har med egen bil og drar på dagsturer rundt omkrong som turister. Noen ganger i sommer booker vi oss inn på camping/AirBnB 1,5 timers fra besteforeldres by for å få litt strandferie.

Dette har vi gjort siden før barna ble født og er typisk for oss. På samme måte er andre familiemedlemmer velkommen til å komme på besøk og bo hos oss 1-2 uker hvert år.

Anonymkode: 75e37...843

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer godt overens, men jeg føler på at det er slitsomt å være på besøk. Skal helst ikke sitte med tlf, skal finne på noe hele tiden med barna, og være sosial og påskrudd. 

Syns det hoder meg 3-4 dager, men vi er der i 1-2 uker, eller hele juleferien, påskeferien, halve sommerferien. 

Anonymkode: 878cb...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 netter høres greit ut om alle må være sammen hele tiden.

Men kan han ikke kjøre deg til nærmeste sted der det går buss, så drar du hjem og han og barna blir der.

Anonymkode: 80229...78b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er INGENTUNG å finne på, akebrett og ski blir fort oppbrukt når det kun er oss. Hjemme kunne vi kost oss masse med det, med familie og venner sammen med oss. Vi kan gjerne ra en aketur/skitur alene oss og barna, men så er liksom det gjort. Eneste poenget med å komme dit er å besøke svigers, de vil ikke gjøre noe utenfor husets vegger. 

ts

Du er da ekstrem negativ , herlighet selvsagt blir ikke aking oppbrukt selv om det bare er dere

Anonymkode: 72aa0...332

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (7 timer siden):

TS sier at barna elsker å være der, samt at de sjelden ser farmor/farfar, allikevel mener hun og veldig mange andre her at det er uaktuelt å være mer enn 2-3 dager? Snakk om hjerterått... Og hva med å ta hensyn til barna? 

Og mannen din vil tydeligvis være der lenger, så da må da han like å finne på ting der? Virker som du er eneste som har det forferdelig der.  

👏

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager, resten av din familie liker seg så da tenker du kan ofre litt,  er da bare å gå seg en tur, spille spill, ake osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge hadde du tenkt var passe om dere kjørte så langt for å besøke dine foreldre som dere sjeldent så?

Anonymkode: c4fff...d3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi gjør det altså, men vi gjør det da alene vi i kjærnefamilien. Svigers blir ikke med, og da kunne vi like gjerne gjort det samme hjemme. 

Han har faktisk foreslått 14 dager😬🫣

ts

Wææææ.. kortest mulig. Alltid. 

Anonymkode: 56e42...ace

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi gjør det altså, men vi gjør det da alene vi i kjærnefamilien. Svigers blir ikke med, og da kunne vi like gjerne gjort det samme hjemme. 

Han har faktisk foreslått 14 dager😬🫣

ts

14 dager hadde vært fullstendig uaktuelt her, du må bare gi tydelig beskjed om dette til han. Av erfaring er 5 dager det maksimale jeg hadde orket under slike forhold. 

Kan du evt. ta barna med ut og gå noen turer i nærmiljøet? Det er jo egentlig det eneste man kan gjøre i en slik situasjon for å få tiden til å gå litt raskere.

Endret av Sandie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Yes, jeg og mannen i en 120 seng, barna på gulvet, koffertene overalt😬

ts

Da hadde det ikke blitt overnatting i det hele tatt for mitt vedkommende. 

Hvis folk ønsker besøk må de tilby rimelig innkvartering. 

Anonymkode: eb924...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bror med familie som bor på den andre siden av landet. Vi drar dit på besøk 1-2 ganger i året, og da leier vi helst en air b’b. Max 3-4 dager hver gang. 
I deres tilfelle ts så må dere komme til et kompromiss. Ikke 2 uker, ikke 3 dager, men noe dere begge kan leve med. 

Anonymkode: 2e656...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er 10 timer i bil hjem, er det ikke 10 timer i bil til sivilisasjon? 

I romjulen tar du bilen alene til et sted med hotell (eller finner en AirBnB), og får et par dager alene. Du får totalt færre dager der, du får alenetid, du får oppleve et nytt sted/museer/ettellerannet, samtidig som mann og barn får mer tid med foreldre/besteforeldre. 
Etter tre netter kommer du tilbake, uthvilt og med overskudd, og orker et par dager til hos svigers. 

Dette er jo en perfekt løsning? 

Anonymkode: 292d0...8b2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...