Gå til innhold

Hvor lenge på overnattingsbesøk hos svigers?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

11,5 timer. Mine foreldre er liksom mye hyggeligere, og se evner å finne på ting, snakke om ting utenfor slekt og bygd, ha interesser og bidra. 

ts

Anonymkode: b7638...9db

men im dine foreldre var slik som hans da, ville du da også kortet det ned selv om du så dem sjeldent og selv om du var glad i dem?  med så lang kjøring ville jeg sagt 5 til 6 dager er meget innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært litt annerledes hvis de faktisk hadde plass til dere, hadde vært bedre å dra på sommeren så man kan bo i telt.

Anonymkode: db4ac...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10 pluss timers kjøretur og barna elsker å være der? Da hadde jeg holdt ut en uke. To uker er mye å forlange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vel rart når ungene dine liker å være der så ska du ta fra dem den tiden de kan være der fordi du ikke liker seg. Snu opp hodet hvis det var dine foreldre og den mann ikke hadde likt der hadde du godtatt kun 2-3,dager hos dine foreldre fordi mann din ikke ønsket å tilbringe tiden der når en først kunne?

Anonymkode: 91359...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg og mannen er uenig her. 

svigers bor langt unna, så vi ser de ikke så ofte. Vi bor i min hjemby, og jeg får se mine foreldre når som helst. Jeg skjønner at han vil tilbringe tid med sine, men i år er julen veldig lang.  Hva er rimelig?

Jeg blir smågal av å sitte og trykke inne på gutterommet hans. Vi har to små barn som elsker å være der, men det er et lite sted, INGENTING å gjøre. Mannen har få barndomskompiser igjen der, og det blir å sitte og trykke med foreldrene hans i den stua dag ut og dag inn. Foreldrene liker ikke å finne på ting, de vil helst drikke kaffe og se på tv, ingenting annet. Svigermor er i tillegg ikke så fan av meg, så hun kommer med småstikk hele tiden, svigerfar sier 10 ord til sammen på en uke. Å dele oss er ikke aktuelt heller, da vi som sagt har små barn, og det går ingen kollektivtransport dit, så vi må kjøre felles i vår bil. 

Anonymkode: b7638...9db

Vi har samme situasjon.

Vi pleier å dra og bo hos svigers 1-2 uker i feriene og gjerne 2 ganger i året. Bor da veldig trangt, alle vi fire (2 voksne og 2 barn) sover på samme rom, men det er viktig for barna å kjenne pappa sin del av familie og bli kjent med besteforeldre.

Vi leier en bil/har med egen bil og drar på dagsturer rundt omkrong som turister. Noen ganger i sommer booker vi oss inn på camping/AirBnB 1,5 timers fra besteforeldres by for å få litt strandferie.

Dette har vi gjort siden før barna ble født og er typisk for oss. På samme måte er andre familiemedlemmer velkommen til å komme på besøk og bo hos oss 1-2 uker hvert år.

Anonymkode: 75e37...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer godt overens, men jeg føler på at det er slitsomt å være på besøk. Skal helst ikke sitte med tlf, skal finne på noe hele tiden med barna, og være sosial og påskrudd. 

Syns det hoder meg 3-4 dager, men vi er der i 1-2 uker, eller hele juleferien, påskeferien, halve sommerferien. 

Anonymkode: 878cb...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...