Gå til innhold

Klespress 13 åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datter på 13 går i 8 klasse. og det er et kles-regime uten like. Hun blir latterliggjort fordi hun går med litt videre bukser(typ relaxed/wide jeans). Kler seg ellers helt normalt. Uniformen er tydeligvis flared jeans, og «Stockholm stil». Jeg har derfor begynt å legge merke til hva ungdommen på hennes alder går med, og de går alle så og si identisk kledd alle sammen. I tillegg skal man ha designerveske(samma om den er falsk eller ikke)

Husker jo fra min ungdom at det var et visst press på å ha miss sixty bukser, men vi latterliggjorde eller mobbet da ikke folk som ikke kjørte identisk stil? 
Er det slik overalt, eller er vi bare uheldige med miljøet?

Anonymkode: a26c4...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble mobbet for klær. Og det var på slutten av 1986 til 1992. Husker min o kel tok meg med å kjøpt merkeklær til meg da jeg gikk i 6 klasse for å se om det hjalp på mobbingen. Mem da ble det bare nye ting.

Så mobbing for klær  utseende på klær osv har vært i mange mange år. Noen steder er være en andre. Store steder og byer virker det ofte som mer av slikt.

Der vi bor har jeg hørt lite om slikt. Er heler ingen som går noe særlig i merkeklær heler. Fleste bruker arbeidsbukser og friluftbukser som jeg har sett de årene vi har hatt unger på grunnskole og videregående 

Anonymkode: 662cf...8ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Datter på 13 går i 8 klasse. og det er et kles-regime uten like. Hun blir latterliggjort fordi hun går med litt videre bukser(typ relaxed/wide jeans). Kler seg ellers helt normalt. Uniformen er tydeligvis flared jeans, og «Stockholm stil». Jeg har derfor begynt å legge merke til hva ungdommen på hennes alder går med, og de går alle så og si identisk kledd alle sammen. I tillegg skal man ha designerveske(samma om den er falsk eller ikke)

Husker jo fra min ungdom at det var et visst press på å ha miss sixty bukser, men vi latterliggjorde eller mobbet da ikke folk som ikke kjørte identisk stil? 

Samme her. Vi bor i Stavanger-området. 

Hvor bor du? 

Anonymkode: 3af47...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det Norønna og Trimtex som gjelder. Min datter har ingen av delene, men opplever verken mobbing, utestenging eller noe slikt. Hun har masse venner. Heldigvis. 

Anonymkode: fb7f3...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik i min datters klasse eller parallellklasser. Jeg ser jo at flere i den alderen har veldig lik stil, men min datter på 13 erfarer at det er helt greit å ikke følge den stilen. Hva klærne koster betyr heller ikke så mye. 

Jeg har en teori om at siden de aller fleste her i området har omtrent samme økonomi, så er det ikke så mye å konkurrere om. "Alle" har fin bil i garasjen, basseng i hagen og hytte på fjellet. Det ansees nok som smålig å konkurrere om klær og småting.

Anonymkode: e1a54...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er det Norønna og Trimtex som gjelder. Min datter har ingen av delene, men opplever verken mobbing, utestenging eller noe slikt. Hun har masse venner. Heldigvis. 

Anonymkode: fb7f3...a94

Lillehammer?

Anonymkode: e1a54...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uheldige med miljøet.

Bor dere et sted med mye kapital?

Enten det, eller i Drammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...