Gå til innhold

Tips til ferie romjul/nyttår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står midt i et samlivsbrudd, og ønsker å komme meg bort noen dager i romjul/nyttår. Vi har dessverre ingen familie, så romjula blir lang, og akkurat I år orker jeg ikke den lange, ensomme romjula.

Har 4 barn på 9, 10, 14 og 15 år, tenkte å gjøre noe koselig og annerledes i år. Et lite avbrekk.

Dessverre er jeg lite bereist, så håper noen kan gi meg noen tips.

Ikke Norge, og ikke snø. Men trenger ikke nødvendigvis være veldig varme. Tenker 4 - 7 dager, stort pluss om det ikke er altfor dyrt, og at det faktisk er noe å finne på der.

Anonymkode: fc7ce...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tyrkia. 

Anonymkode: 4e699...31c

Hva er bra med Tyrkia på denne årstiden? Er det nor å gjøre for barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dratt til Italia. Italia er god mat, god stemning, katolikker er sabla gode på feiringer i gatene heller enn inne i husene sine, og været er greit nok. 

Anonymkode: f3361...90f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror beste tipset nå er å satse på restplass. Se hva som dukker opp når du søker der. 

Anonymkode: 7923d...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke dyrt blir nok vanskelig når det er så kort til avreise og dere i tillegg er tre vokse og to barn.

Hadde sjekket ut rutefly til feks Nice, Alicante, Barcelona eller andre steder langs middelhavskysten. Om ikke badevær så i alle fall ting å finne på.

Anonymkode: 4e90f...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg rett og slett ville sjekket hvor jeg fant de rimeligste direkteflyene, og så sjekket hva som er å gjøre de stedene. Eventuelt spurt her når du har noen konkrete steder du har funnet.

Anonymkode: 3c6ba...cbe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at feks København er en fin by med mye å gjøre!

Anonymkode: 3c6ba...cbe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marokko,  men om det er billig kommer an på hvor utsolgte flybillettene er. Ville ha startet med å lete etter flybilletter. 

Anonymkode: d7154...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Paris, illusjon museum og Disneyland?  Men det koster jo litt selfølgelig. 

Eller gardaland, litt usikker på hvor i Italia der er

Anonymkode: 250f0...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og bad i Kanariøyene? Er jo ting å se der også. Bruker kanskje mindre penger da unntatt mat da. 

Anonymkode: 35b4b...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Eller gardaland, litt usikker på hvor i Italia der er

Ved Gardasjøen er det lite aktivitet rundt årsskiftet. Veldig mye i området har vinterstengt fra begynnelsen av november.

Anonymkode: 81d6b...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barcelona eller Alicante. Barcelona er fin for barn i alle aldre, og mye å finne på. Alicante har kanskje mulighet for «rimelig» direktefly. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiseglad skrev (4 timer siden):

Barcelona eller Alicante. Barcelona er fin for barn i alle aldre, og mye å finne på. Alicante har kanskje mulighet for «rimelig» direktefly. 

Barcelona er ikke billig. Ikke vært i Alicante , men hørt om turist priser 

Anonymkode: 05562...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Barcelona er ikke billig. Ikke vært i Alicante , men hørt om turist priser 

Anonymkode: 05562...735

Du kan så si, men på denne tida av året er Barcelona så off-season som det bare kan bli. Kaldt og gufset, men mye å finne på. Har selv leid leilighet der med barna for under 1000 kr natta, i november dog. 
I Alicante, eller Albir/Altea-området er det mye leiligheter å leie, nordmenn (og andre) som selv er hjemme i jula. I Alicante er det lett å leie leilighet til under 1000-lappen. Har gjort det selv, flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granca hvis du skal være sikker på shorts og strandvær, Alicante området kan ha fine dager med 20-22’c  på dagen men 10-12 på kveld/natt. Alicanteområdet er vel ca halv pris på spise/drikke ute i forhold til Barca pg Marbella.

Flybilletter er dyrt om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine tips, skal sette meg å sjekke ut litt ikveld 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for fine tips, skal sette meg å sjekke ut litt ikveld 😊

Hva er budsjettet ditt?

Anonymkode: 1a4ec...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...