Irak Skrevet 2. desember 2024 #61 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du burde fått barn med en annen. Klart barna får diagnoser når en forelder er psykisk syk. Anonymkode: a6f96...c2f Ikke nødvendigvis. Det er ikke alltid gitt det... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #62 Del Skrevet 2. desember 2024 Flere bør få øynene opp for at å få barn når man er psykisk syk er en dårlig ide. Også å få barn med psykisk syke. Den syke vil kanskje bli verre av å få barn, og sykdom kan være arvelig. Du gjorde et veldig dumt valg, og burde ha hørt på kona di. Nå må du nesten bare stå i det. Jeg har ingen sånne diagnoser i familien eller bekjentskapskrets, så jeg tegnet også med å få friske barn. Da psykisk sykdom var helt ukjent for meg (masse år siden). Fikk heldigvis friske barn. Vet ikke om jeg har råd til deg, men stikke av fra barna du ønsket deg kan du virkelig ikke. Skille deg kan du selvfølgelig, men da får du vel barna 100%? Er kona di virkelig ikke frisk nok til å gjøre noe som helst? Da er det vel slik at hun må på institusjon om du flytter fra henne. Hvis hun har null boevne og du virkelig må gjøre alt? Anonymkode: a1361...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 2. desember 2024 #63 Del Skrevet 2. desember 2024 lillevill skrev (5 minutter siden): Vil bare si at mange kreative folk har adhd og er arbeidsjern. Jeg har adhd og har masse energi. Men når man ikke organiserer dagen, ikke lager planer, ikke tar ansvar og vil rømme og bare late seg og bare tenker på seg selv så får man så klart ikke et godt liv. Da bare lider barna. Alle må ta ansvar og gjøre en god jobb. Har man fått barn så må man gi barna et godt liv og masse kjærlighet. Er man mamma/pappa så må man det. Eller så får du jo barn som vokser opp uten å oppleve at de fikk kjærlighet i oppveksten, og så er det på igjen med psykiske vansker. Dette her var så bra skrevet. Du er god du ❤️. Jeg kjenner også familier med utfordringer som klarer seg veldig bra. Barna deres også. Det krever innsats, å være dedikert og løfte hverandre opp. Er jo det som er kjærlighet og respekt i mine øyne. Senke krav og la medmenneskeligheten skinne gjennom. Det er ikke lett, men det går an. Har sett mange eksempler på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 2. desember 2024 #64 Del Skrevet 2. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Flere bør få øynene opp for at å få barn når man er psykisk syk er en dårlig ide. Også å få barn med psykisk syke. Den syke vil kanskje bli verre av å få barn, og sykdom kan være arvelig. Du gjorde et veldig dumt valg, og burde ha hørt på kona di. Nå må du nesten bare stå i det. Jeg har ingen sånne diagnoser i familien eller bekjentskapskrets, så jeg tegnet også med å få friske barn. Da psykisk sykdom var helt ukjent for meg (masse år siden). Fikk heldigvis friske barn. Vet ikke om jeg har råd til deg, men stikke av fra barna du ønsket deg kan du virkelig ikke. Skille deg kan du selvfølgelig, men da får du vel barna 100%? Er kona di virkelig ikke frisk nok til å gjøre noe som helst? Da er det vel slik at hun må på institusjon om du flytter fra henne. Hvis hun har null boevne og du virkelig må gjøre alt? Anonymkode: a1361...3fc Det er faktisk ikke alle som er klar over at dem har mentale utfordringer når dem får barn. Her var det kjent, og de valgte å få barn likevel. Da har de en innsats de må gjøre for at de skal kunne ha det greit. Etterpåklokskapen er den beste klokskapen sies det.... Det kan ikke være lett dette her. Spørs hvor syk hun er. Det skal mye til å for og bli innlagt. Om det er nødvendig så håper jeg det skjer.... Unntakstilstander og krisesituasjoner er utfordrende og håndtere... Endret 2. desember 2024 av Irak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #65 Del Skrevet 2. desember 2024 Har dere noen i rundt som kan være engle hjelp å hjelpe dere lage et system for hjemmet? Rydde mener jeg. Det er ikke bare at barna har et dårlig forhold, er det ikke mulig å ta tak i det selv om de har adhd? Kona di trenger hjelp, men snakker dere sammen? Hva har hun lyst til, har hun lyst til å ha det fint? Ha det trivelig? Er det noe hun kan gjøre for å ikke havne i depresjon? Anonymkode: 47fc0...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå