Gå til innhold

Gresset er ikke grønnere osv. Stoppe gryende forelskelse i kollega

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med mannen i over 20 år. Jeg synes fortsatt han er den deiligste og beste personen jeg vet om. Han er kjærlig, snill og elsker meg, og vi har et trygt og godt forhold.

I en lengre periode har vi derimot ikke vært samkjørte seksuelt. Mens jeg har fått mere lyst, har han fått mindre. Der lyst avler lyst for min del, blir han «mett». Der jeg ønsker å ivareta flørt og passion i hverdagen, virket det som han syns vi har blitt for gamle til slikt «kliss». Han synes alt er fint, mens jeg kjenner på frustrasjon og ensomhet og det er i ferd med å skape en avstand mellom oss som ikke har vært der før. Jeg har prøvd å ta opp dette flere ganger, men han skjønner ikke helt hva som er feil og husker ikke disse tingene han gjorde før som fikk det til å bruse i hele meg. Han har ikke noe behov for å finne tilbake til det heller.

Nå har det seg slik at jeg har en ganske så flott kollega som har vist meg en del oppmerksomhet. Jeg er ganske sikker på at han er tiltrukket av meg. Jeg vet veldig godt at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Jeg har derfor heller prøvd få mate forholdet jeg har, ta initiativ, prøvd å flørte, men jeg føler meg ofte avvist og «for mye». I det siste har jeg merket at denne kollegaen oftere og oftere dukker opp i tankene og fantasiene mine. Han får meg til å føle meg attraktiv igjen og det er deilig å føle på at det er en spenning mellom oss.  

Jeg vet at det er mannen min jeg egentlig vil ha. Jeg kommer ikke til å være utro, og ønsker ikke på noen måte å kaste bort det jeg har, men jeg kjenner at jeg er i ferd med å forelske meg litt i denne kollegaen. Det, sammen med følelsen av stadige å bli avvist, gjør at jeg trekker meg mer unna mannen min både fysisk og mentalt. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre for å stoppe dette.

Om noen har orket å lese helt hit og har noen råd, så setter jeg stor pris på det.

Anonymkode: bef53...d1b

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært sammen med mannen i over 20 år. Jeg synes fortsatt han er den deiligste og beste personen jeg vet om. Han er kjærlig, snill og elsker meg, og vi har et trygt og godt forhold.

I en lengre periode har vi derimot ikke vært samkjørte seksuelt. Mens jeg har fått mere lyst, har han fått mindre. Der lyst avler lyst for min del, blir han «mett». Der jeg ønsker å ivareta flørt og passion i hverdagen, virket det som han syns vi har blitt for gamle til slikt «kliss». Han synes alt er fint, mens jeg kjenner på frustrasjon og ensomhet og det er i ferd med å skape en avstand mellom oss som ikke har vært der før. Jeg har prøvd å ta opp dette flere ganger, men han skjønner ikke helt hva som er feil og husker ikke disse tingene han gjorde før som fikk det til å bruse i hele meg. Han har ikke noe behov for å finne tilbake til det heller.

Nå har det seg slik at jeg har en ganske så flott kollega som har vist meg en del oppmerksomhet. Jeg er ganske sikker på at han er tiltrukket av meg. Jeg vet veldig godt at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Jeg har derfor heller prøvd få mate forholdet jeg har, ta initiativ, prøvd å flørte, men jeg føler meg ofte avvist og «for mye». I det siste har jeg merket at denne kollegaen oftere og oftere dukker opp i tankene og fantasiene mine. Han får meg til å føle meg attraktiv igjen og det er deilig å føle på at det er en spenning mellom oss.  

Jeg vet at det er mannen min jeg egentlig vil ha. Jeg kommer ikke til å være utro, og ønsker ikke på noen måte å kaste bort det jeg har, men jeg kjenner at jeg er i ferd med å forelske meg litt i denne kollegaen. Det, sammen med følelsen av stadige å bli avvist, gjør at jeg trekker meg mer unna mannen min både fysisk og mentalt. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre for å stoppe dette.

Om noen har orket å lese helt hit og har noen råd, så setter jeg stor pris på det.

Dere må prate sammen. 
Kommunikasjon kommunikasjon kommunikasjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i (nesten) samme situasjon. Forskjellen er at vi har et hyppig og tilfredsstillende sexliv. 

Det virker nesten umulig å kvele den gryende forelskelsen. Jeg og min kollega er veldig gode venner og har det ekstremt morsomt sammen. Vi har vært venner i mange år, men det er først det siste året jeg har kjent på disse følelsene. Hvis jeg skal måle ham opp mot min mann så er han underlegen, uten tvil. Likevel tar jeg meg selv i å tenke på ham ofte og blir glad hver gang jeg ser ham. Kjenner på en stor skuffelse hvis han er borte fra jobb (vi jobber veldig tett). 

Han er singel og viser meg mye oppmerksomhet, men jeg håper det kun er vennskapelig fra hans side. 

Jeg forsøker å kanalisere alle gode følelser mot min mann og forholdet her hjemme og håper følelsene for min kollega går tilbake til rent vennskapelige. 

Min mann vet ikke hva jeg føler for kollegaen og jeg kommer ikke til å si noe med mindre det eskalerer mer. Per nå vet jeg at jeg ikke ønsker å utvikle noe med denne kollegaen og risikere noe her hjemme. Det er min mann jeg ønsker å være sammen med. 

Min mann vet at jeg og min kollega er gode venner og jeg skjuler aldri kommunikasjonen mellom oss for mannen (mye snap). Den dagen jeg føler for å skjule det vet jeg at det har gått for langt. Føler det er tryggest å være åpen rundt kommunikasjonen vår. 

Anonymkode: 4f753...956

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At gresset ikke alltid er grønnere, betyr ikke at det aldri er grønnere heller. Virker som om mange misforstår dette.

Anonymkode: 4e323...4ff

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan ikke se hvorfor ikke dette skulle være noe du kan legge frem for mannen din slik du legger det frem for oss. 

Anonymkode: 161e2...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

- Så langt som mulig, null kontakt med denne kollegaen. Kun helt nødvendig profesjonell kontakt. 

- Finn "feil" hos denne kollegaen. Prøv å tenke på disse "feilene" når du er med han eller tenker på han. 

Så til deres ekteskap. Se til at det blir nytt liv å dynamikk. Bryt med gamle mønstre. Nye felles hobbyer. Spis på noe steder. Reis til nye steder. Få nye felles prosjekter. 

Lykke til uansett.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følelser for andre oppstår enten du er singel eller opptatt, kos deg med følelsen, til den går over. Det samme som bare se ikke røre...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mannen din målt testosteronnivået sitt, det høres ut som det kanskje er iferd med å bli litt lavt? 

Anonymkode: b2d0a...60c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har mannen din målt testosteronnivået sitt, det høres ut som det kanskje er iferd med å bli litt lavt? 

Anonymkode: b2d0a...60c

Tenkte det samme.

I tillegg er det muligens slik at trådstarter peaker seksuelt, som et siste stunt i hennes fertile karriere, før hun også daler hormonelt. 

Anonymkode: 161e2...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lyttet innover og undersøkt videre hva det er med tanken på å være utro eller ha sex med denne kollegaen som tenner deg. Du sier du føler deg attraktiv, det er en start. Men spør videre. Og så spør du den delen av deg selv hvordan du kan dekke det behovet som denne fantasien egentlig handler om, på andre måter som ikke ødelegger ekteskapet du allerede har. 

Ofte er slike fantasier viktig informasjon om noe som har begynt å mangle i hverdagslivet, og er en lydhør og kreativ kan en finne måter å dekke det på som bare gir positive ting inn i livet. 

Anonymkode: 24375...1de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du da er valget enkelt. Du har minst mulig med kollegaen din å gjøre, og hver gang han dukker opp i tankene, så finner du på noe å avlede tankene med.

Jeg er enig med det Fremmed fugl skriver om å finne på nye ting, bryte mønstre.

Men, det handler også om til en viss grad å akseptere at ting er som de er, og gjøre det beste ut av situasjonen. Ikke lag et stort problem ut av ting, da vil mannen din bare gå grundig lei. Ta heller en positiv tilnærming. 

Anonymkode: ae71f...9bd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Det skulle vært med at du skriver at du ønsker mannen din, og at valget da er enkelt...

Anonymkode: ae71f...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny Depp skrev så fint en gang:«If you ever have to choose between loving two people, always pick the second. If you really loved the first, you wouldn't have fallen in love with the second». 

Gresset kan være grønnere på den andre siden, selv om mye av sorgen kan sitte i tradisjoner, hus, evt barn så er det ikke slik at man skal leve et liv der man ikke blir tilfredsstilt. Man har et liv og det må man ta vare på, være lykkelig, være deg selv. Du er aldri for mye for en som virkelig er den rette for deg. 

masse lykkeønskinger sendes 

Anonymkode: f5a84...4d7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uttalelser om at man vet med sikkerhet at man ikke kan bli lykkeligere i livet ved å gjøre endringer er så helt bak mål. Selvfølgelig kan du få det enda bedre med kollegaen din! Eller ikke. 

Mange har funnet ut at gresset virkelig er grønt og saftig andre steder. Veien dit kan være kronglete, da, og det kan vise seg å være en ørken som venter. Man må bare avgjøre om man er eventyrlysten nok.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Johnny Depp skrev så fint en gang:«If you ever have to choose between loving two people, always pick the second. If you really loved the first, you wouldn't have fallen in love with the second». 

Gresset kan være grønnere på den andre siden, selv om mye av sorgen kan sitte i tradisjoner, hus, evt barn så er det ikke slik at man skal leve et liv der man ikke blir tilfredsstilt. Man har et liv og det må man ta vare på, være lykkelig, være deg selv. Du er aldri for mye for en som virkelig er den rette for deg. 

Det der er bare tull. Å forelske seg i en ny person er helt naturlig og noe de aller fleste vil oppleve i løpet av et langt samliv. 

Anonymkode: 24375...1de

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 18.29):

At gresset ikke alltid er grønnere, betyr ikke at det aldri er grønnere heller. Virker som om mange misforstår dette.

Anonymkode: 4e323...4ff

Det er alltid grønnere på andre siden. Spørsmålet er hvor lenge det er grønnere.

Anonymkode: 183a0...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gresset er som regel grønnere på den andre siden. Jeg har aldri opplevd noe annet. Hvorfor vanne og vanne der det aldri blir grønnere? Fordi det er mest fornuftig og bra…

Anonymkode: 3604a...add

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gresset er som regel grønnere på den andre siden. Jeg har aldri opplevd noe annet. Hvorfor vanne og vanne der det aldri blir grønnere? Fordi det er mest fornuftig og bra…

Anonymkode: 3604a...add

Å vanne holder ikke i lengden. Gjødsel må til med jevne mellomrom.

Anonymkode: 183a0...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 8.16):

Ja, Johnny Depp er en skikkelig guru 😂

Anonymkode: 8c52f...765

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...