AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #1 Del Skrevet 1. desember 2024 Jeg tenkte å ta et kurs for å bli tannlegeassistent på NKI, jeg blir da ikke autorisert, men er det likevel "håp" for meg? Eller synes dere som jobber med tannhelse at det blir for liten utdanning? Jeg har tidligere jobbet med kundeservice og renhold, det er ikke egentlig relevant, men jeg tror jeg kan bidra med mye 😅 Kanskje den korte veien ikke er den beste da...Men jeg kan ikke gå tre år på skole nå. Har ikke VGS. Alle tilbakemeldinger er velkommen 😊 Anonymkode: 868c1...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #2 Del Skrevet 1. desember 2024 Jeg fikk jobb helt uten noe utdannelse og erfaring hvertfall. Men vær obs på at lønnen som ikke autorisert er ekstremt lav. Er også stort arbeidspress og generelt dårlige vilkår og miljø. Jeg ville heller vurdert medisinsk sekretær. Anonymkode: a46c0...c84 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #3 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk jobb helt uten noe utdannelse og erfaring hvertfall. Men vær obs på at lønnen som ikke autorisert er ekstremt lav. Er også stort arbeidspress og generelt dårlige vilkår og miljø. Jeg ville heller vurdert medisinsk sekretær. Anonymkode: a46c0...c84 Søkte du på en jobb da, eller kjenner du noen? 😃 ts Anonymkode: 868c1...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #4 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Søkte du på en jobb da, eller kjenner du noen? 😃 ts Anonymkode: 868c1...37d Ja jeg bare søkte, kjente ingen. Anonymkode: a46c0...c84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #5 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja jeg bare søkte, kjente ingen. Anonymkode: a46c0...c84 Så bra 😊 Takk for svar. Kan jeg mase litt mer på deg? Hva er du ikke liker med å jobbe på tannlegekontor? ts Anonymkode: 868c1...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #6 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenkte å ta et kurs for å bli tannlegeassistent på NKI, jeg blir da ikke autorisert, men er det likevel "håp" for meg? Eller synes dere som jobber med tannhelse at det blir for liten utdanning? Jeg har tidligere jobbet med kundeservice og renhold, det er ikke egentlig relevant, men jeg tror jeg kan bidra med mye 😅 Kanskje den korte veien ikke er den beste da...Men jeg kan ikke gå tre år på skole nå. Har ikke VGS. Alle tilbakemeldinger er velkommen 😊 Anonymkode: 868c1...37d Tannhelsesekretærer er det overflod av. Å tro du skal få jobb med bare et enkelt kurs, uten praksis, uten autorisasjon er i beste fall naivt. I tillegg til autorisasjon så er personlig egnethet og skikkethet for jobben noe tannleger ser etter, særlig når der er rikelig å velge i. Ofte blir de som viser seg å fungere godt når de er i praksis banket inn og anbefalt for den eller dem som trenger eller vet de kommer til å trenge noen å ansette på sikt. Tannleger blir og mer og mer kjeder, der innpass blir vanskeligere og vanskeligere. Det er slutt på at tannlegens kone er ansatt hos tannlegen. Anonymkode: e47b5...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #7 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tannhelsesekretærer er det overflod av. Å tro du skal få jobb med bare et enkelt kurs, uten praksis, uten autorisasjon er i beste fall naivt. I tillegg til autorisasjon så er personlig egnethet og skikkethet for jobben noe tannleger ser etter, særlig når der er rikelig å velge i. Ofte blir de som viser seg å fungere godt når de er i praksis banket inn og anbefalt for den eller dem som trenger eller vet de kommer til å trenge noen å ansette på sikt. Tannleger blir og mer og mer kjeder, der innpass blir vanskeligere og vanskeligere. Det er slutt på at tannlegens kone er ansatt hos tannlegen. Anonymkode: e47b5...521 Har hørt at det er mangel på tannhelsesekretærer. Det er et års kurs der man lærer pensumet for vg3 så det er ikke så ille som at man ansetter kona si bare fordi. ts Anonymkode: 868c1...37d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #8 Del Skrevet 1. desember 2024 Tar du tannhelsesekretær på voksenopplæring trenger du ikke gå 3 hele år. Voksenopplæring har et veldig komprimert løp og mulig du kan få realkompetansevurdering, så du får fritak i fag (tenker fellesfag som samfunnsfag, matte..ikke programfagene). Mulig du har arbeidserfaring som kan godskrives. Anonymkode: 6d877...899 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #9 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så bra 😊 Takk for svar. Kan jeg mase litt mer på deg? Hva er du ikke liker med å jobbe på tannlegekontor? ts Anonymkode: 868c1...37d Alt for mange arbeidsoppgaver, og for lite tid til de. Mange tannleger har en «oven i fra og ned» holdning til sekretærer, så er veldig mange klinikker med dårlig miljø. Lønnen er lav, jeg hadde 397k i året etter 8 år i yrket. Det er for lavt med tanke på belastningen. Stor fokus på inntjening, lite på pasientene. Anonymkode: a46c0...c84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #10 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Alt for mange arbeidsoppgaver, og for lite tid til de. Mange tannleger har en «oven i fra og ned» holdning til sekretærer, så er veldig mange klinikker med dårlig miljø. Lønnen er lav, jeg hadde 397k i året etter 8 år i yrket. Det er for lavt med tanke på belastningen. Stor fokus på inntjening, lite på pasientene. Anonymkode: a46c0...c84 Glemte å nevne høyt sykefravær og vanskelig med ferie. Man må stort sett ta fri når tannlegen tar fri, og det er ikke alltid match. Ikke sikkert det er slik overalt, men på de klinikkene jeg har jobbet på å kjenner til. Anonymkode: a46c0...c84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #11 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Glemte å nevne høyt sykefravær og vanskelig med ferie. Man må stort sett ta fri når tannlegen tar fri, og det er ikke alltid match. Ikke sikkert det er slik overalt, men på de klinikkene jeg har jobbet på å kjenner til. Anonymkode: a46c0...c84 Åååå så leit. Kanskje medisinsk sekretær er noe jeg skal kikke litt nærmere på 😊 ts Anonymkode: 868c1...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #12 Del Skrevet 3. desember 2024 Dytter litt 😄 Anonymkode: 868c1...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå