Gå til innhold

Damer som vil være venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har datet noen damer på Tinder men enten er ikke jeg eller de interessert.

To av damene ville være venner etter de skrev du er en flott fyr har ikke helt de rette følelser med litt hjerter etc. Sa nei til hun ene men ja til å være venn med en annen

Hva kan det bety når en dame liker deg og gir deg masse godord men liker deg bare som venn ? (Er det friend with benefits,  bare som  vanligvenn, det er jo litt spes  med en venn fra Tinder når jeg vet hun har horder av venner)

Anonymkode: 0b7b0...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig er det noen som er åpen for venner og liker samhold uansett om det kommer fra en tidligere date. Eller så er det for å være snill, for noen syns det er svært vanskelig å avslå og risikere å åre følelser eller skape konflikt.

Anonymkode: 203a4...30b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mest sannsynlig er det noen som er åpen for venner og liker samhold uansett om det kommer fra en tidligere date. Eller så er det for å være snill, for noen syns det er svært vanskelig å avslå og risikere å åre følelser eller skape konflikt.

Det kan det være noe i, hun sier jo hun holder kontakt med tidligere arbeidskolleger naboer etc så kan bare være sosialt.

Hun er heller ikke dreven på Tinder og der er det jo mere regelen enn unntaket at en treffer noen en liker men oftest ikke godt nok tiil at en får følelsen.

Får bare sjekke ved anledning om vennskapet kommer med benefits.

Men jeg bør kanskje begynne å chatte med andre, for ikke å være selvutslettende 🤔

Hadde/har godfølelse

Ikke lett med nettdating

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan det være noe i, hun sier jo hun holder kontakt med tidligere arbeidskolleger naboer etc så kan bare være sosialt.

Hun er heller ikke dreven på Tinder og der er det jo mere regelen enn unntaket at en treffer noen en liker men oftest ikke godt nok tiil at en får følelsen.

Får bare sjekke ved anledning om vennskapet kommer med benefits.

Men jeg bør kanskje begynne å chatte med andre, for ikke å være selvutslettende 🤔

Hadde/har godfølelse

Ikke lett med nettdating

TS

🫂

Men du er modig som våger deg utpå 😊 Lykke til videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ønsker jeg helst at en potensiell kjæreste skulle blitt venn først og så kjæreste når jeg kjenner han bedre. Jeg bruker nok lang tid på å knytte meg, og etter å ha vært i et forhold der kjæresten ikke var interessert i å "være venner" med meg, og kun skulle ha sexpartner og hushjelp, har jeg nok blitt enda mer vár på akkurat det. Men menn er jo ikke interessert i å ta det den veien da, så jeg har ikke noe hell med meg overhodet..😔

Anonymkode: 03d18...164

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

To av damene ville være venner etter de skrev du er en flott fyr har ikke helt de rette følelser med litt hjerter etc. Sa nei til hun ene men ja til å være venn med en annen

Hva kan det bety når en dame liker deg og gir deg masse godord men liker deg bare som venn ? (Er det friend with benefits,  bare som  vanligvenn, det er jo litt spes  med en venn fra Tinder når jeg vet hun har horder av venner)

Det er en soft rejection, en snillere måte å si at de ikke finnes tiltrukket av deg på.

Anonymkode: 65e71...5ce

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er dere unge? Når damer er rundt 20 er de ikke like interesserte i "nice guys".

Anonymkode: abaa4...f79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enten at hun vil ha flere venner eller at hun kun liker deg vennskapelig. Hun er neppe interessert i «benefits»

Anonymkode: ffbc4...e3c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en pen/snill måte å si at de ikke er interessert i deg på.

Anonymkode: f91d7...a1f

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope bikket 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til å være en soft rejection kan jeg legge til at det også bør være et hint for deg om at oppførselen din er litt for vennskapelig, og ikke så seksuelt aggressiv som den burde være.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i denne. Begge deler er mulig. Men hun er ikke interessert i noe mer. Hvis du ikke tenker at du ønsker henne som venn, er det bare å la kontakten være. :) Har sagt dette selv til en fyr, og det var fordi jeg syntes ham var så kul. Jeg har klar på det. Han ville også være min venn, om det var av håp eller mer vet jeg ikke, men det viste seg at vennskapet fungerte likevel. Gøy og hyggelig, kjent med hverandres nettverk. En venn er ikke en som håper og venter på noe mer. Det er et jevnbyrdige forhold der begge får noe bra av hverandre. Så hvis du vil ha noe mer og håpe, så anbefaler jeg å la det være. Da blir det ikke et ekte vennskap.

Anonymkode: 3d737...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til å være en soft rejection kan jeg legge til at det også bør være et hint for deg om at oppførselen din er litt for vennskapelig, og ikke så seksuelt aggressiv som den burde være.

Har blitt "avvist" av menn og jeg, som ville være venn, ikke kjæreste. De var ikke interessert i meg som det, men interessert i selskapet mitt likevel. Har ikke å gjøre med at jeg ikke er attraktiv nok eller gjorde noe feil. De hadde bare ikke sånne følelser for meg. Han ene ble jeg venn med mens han var råforelsket i en dame. De er nå gift. Det handler ikke alltid om at vi gjør noe feil.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har blitt "avvist" av menn og jeg, som ville være venn, ikke kjæreste. De var ikke interessert i meg som det, men interessert i selskapet mitt likevel. Har ikke å gjøre med at jeg ikke er attraktiv nok eller gjorde noe feil. De hadde bare ikke sånne følelser for meg. Han ene ble jeg venn med mens han var råforelsket i en dame. De er nå gift. Det handler ikke alltid om at vi gjør noe feil.

Ja det er mye man kan innbille seg selv, selvkritikk er ubehagelig, og det kan være ubehagelig å innse at noen ikke finner deg attraktiv. Det finnes utallige floskler man bruker, "jeg har så mye å gjøre de neste to ukene"... "timingen var bare ikke riktig"... "du virker som en så fin fyr at jeg ikke vil risikere vennskap ved å date deg"... Det er nesten ikke grenser for hvor mange måter man kan si "jeg finner deg ikke attraktiv, vennligst forsvinn", på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det er mye man kan innbille seg selv, selvkritikk er ubehagelig, og det kan være ubehagelig å innse at noen ikke finner deg attraktiv. Det finnes utallige floskler man bruker, "jeg har så mye å gjøre de neste to ukene"... "timingen var bare ikke riktig"... "du virker som en så fin fyr at jeg ikke vil risikere vennskap ved å date deg"... Det er nesten ikke grenser for hvor mange måter man kan si "jeg finner deg ikke attraktiv, vennligst forsvinn", på.

Synes ikke noen skal behøve ta selvkritikk selv om daten ikke me har følelser for deg.Det skjer 80 % av tilfellene for min del. Regner med det samme for motsatt kjønn så det er mer en sjeldenhet at en Tinderdate blir noe langvarig utover noen dates og kanskje et par ligg.

Mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes ikke noen skal behøve ta selvkritikk selv om daten ikke me har følelser for deg.Det skjer 80 % av tilfellene for min del. Regner med det samme for motsatt kjønn så det er mer en sjeldenhet at en Tinderdate blir noe langvarig utover noen dates og kanskje et par ligg.

Mann

Men les nå hva jeg skriver da. Hvis du får beskjed om at hun bare vil være en venn, så kan det hende du har oppført deg litt for mye som en venn, og ikke som en som er ute etter noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, men mn må jo bare innse det. Man er ikke attraktiv for alle. Jeg synes heller ikke at alle menn er attraktive. Det er sånn det er, det er ikke egentlig personlig, med mindre det er åpenbare ting å ta tak i, man kan jo alltids forbedre litt, men det betyr ikke at du ikke blir avvist når du har gjort det du kan. Vi blir avvist likevel. Har forstått at både kvinner og menn driver med soft rejection. Jeg vet det betyr: jeg vil ikke være med deg. Og det er greit.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

"Nice guys" er ikke noe særlig å samle på uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er over 40 er det kanskje lurt av deg å holde kontakten vennskapelig. Plutselig kan du ende opp på en date med en av hennes venninner, evnt møte noen gjennom henne. Et utvidet nettverk skader neppe:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (37 minutter siden):

"Nice guys" er ikke noe særlig å samle på uansett. 

Nei. Chads er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...