AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:44 #1 Del Skrevet søndag kl 10:44 Er julen vemodig og trist for dere? Jeg så en video på tik tok og fikk helt vondt inni meg. En mamma som gråter fordi julens magi er over fordi barna hennes er blitt store. Kjennes sånn ut for dere? Mine er 7 og 11 år , men kanskje om bare noen få ord er ikke julen like koselig. Trist å tenke på... 🥹 Anonymkode: 2b268...d7d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:51 #2 Del Skrevet søndag kl 10:51 Nei, det kjennes ikke sånn ut. Det er fantastisk med store/voksne barn og de fortjener å leve sitt liv uten at en forelder skal guilt-trippe dem. Anonymkode: dbe5b...af6 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:52 #3 Del Skrevet søndag kl 10:52 Må legge til: julen er like koselig med voksne barn. Enten de er hjemme hos foreldrene eller ei. Det blir hva man gjør det til selv. Anonymkode: dbe5b...af6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:54 #4 Del Skrevet søndag kl 10:54 Tror det er noe av det kjipeste du kan gjøre mot barna dine. Min stefar knakk sammen i HYLGRÅT da lillebror nevnte at han kunne tenke seg å studere i USA. Så han droppet det. Litt på siden, men kom igjen, barna vokser til, tenk hvor heldig man er som har hverandre år etter år. Anonymkode: 177dc...9b5 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:56 #5 Del Skrevet søndag kl 10:56 Nei, ser på barna mine som selvstendige individer, håper jeg er en en trygg havn for de, men altså de har sine liv Anonymkode: a7e53...3eb 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet søndag kl 11:00 #6 Del Skrevet søndag kl 11:00 Julen er ikke bare for barn, nå har jeg stor familie der det har kommet mange barn ettervært, men vi hadde mange fine julekvelder med bare voksne før det, og kommer til å ha mange fine når de vokser til. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:03 #7 Del Skrevet søndag kl 11:03 Nei, absolutt ikke. Elsker julen selv om barna mine snart er voksne. Nei, jeg kan ikke lure dem om nissen og de vil ikke bake pepperkaker. En av dem mener også at julepynt og juletre er dumt og kjedelig. Men sånn er det med tenåringer. Jeg gjør fortsatt ting jeg synes er hyggelig også blir de med på det de vil. Anonymkode: db610...5ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet søndag kl 11:06 #8 Del Skrevet søndag kl 11:06 Min voksne sønn tar for det første fullstendig avstand fra meg. Pissesur "ungdom" på 19 år. Men han feirer jul med faren sin for andre jul på rad og jeg griner ikke av den grunn. Det er litt trist, men ikke pga julen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:06 #9 Del Skrevet søndag kl 11:06 Har to voksne barn som studerer i andre byer, begge kommer hjem til jul og jeg har mye mer julestemning nå når jeg gleder meg de skal komme! Det var noen år når de var mugne tenåringer at det var litt vanskelig å få den rette stemningen da…. Anonymkode: 824ef...69a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet søndag kl 11:12 #10 Del Skrevet søndag kl 11:12 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er julen vemodig og trist for dere? Jeg så en video på tik tok og fikk helt vondt inni meg. En mamma som gråter fordi julens magi er over fordi barna hennes er blitt store. Kjennes sånn ut for dere? Mine er 7 og 11 år , men kanskje om bare noen få ord er ikke julen like koselig. Trist å tenke på... 🥹 Anonymkode: 2b268...d7d Det er forskjell, ja. Mine er pretenåring/tenåring, og det merkes at spesielt eldste er synlig «lite» interessert i jula. Minste er litt mer spent og ivrig. Jeg synes det må være greit å snakke om at dette endrer seg med årene uten å anta at foreldre automatisk «guilt-tripper» ungene sine for det.. Men TS; med det sagt; at noe er «forskjellig» betyr ikke at det er «dårligere»: Det handler mye om hva man gjør det til selv, slik flere i tråden påpeker. Selv om eldste tenåringen viser liten interesse for jul, demper det ikke min iver i å lage pakkekalender, kjøpe inn konsertbilletter jeg vet ungdommen blir glad for, planlegge familiemiddager og andre aktiviteter med flere enn bare barna, - som er verdifulle opplevelser i jula. Jeg kan si det slik: når du har småbarn synes du det er stas med «jul i svingen» åpne pakker og gå tidlig i seng.. og alle andre barnlige gleder rundt jul.. Nå gleder vi oss til «tre nøtter til askepott» fordi det er nostalgi. pinnekjøtt og kålrabistappe, sitte oppe til sent å ha julequiz, høre Jussi Bjørling «synge O helga natt» - hele familien som sitter/ligger på stua i romjula og ser en ny serie vi har «spart» å se sammen til jula, - noe en tre/fireåring ikke ville satt like mye pris på.. Jula er like magisk for en 4 åring, 14 åring, 40 åring og 104 åring, så lenge man klarer å tilpasse seg at også stemningen rundt jul og hva som definerer den, endres med tiden 🎄🎅🏽🤶🏼♥️ - God 1. advent! 🌟 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:41 #11 Del Skrevet søndag kl 11:41 Mine voksne barn feirer andre steder i år, og jeg skal nyte julaften med min samboer. Fantastisk stille og fredelig julaften og jeg gleder meg masse. I fjor var mine tre barn her, og vi hadde en herlig og morsom julaften sammen. Anonymkode: bbe0d...a33 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:49 #12 Del Skrevet søndag kl 11:49 Godt å høre at julestemningen ikke forsvinner helt for noen ❤️✨️ Jeg fikk pakkekalender av mamma helt til jeg flyttet ut , så det tenker jeg at jeg fortsetter med til mine egne også 🥰 Håper de setter pris på jul selv når de blir tenåringer ✨️ Ts Anonymkode: 2b268...d7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:56 #13 Del Skrevet søndag kl 11:56 Nei, hver alder sin sjarm. Med voksne unger slipper man forhåpentligvis å bake pepperkaker, og koser seg med andre ting. Ser litt frem til det egentlig. Anonymkode: e30ed...5b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:20 #14 Del Skrevet søndag kl 12:20 16 åringen elsker fortsatt jul. Han vil ha adventskalender og vil ha gaver til jul og ikke penger. 23 åringen bryr seg ikke så veldig mye om gaver. Det viktigste for han er maten 🤣 Anonymkode: 20897...daf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:23 #15 Del Skrevet søndag kl 12:23 Voksne barn og bonusbarn, alle over 18. Vi reiser bort så langt det lar seg gjøre, hver jul. Så kan alle som vil, bli med. I år reiser vi åtte stykker til en storby i Europa Fra 18 til 83 år. Anonymkode: f374b...15d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet søndag kl 12:28 #16 Del Skrevet søndag kl 12:28 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Godt å høre at julestemningen ikke forsvinner helt for noen ❤️✨️ Jeg fikk pakkekalender av mamma helt til jeg flyttet ut , så det tenker jeg at jeg fortsetter med til mine egne også 🥰 Håper de setter pris på jul selv når de blir tenåringer ✨️ Ts Anonymkode: 2b268...d7d At du er engstelig for at det skal endre seg handler nok bare om at du verdsetter så mye tiden du har nå. Bare nyt det, TS. Nyt hvert eneste sekund! 🌟 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet søndag kl 13:14 #17 Del Skrevet søndag kl 13:14 (endret) To av tre er tenåringer og jeg kjenner meg ikke igjen i det. Julen er akkurat like koselig og magisk som den var da de var små og julen er koselig og magisk også for oss voksne. De gleder seg akkurat like mye til god mat, sene brettspillkvelder, julepyntet hus, å bake sammen, at familien kommer og bor her i julen, gaver, adventskalender og julefilmer. Endret søndag kl 13:14 av Arkana 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:58 #18 Del Skrevet søndag kl 13:58 Nei herregud, jula er vel en like glad tid selv om sønnen min er tenåring! Vi har et godt og nært forhold, han blir eldre og jeg får mer egentid. Jula er da for voksne også, ikke bare for barn ☺️ Anonymkode: 7a369...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:32 #19 Del Skrevet søndag kl 15:32 Har en 15-åring (jente) som elsker jula, spesielt å gi gaver, 18 åringen (gutt) litt mer avmål. Vi har det kjempekoselig her til jul. 15 og 18 åringen er idag og baker pepperkaker med mormor. Datteren gleder seg til å pynte til jul og høydepunkt er å pynte juletreet. Synes julen er mye hyggeligere nå enn da de var under 10 år, da var det mye mas. Nå ønsker de seg ikke lenger leker så alle julegaver er ting vi nok likevel hadde kjøpt. Neste helg har vi juleverksted og skal lage litt julegaver. Jul er ikke bare for små barn. Jula er mer slitsom med små barn. Anonymkode: 59490...106 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:38 #20 Del Skrevet søndag kl 17:38 Jeg syns fortsatt julen er koselig, selv om ungene har blitt unge voksne. MEN....jeg syns det er ekstra stas å feire jul med små barn, og gleder meg til jeg forhåpentligvis får barnebarn. Anonymkode: d1ae3...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå