Gå til innhold

Hva kalles en sånn person?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 venninner og de var også venninner før. Men så skjedde noe og nå snakker de stygt om hverandre. Jeg blander meg ikke inn. De sier at den har sagt og gjort det og den andre sier at det ikke er sant og frem og tilbake. 

På fredag var jeg på fest med hun ene og hun gråt over en historie den andre har spredd om henne. Hun gråt og sa at det var ikke sant. Jeg sa til henne: Du vet hva som er sant, så ikke bry deg om dette. 

Dette overhørte en annen person på festen og sa til hun andre som ikke var på festen jeg hadde støttet hun som gråt. Så ikke dag ringte hun meg og spurte om hvorfor jeg snakket stygt om henne og hvorfor jeg sa at den historien hun fortalte ikke var sant. Jeg sa bare: hæ? No har du misforstått 

Hva kalles sånne personer som vrir på ting som blir sagt. ? 

Anonymkode: fa569...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har 2 venninner og de var også venninner før. Men så skjedde noe og nå snakker de stygt om hverandre. Jeg blander meg ikke inn. De sier at den har sagt og gjort det og den andre sier at det ikke er sant og frem og tilbake. 

På fredag var jeg på fest med hun ene og hun gråt over en historie den andre har spredd om henne. Hun gråt og sa at det var ikke sant. Jeg sa til henne: Du vet hva som er sant, så ikke bry deg om dette. 

Dette overhørte en annen person på festen og sa til hun andre som ikke var på festen jeg hadde støttet hun som gråt. Så ikke dag ringte hun meg og spurte om hvorfor jeg snakket stygt om henne og hvorfor jeg sa at den historien hun fortalte ikke var sant. Jeg sa bare: hæ? No har du misforstått 

Dramaqueen kalles de. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vriompeiser 🤣

Anonymkode: 5b2dc...b4a

🤣 Jeg tenkte på psykopat eller Schizofren 🙉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

🤣 Jeg tenkte på psykopat eller Schizofren 🙉

Nei, men heller emosjonelt umodne. 

Det er jo sjelden folk vrir om historier kun for å vri på histoiene, og selv sa er det nok mer sannsnylig at de kun ønsker å skape drama, enn at de er psykopater eller lider av schizofreni.

Det er mange som ikke evner å møte seg selv, og mange scenarioer vil tvinge dem til å måtte se på seg selv; ved å oppfatte scenarioet annerledes, vil de kunne komme unna realiteten om sin egen oppførsel. Når de holder på slik, må du se på det som at den de først og fremst lyver til, er seg selv. 

Anonymkode: 8f740...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Man kan kalle de så mangt...

Cluet er at de har en annen virkelighetsoppfatning enn deg, og det er en måte å søke oppmerksomhet på.

Jeg lurer litt på hva som skjedde videre....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du forteller en ting til 2 personer, vil de begge videreformidle ulike versjoner. Det er ganske enkelt fordi de oppfatter det ulikt. En historie som går via to, eller flere, ledd vil alltid være ganske annerledes enn det som ble fortalt i utgangspunktet.  Det er hverken psykopati eller noe annet. Det skyldes ulike oppfatninger av det man ser og hører. Slik har der alltid vært, og slik vil det alltid være.

Anonymkode: 3a13c...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen her som vrir på det du har sagt.

Det virker som hun forsøker å ta deg på den unnvikende adferden din. 

Du forsøker tydeligvis å fremstå som upartisk. Samtidig trøster du den ene mot den andre. Dette kan godt forstås som du tar parti. Men siden du ikke ser dette selv, blir du forskrekket og føler deg misforstått, og forsøker nå å finne ut at det er noe galt med den andre.

I valget mellom dere tre, hadde du røket først, i min verden. Har null respekt for ryggradsløse hvite riddere som skal please alle, og som ender opp med å være den største dramaqueen av de alle.

Anonymkode: b5668...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvis du forteller en ting til 2 personer, vil de begge videreformidle ulike versjoner. Det er ganske enkelt fordi de oppfatter det ulikt. En historie som går via to, eller flere, ledd vil alltid være ganske annerledes enn det som ble fortalt i utgangspunktet.  Det er hverken psykopati eller noe annet. Det skyldes ulike oppfatninger av det man ser og hører. Slik har der alltid vært, og slik vil det alltid være.

Anonymkode: 3a13c...b42

Jepp :) 

Anonymkode: b5668...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...