Gå til innhold

Kona har ikke overskudd til eller lyst på sex, men hus, barn, jobb og venner får all hennes oppmerksomhet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg forstår ikke teksten som at han spekulerer i hvordan fordelingen ville bli om han gjør det slutt, men prøver å forstå hvorfor kona blir når hun tydeligvis ikke elsker ham.

Jeg har ikke prøvd å leve som alenefar men jeg antar at det blir endel ekstrajobb og ekstra utgifter bare fordi man er alene. Selv om man deler 50/50 og den andre forelderen er fornuftig.

Med det som bakteppe kan man tenke seg at kona bor sammen med en mann hun ikke elsker eller tenner på, men som gjør en ok jobb med å passe hus og barn fordi hun mener at det blir mer slitsomt om de bor hver for seg.

(Om de deler nøyaktig 50% på alle oppgaver i dag og om de ville ha gått for 50/50 deling ved en evt skillmisse sier TS ingenting om, men vi kan fremdeles spekulere i om slikt motiverer kona).

Anonymkode: 356e7...d77

Det blir bare spekulasjoner fra begges side, men vi leser det nok litt forskjellig da. Jeg ser ikke hvorfor det skulle motivert kona mer enn han da. Det ville kanskje vært en ulempe for begge om ts tenker å ta 50 % ansvar ved et evnt brudd da. Jeg synes likevel jeg ser små antydninger til at ts kanskje føler barn og husarbeid burde være mer hennes ansvar enn hans, bl.a. med (ikke direkte sitert) setningen: ‘’hun sier selv vi deler 50/50, pga hennes travle jobb’’. Mulig jeg leser det feil, og han sier ikke noe om egen jobb, men det virket litt som om han tar ‘’hele’’ 50% av jobben fordi…hun har en travel jobb? Ikke fordi det er 50% hans ansvar i utgangspunktet.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anonymLala skrev (8 minutter siden):

Det blir bare spekulasjoner fra begges side, men vi leser det nok litt forskjellig da. Jeg ser ikke hvorfor det skulle motivert kona mer enn han da.

Han sier ikke at det motiverer kona mer enn ham. Han sier (etter min forståelse) at kona blir fordi alternativet byr på mer jobb for henne.

Sitat

Jeg synes likevel jeg ser små antydninger til at ts kanskje føler barn og husarbeid burde være mer hennes ansvar enn hans

Jeg ser ikke noe slikt. Men jeg ser antydning av en mann som vet at KG har en rekke kommentatorer som elsker å lese slikt inn i enhver sammenheng og prøver å gardere seg mot det på forhånd.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur ho ikkje ser på deg som en kjærest meir. Men ho ønsker ikj stå aleine og er fornøgd med dette livet. Ho klarer unngå fysisk kontakt og har masse goder med å ha deg der.Men det betyr ikkje at du må vere fornøgd.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han sier ikke at det motiverer kona mer enn ham. Han sier (etter min forståelse) at kona blir fordi alternativet byr på mer jobb for henne.

Jeg ser ikke noe slikt. Men jeg ser antydning av en mann som vet at KG har en rekke kommentatorer som elsker å lese slikt inn i enhver sammenheng og prøver å gardere seg mot det på forhånd.

Mulig, og alikevel overbeviser det ikke helt, og jeg kommer til å kommentere på det jeg leser uavhengig av hva ‘’resten av KG’’ sier. Det er derfor jeg nevnte det så kan ts oppklare om han vil. Vi leser bare én persons side her og 80% av innlegget mitt var direkte råd, så ikke heng deg opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er fare for at dette høres negativt og sutrete ut, men etter flere år med nedadgående spiral er det nå nesten helt slutt på hverdagslykke og sex for min del. Vi har sex ca 4-5 ganger i året, og jeg har lest at det kategoriserss som et sexløst ekteskap. Altså et et forhold uten romantikk, flørt og sex. Kona har ikke tid eller lyst på meg lenger. Hun har ikke tid til en klem eller et kyss gjennom dagen. Hun har ikke tid til å prate eller sette av tid til oss to. Om kvelden vil hun bare sove, og orker ikke sex, kos eller prat. I helgene er hun « grei» og lar meg sove så hun sniker seg ut av sengen om morgenen. Jeg tipper det er for å slippe spørsmål om sex om morgen lørdag og søndag når vi faktisk er uthvilte, har tid osv

Jeg lever i et forhold uten sex, hverdagslykke og flørt. Jeg er helt utrolig frustrert, men det virker ikke som hun vil forstå. Det kan da ikke være så viktig, og om det er så viktig for meg så må jeg bare flytte ut og finne ei ny dame. Hun ba meg til og med slutte å onanere for å ikke vedlikeholde sexlysten. Hun sa at om jeg aldri får orgasme så blir også lysten og behovet borte. Bare for å presisere, når vi har sex så får hun alltid minst en orgasme  selv.Hun sa selv for noen dager siden at vi gjør ca 50/50 med barn, hus og mat pga hennes travle jobb. Jeg tror rett og slett hun bare er lei meg. Hun gir ikke komplimenter, sier takk osv. Hun sier ikke typ glad i deg, elsker deg osv. Vi er liksom bare venner og det frustrer meg fordi jeg vil ha et velfungerende forhold med henne. Det er jo henne jeg vil ha. Om jeg må avslutte forholdet for å ha et romantisk liv så føles det jo som et tap. Vil også si at hun er mye sur og kranglete. Ofte negative kommentarer, nedsettende ord osv.Det føles som at jeg er i veien, og at ingentig  jeg gjør er bra nok. Hun omtaler ofte i ordelagene jeg, meg osv. altså, ikke vi, oss osv…

Det jeg opplever som «urettferdig» er at barna får mye oppmerksomhet, klemmer og gode samtaler. Det er selvsagt riktig, og flott, men hun har altså tid. Hun jobber fullt, og troves godt i jobben. Hun gjør huslige ting i en fei, lager middag, handler mat og alt er fint. Hun er også ute med veninner og er sosial. Også kjempebra…, men, hun har altSå ikke 3 sekunder til meg. Jeg er faktisk sjalu, og trist. Hun kam gjerne også gå unna eller trekke seg unna når jeg kommer for en klem eller et kyss. Da er det noe som må gjøres osv..

Hun er ellers blid i hverdagen og jeg opplever at hun er «fornøyd med livet» . Det passer kanskje bra at jeg bidrar med penger, husarbeid og med barna. Jeg er i alle fall ikke verdt noe som kjæreste, elsker eller ektemann..Jeg trenger 3-4 ganger i uke, hsr fått høre at jeg ser veldig bra ut. Jeg har en bra jobb, tjener godt og ja, føler jeg er verdt kjærlighet og hverdagslykke?

Jeg bare lurer på om noen har noen innspill på hva jeg kan gjøre?

Jeg vil bare skyte inn at jeg selvsagt vurderer å gå fra henne, men føler det er feil valg, og kanskje litt feigt. Samtidig har jeg snakket med henne om dette mange ganger, og også sagt at jeg ikke kan leve med et slikt forhold. Hun virker som sagt ikke å forstå eller å ta meg seriøst. Jeg vil tro hun tenker at jeg aldri vil gå fra henne da vi har hatt store krangler tidligere der jeg har sagt at jeg ikke kommer til å gå fra henne pga store krangler, men heller fokusere på å løse probleme og vokse sterkere sammen..

Takk

Anonymkode: 6c0d8...d3e

Sett deg ned med henne og spør om hun ønsker en separasjon, dere kunne f eks bodd fra hverandre i en stund bare for å finne ut hva dere skal gjøre videre? Det er mulig at du kommer til å trives MYE bedre alene, det er også mulig at dere faktisk finner til hverandre etter en stund for dere selv, jeg skjønner at det kan virke skremmende, men det er faktisk mer skremmende å tenke at resten av livet ditt blir sånn, er det ikke det? Her må det noe drastisk til. Parterapi krever en del fra begge, jeg tror på at å være fra hverandre i en periode kan gjøre godt. En det er så klart opp til deg.

Mvh en som er i sexløst ekteskap selv.

Anonymkode: 97a78...499

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Sett deg ned med henne og spør om hun ønsker en separasjon, dere kunne f eks bodd fra hverandre i en stund bare for å finne ut hva dere skal gjøre videre? Det er mulig at du kommer til å trives MYE bedre alene, det er også mulig at dere faktisk finner til hverandre etter en stund for dere selv, jeg skjønner at det kan virke skremmende, men det er faktisk mer skremmende å tenke at resten av livet ditt blir sånn, er det ikke det? Her må det noe drastisk til. Parterapi krever en del fra begge, jeg tror på at å være fra hverandre i en periode kan gjøre godt. En det er så klart opp til deg.

Mvh en som er i sexløst ekteskap selv.

Anonymkode: 97a78...499

Og hvorfor forlater du ikke ekteskapet? 

Anonymkode: fc76b...dce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett deg ned sammen med henne og forklar at du ikke kan leve på denne måten lenger. 
Legg opp alternativ til hvordan dere kan løse opp ekteskapet og hva som blir konsekvensen med å dele boet og leve på en lønn . 
Det bruker å åpne øynene til den som tar alt for gitt 

Anonymkode: b09c5...43d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er fare for at dette høres negativt og sutrete ut, men etter flere år med nedadgående spiral er det nå nesten helt slutt på hverdagslykke og sex for min del. Vi har sex ca 4-5 ganger i året, og jeg har lest at det kategoriserss som et sexløst ekteskap. Altså et et forhold uten romantikk, flørt og sex. Kona har ikke tid eller lyst på meg lenger. Hun har ikke tid til en klem eller et kyss gjennom dagen. Hun har ikke tid til å prate eller sette av tid til oss to. Om kvelden vil hun bare sove, og orker ikke sex, kos eller prat. I helgene er hun « grei» og lar meg sove så hun sniker seg ut av sengen om morgenen. Jeg tipper det er for å slippe spørsmål om sex om morgen lørdag og søndag når vi faktisk er uthvilte, har tid osv

Jeg lever i et forhold uten sex, hverdagslykke og flørt. Jeg er helt utrolig frustrert, men det virker ikke som hun vil forstå. Det kan da ikke være så viktig, og om det er så viktig for meg så må jeg bare flytte ut og finne ei ny dame. Hun ba meg til og med slutte å onanere for å ikke vedlikeholde sexlysten. Hun sa at om jeg aldri får orgasme så blir også lysten og behovet borte. Bare for å presisere, når vi har sex så får hun alltid minst en orgasme  selv.Hun sa selv for noen dager siden at vi gjør ca 50/50 med barn, hus og mat pga hennes travle jobb. Jeg tror rett og slett hun bare er lei meg. Hun gir ikke komplimenter, sier takk osv. Hun sier ikke typ glad i deg, elsker deg osv. Vi er liksom bare venner og det frustrer meg fordi jeg vil ha et velfungerende forhold med henne. Det er jo henne jeg vil ha. Om jeg må avslutte forholdet for å ha et romantisk liv så føles det jo som et tap. Vil også si at hun er mye sur og kranglete. Ofte negative kommentarer, nedsettende ord osv.Det føles som at jeg er i veien, og at ingentig  jeg gjør er bra nok. Hun omtaler ofte i ordelagene jeg, meg osv. altså, ikke vi, oss osv…

Det jeg opplever som «urettferdig» er at barna får mye oppmerksomhet, klemmer og gode samtaler. Det er selvsagt riktig, og flott, men hun har altså tid. Hun jobber fullt, og troves godt i jobben. Hun gjør huslige ting i en fei, lager middag, handler mat og alt er fint. Hun er også ute med veninner og er sosial. Også kjempebra…, men, hun har altSå ikke 3 sekunder til meg. Jeg er faktisk sjalu, og trist. Hun kam gjerne også gå unna eller trekke seg unna når jeg kommer for en klem eller et kyss. Da er det noe som må gjøres osv..

Hun er ellers blid i hverdagen og jeg opplever at hun er «fornøyd med livet» . Det passer kanskje bra at jeg bidrar med penger, husarbeid og med barna. Jeg er i alle fall ikke verdt noe som kjæreste, elsker eller ektemann..Jeg trenger 3-4 ganger i uke, hsr fått høre at jeg ser veldig bra ut. Jeg har en bra jobb, tjener godt og ja, føler jeg er verdt kjærlighet og hverdagslykke?

Jeg bare lurer på om noen har noen innspill på hva jeg kan gjøre?

Jeg vil bare skyte inn at jeg selvsagt vurderer å gå fra henne, men føler det er feil valg, og kanskje litt feigt. Samtidig har jeg snakket med henne om dette mange ganger, og også sagt at jeg ikke kan leve med et slikt forhold. Hun virker som sagt ikke å forstå eller å ta meg seriøst. Jeg vil tro hun tenker at jeg aldri vil gå fra henne da vi har hatt store krangler tidligere der jeg har sagt at jeg ikke kommer til å gå fra henne pga store krangler, men heller fokusere på å løse probleme og vokse sterkere sammen..

Takk

Anonymkode: 6c0d8...d3e

Kast henne ut. Det gjorde jeg. 

Anonymkode: ded60...e68

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første spørsmål er hva du gjør når hun oppfører seg bedritent med negative kommentarer og klaging? For hvis en mann ikke tar tydelig ledelse der og respekterer seg selv nok til å ikke ta i mot slik skitprat, så er det dessverre slik at kvinner ser det som en anledning til å fortsatt demaskulisere deg. 

Jeg anbefaler boken The masculine in relationship av GS Youngblood. Og er overbevist om at hvis du tar ledelse i forholdet, ikke på en giftig nedverdigende måte, men som en sterk mann som har tillit og omsorg for deg selv og menneskene rundt deg, vil kona di innse hva hun går glipp av i løpet av de neste 6 månedene. Ta ledelsen i livet ditt og i familien, og få den attraksjonen kona di hadde i starten tilbake, og enda mer. 

Lykke til! 

Anonymkode: 418c3...7e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hun ikke liker deg lenger.

Jeg er usikker på om det er mulig å endre..

Hun kan ihvertfall ikke få lov til komme unna med å bare ignorere det.

Da er hun en slimål som lurer til seg penger og hjelp fra deg samtidig som hun hindrer deg i å finne lykken på ny.

Krev samtale nå!

Anonymkode: e127c...61a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om tid, det handler om prioritering, lyst og kjærlighet. Hun er ferdig med deg som kjæreste og elsker.

Sett deg ned med henne og spør henne rett ut om hun er villig til å jobbe med ekteskapet og kjærligheten ellers så ser du ikke noe poeng med å fortsette. 

Anonymkode: 5159a...bf5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sett deg ned sammen med henne og forklar at du ikke kan leve på denne måten lenger. 
Legg opp alternativ til hvordan dere kan løse opp ekteskapet og hva som blir konsekvensen med å dele boet og leve på en lønn . 
Det bruker å åpne øynene til den som tar alt for gitt 

Æsj. Trussel, altså? «Huff, orker ikke å leve på en lønn, det er greit Geir jeg skal ligge med deg nå». Wtf. 

Anonymkode: 9769d...d48

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fatter ikke at folk blir værende i slike forhold, uavhengig av barn, hus osv. Helt dødt og ingen vilje til å få det til å fungere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å gud, dette evige sex-maset! 

Anonymkode: 91e8e...4b8

Takk for ditt verdifulle bidrag.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ut som meg. Jeg endte dessverre opp med å forakte min mann etter alt maset om sex. Om hun ikke ønsker hverken nærhet, gode samtaler eller sex så er hun dessverre på vei ut av forholdet men har ikke kommet så langt enda. Det tar mange år før de fleste kvinner klarer å gå etter at følelsene er borte. Krev at dere tar tak i det eller at det blir slutt, det er den eneste løsningen. 

Anonymkode: d5084...598

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Æsj. Trussel, altså? «Huff, orker ikke å leve på en lønn, det er greit Geir jeg skal ligge med deg nå». Wtf. 

Har du aldri hørt om å stikke fingeren i jorda? 
Mange som vil ha i pose og sekk. 
Når samlivet er kommet så langt ut på viddene så handler det ikke om trusler, men om å begynne å bruke vettet ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke høre hennes versjon, men jeg har selvsagt sympati med TS, som er helt underernært på nærhet.

Som kvinne, så vet jeg at jeg av og til unngikk den klemmen og kosen, fordi jeg visste at det da automatisk ble forventet sex i etterkant. Kan derfor tenke meg at kona til TS unngår nærheten fordi hun vet at det blir "mas" om sex.

Dere burde gå til rådgivning, og få all frustrasjon på bordet. Finne ut hvordan dere skal gripe dette an. TS skriver at han er glad i kona, at det er henne han vil ha. Så får vi håpe at kona fortsatt har tilsvarende følelser for ham, og at de kan finne ut av dette.

Jeg ville også ha sett etter tegn på mulig utroskap. Det at hun distanserer så veldig, er typisk for dem som har et annet menneske i tankene.

Anonymkode: 727e1...d56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du aldri hørt om å stikke fingeren i jorda? 
Mange som vil ha i pose og sekk. 
Når samlivet er kommet så langt ut på viddene så handler det ikke om trusler, men om å begynne å bruke vettet ! 

Jo visst. Det er jo helt naturlig. Men å sitte der i en samtale og legge det fram sånn er jo helt kvalmende. Det er ikke måten å redde et ekteskap på. Fortell man vil ha endring og må arbeide for det, eller så er det best om man avslutter forholdet. 

Det er ikke å «bruke vettet» å tvinge seg selv til sex med en person for man har blitt truet til å miste alt hvis man ikke gjør det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Men det at han ikke har SETT henne er jo bare hennes versjon av saken. Noen kvinner, et par av mine venninner, for eksempel, sier selv at de ikke trenger å anstrenge seg, ligge med mannen, barbere bein osv. fordi de "allerede er gift". 

Anonymkode: fc76b...dce

Det jeg snakker om, er par hvor jeg har fulgt dem gjennom årene og har sett dynamikken. Jeg har sett mennene gi faen lenge før kvinnene gir faen, for å si det slik.

20 hours ago, DittHåp said:

Dette med manglende selvinnsikt gjelder nok begge kjønn, så du bør nok revurdere den holdningen :)

Igjen, jeg sikter til parene jeg har fulgt og dette er et svært tydelig mønster som viser seg. Kvinnene prøver generelt langt mer, å få forholdet til å fungere - i starten. Hvis mannen gir faen, så dør kvinnenes følelser etterhvert ut. Likevel blir de malt som den store, stygge ulven når de går fra mannen, for da har mennene endelig åpnet øyene for innsatsen som kreves. Men altfor sent.

Alle par jeg har fulgt hvor mennene er flinke til å vie oppmerksomhet til sin kone utover forelskelsesperioden, er også par hvor samlivet, sexlivet, intimiteten fungerer. Dette er også forsket på og beskrevet tydelig.

Det er i hovedsak mannens handlinger, eller mangel på handlinger, som bestemmer dynamikken i et forhold. Kvinnen reagerer på hans handlinger, eller mangel på handlinger. Med reaksjon, sikter man da til minsket sexlyst som oftest er det første som forsvinner hvis en mann over tid viser at han ikke gjør en innsats for den romantiske intimiteten i forholdet (eller hvis han etterlater alt av jobb på hjemmebane til kone og hun blir overarbeidet)

Anonymkode: d707d...2ed

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...