Gå til innhold

Hvorfor vil Hun gifte seg med meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har bodd sammen i 13-14 år. De siste 2 årene har det gradvis snudd med at det er Hun som vil ha sex til at det nå er jeg. For et par mnd siden var jeg pågående med å prøve meg og tok henne på brystene etter at hun hadde sagt nei. Dette ble visit for mye av det gode og hun sier vi har pause fra sex en stund. Fordi det ble for intenst. 

Greit nok det der, men det som ikke er greit for min del er at hun ikke vil kysse meg skikkelig, si at hun elsker meg mer en x1 gang i mnd eller gjøre noe for meg/ spørre hvordan jeg har det etc. Hvis jeg spørr henne om Hun virkelig elsker meg svarer hun "det vet du Jo" eller "slapp av". 

Det eneste vi har nå av romantikk er at hun holder rundt meg om natten eller Stryker litt på meg når vi sitter ved sofaen. Ellers handler alt om barna og jobb. 

Jeg klarer ikke å tro henne, at det er så fryktelig mye igjen å gā på her. Til det punkt at jeg har tenkt på å dra. Hun har nevnt at hun er nedstemt inni seg for tiden. 

Så det jeg da ikke fatter er hvorfor hun er opptatt av at vi skal gifte oss. Jeg nevnte det for et år siden bare at vi kanskje kunne gjøre det. Nå har hun hatt flere runder med sinne fordi jeg ikke har fridd enda. Hun tjener mye mer en meg så dette handler ikke om penger. Ønsker damer virkelig å gifte seg med en ikke elsker bare fordi man har barn sammen? Jeg er praktiske anlakt, det er vel d eneste Hun tjener på meg sånn sett

Anonymkode: 9559b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. venter hun plutselig med sex til etter ekteskapet lissom?

Hadde blitt singel. 

Anonymkode: 18635...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke ha giftet meg med en mann jeg ikke elsker...Hadde aldri klart det...

Du må kjenne på det som er best for deg. Om det gjør mer vondt enn godt...

Hva er vitsen?

Spiller det egentlig noen rolle hva hun sier? 

Klarer dere å kommunisere om dette? 

Jeg hadde tenkt meg nøye om hadde jeg vært deg. Om det ikke er bra nå, så kan jeg ikke se at et ekteskap kan bedre på det....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun har nevnt at hun er nedstemt inni seg for tiden. 

Høres ut som hun er deprimert. Depresjon kan gå ut over samlivet. Hun kan allikevel være glad i deg og ønske å dele resten av livet med deg.

Har dere gjort noe i forhold til depresjonen? Hun må få hjelp.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere virker som dere er dårlig til parforhold begge 2

Anonymkode: fb64a...abf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at hun har rett her, for det blir feil av henne å holde tilbake sex av ymse grunner, men noen kvinner gjør det slik-
Kan det være at hun har trukket seg tilbake fordi hun har hatt ønske om å få gifte seg og være bruden din såpass lenge/mange år at hun har gitt opp?

Hvis dette har vært et ønske hun har hatt i mange, mange år men ser at det ikke skjer, at du ikke frir og at hun føler hun bare er bra nok til å bo med e.l. kan det godt hende hun både dropper ut emosjonelt og ikke heller vil eller ønsker å ha sex.
Jeg ville tatt det til en terapeut og uten å stille ultimatum (eller at hun får gjøre det heller) snakket ut med en 3.part for å finne hvor hunden er begravet.
For noen mennesker (oss kvinner spesielt) er giftemål og ekteskap en helt annen og større anerkjennelse enn det å bo sammen og få barn, selv om barna er det viktigste for de fleste par og mammaer.

Dersom det ikke handler om arbeidsfordeling, tiltrekning eller noe annet som ligger under eller til grunn for depresjonen hennes. Er det tiltrekning eller følelsene for deg, så er det kanskje best å gi seg her. Men om hun er slik fordi hun føler at hun har blitt lovet noe som er viktig for henne, men opplever at det holdes over hodet hennes som en utilgjengelig "premie" så kan det være såpass -enkelt-.

Anonymkode: d9d4a...8bf

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du skriver om er veldig overfladiske ting. Det virker ikke som om du kjenner henne eller vet hvordan hun har det i det hele tatt. Jeg ville begynt der og gjort en innsats. Istedenfor å sutre over at du ikke får grabbe brystene etter at hun har sagt nei. 

Anonymkode: 3299d...29b

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært sammen lange, dere har barn, du har fridd uten at noe har skjedd.

Hun sier innimellom at hun elsker deg. Du må tro på det hun sier.

Du må fortelle henne at du blir glad når hun sier det, og når hun spør hvordan du har det og viser interesse. Uttrykk at det betyr mye for deg, så gjør hun det trolig oftere. Men ikke mas: "Kan du ikke"

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det eneste vi har nå av romantikk er at hun holder rundt meg om natten eller Stryker litt på meg når vi sitter ved sofaen.

Dette er jo veldig deilig. Uttrykk kjærlighet og glede med det, og oppmuntre de gode tingene. Positivt avler positivt. Og negativt avler negativt.

Jeg mener det blir ikke bedre ved å klage og vise misnøye. 

Jeg klarer ikke å tro henne, at det er så fryktelig mye igjen å gā på her. Til det punkt at jeg har tenkt på å dra. Hun har nevnt at hun er nedstemt inni seg for tiden. 

Det er synd du ikke tror på henne. Dere har jo vært sammen i 14 år. 

Tro og forvent det beste.

Hva føler DU?

Ønsker damer virkelig å gifte seg med en ikke elsker bare fordi man har barn sammen? Jeg er praktiske anlakt, det er vel d eneste Hun tjener på meg sånn sett

Nei, noen gjør det kanskje for økonomiske og trygghets grunner, men de fleste ikke.

Hun sier jo innimellom at hun elsker deg. Hvorfor tror du ikke på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du for å vise at du elsker henne? Setter du av tid til henne? Der du viser interesse for hennes meninger, interesser og det som skjer? Kommer du hjem og viser henne at du har tenkt på henne gjennom dagen? Formidler du dine følelser for henne jevnlig? Påpeker du hvor vakker hun er? Sier konkrete ting du elsker at hun gjør for deg og familien? 

Du kan jo starte med å virkelig gå inn for å redde dette forholdet? Det høres ut som dere bare har gått inn i noen uvaner etter mange år. Og at det ikke egentlig er store ting som er galt. Du kan ikke forandre henne. Men du kan forandre hvordan du møter henne hver dag. Og kanskje vekker det noe i henne som gir gnisten tilbake. 

Du har nå mulighet til å ta på deg mye ansvar og gi mange gode ord og handlinger de neste ukene. Prøv det først da! 

Anonymkode: 8a893...778

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun liker ikke at dere ikke gifta dere, så foreslo du bryllyp men fulgte ikke opp og gjennomførte ikke, og nå lurere du på hvorfor hun er trist og hvor hennes gode følelser og lidenskap er blitt av? 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (43 minutter siden):

Så hun liker ikke at dere ikke gifta dere, så foreslo du bryllyp men fulgte ikke opp og gjennomførte ikke, og nå lurere du på hvorfor hun er trist og hvor hennes gode følelser og lidenskap er blitt av? 

Hva skal han følge opp? Kvinner som vil gifte seg er med på prosessen. Ambivalente kvinner som ikke tar ansvar for egen lykke og seksualitet sitter bare og venter… 🫠

Anonymkode: 5b064...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du for å vise at du elsker henne? Setter du av tid til henne? Der du viser interesse for hennes meninger, interesser og det som skjer? Kommer du hjem og viser henne at du har tenkt på henne gjennom dagen? Formidler du dine følelser for henne jevnlig? Påpeker du hvor vakker hun er? Sier konkrete ting du elsker at hun gjør for deg og familien? 

Du kan jo starte med å virkelig gå inn for å redde dette forholdet? Det høres ut som dere bare har gått inn i noen uvaner etter mange år. Og at det ikke egentlig er store ting som er galt. Du kan ikke forandre henne. Men du kan forandre hvordan du møter henne hver dag. Og kanskje vekker det noe i henne som gir gnisten tilbake. 

Du har nå mulighet til å ta på deg mye ansvar og gi mange gode ord og handlinger de neste ukene. Prøv det først da! 

Ja ts. Hva gjør du  som en ekte gentleman og likeverd partner i året 2024?

Eddie Murphy Raw — What have you done for me lately?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja ts. Hva gjør du  som en ekte gentleman og likeverd partner i året 2024?

Eddie Murphy Raw — What have you done for me lately?

Har gjort en del for henne. Jeg gjør mye av husarbeid. Har vartet henne opp plenty uten å få noe tilbake. Noe som gjør det unaturlig for meg å fortsette med det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gitt henne mye gode ord og handlinger det siste året. Alt for mye tror jeg. Gir henne often en nuss på kinnet og tar på henne. Etter 10 sek trekker hun seg oftest unna. Så hun får vel for mye tipper jeg.  For 3 år siden kunne hun ikke få nok av slikt, så jeg vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva skal han følge opp? Kvinner som vil gifte seg er med på prosessen. Ambivalente kvinner som ikke tar ansvar for egen lykke og seksualitet sitter bare og venter… 🫠

Hun kan ikke akkurat planlegge et bryllup uten hans samtykke da. Og han sier selv at det frieriet var sagt nesten litt på tull når det kom til stykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har gjort en del for henne. Jeg gjør mye av husarbeid. Har vartet henne opp plenty...

Så alt utenom det hun faktisk har bedt om?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere har rotet det endel til mellom dere, og nå sitter med litt konsekvenser av ting som ble feil. Vil anbefale dere parterapi for å få hjelp til å snakke dere gjennom hvordan dere opplever samlivet, og hva hver av dere trenger og savner. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har bodd sammen i 13-14 år. De siste 2 årene har det gradvis snudd med at det er Hun som vil ha sex til at det nå er jeg. For et par mnd siden var jeg pågående med å prøve meg og tok henne på brystene etter at hun hadde sagt nei. Dette ble visit for mye av det gode og hun sier vi har pause fra sex en stund. Fordi det ble for intenst. 

Greit nok det der, men det som ikke er greit for min del er at hun ikke vil kysse meg skikkelig, si at hun elsker meg mer en x1 gang i mnd eller gjøre noe for meg/ spørre hvordan jeg har det etc. Hvis jeg spørr henne om Hun virkelig elsker meg svarer hun "det vet du Jo" eller "slapp av". 

Det eneste vi har nå av romantikk er at hun holder rundt meg om natten eller Stryker litt på meg når vi sitter ved sofaen. Ellers handler alt om barna og jobb. 

Så det jeg da ikke fatter er hvorfor hun er opptatt av at vi skal gifte oss. Jeg nevnte det for et år siden bare at vi kanskje kunne gjøre det. Nå har hun hatt flere runder med sinne fordi jeg ikke har fridd enda. Hun tjener mye mer en meg så dette handler ikke om penger. Ønsker damer virkelig å gifte seg med en ikke elsker bare fordi man har barn sammen? Jeg er praktiske anlakt, det er vel d eneste Hun tjener på meg sånn sett

Høres ut som det er noen ugler i mosen her. Bruker sexen som eit pressmiddel  for å få innfridd sitt ønske om å gifte seg med deg.  

Husk det er lettere å kome seg inn  ekteskapet- en utav ekteskapet. 

Anonymkode: 2b42f...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at hun er kommet i overgansgalderen og har mistet sexlysten?  Det kan skje fra 40 +. Ta en prat med henne utenfor sengen og spør hva som skjer, da hun har forandret seg mye de siste årene. 

Anonymkode: 03a4c...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun viktig for deg? Det virker nemlig som hun ikke føler hun betyr nok og det er det mange som kjenner på når de blir lovet ett bryllup som ikke blir noe av.

Anonymkode: ceb53...e58

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...