Gå til innhold

Ville du reagert hvis nybakt mor dro på fest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei. Jeg lurer på å begynne å holde åpent for å takke ja til en fest en gang innimellom (ikke ofte men begynne å være åpen for å takke ja di få gangene jeg er invitert) og ta 2 cider. Til nå har jeg skjeldent vært fra baby for å være med venner og jeg har ikke drukket etter fødsel. Men jeg vet baby er godt vandt med barnevakt av familie da jeg går litt på skole og trening. Jeg ville ikke vurdert å faktisk drikke og dra fra baby hos ett familiemedlem hvis ikke jeg viste barnet kom til å ha det bra og var trygg og trivdes hos familiemedlemmet. Det vil altså ikke forstyrre babyens rutiner.  Hva ville du tenkt om en (relativt ung) alenemor dro på fest og drakk 2 cider når baby var 4 mnd. (Og kanskje du tilogmed ser henne igjen på fest 5 uker senere) skjønner andre at jeg som mor ikke bare har dratt fra barnet for å feste og dritt i barnets rutiner og trygghet i meg men at jeg har vurdert MITT barn og tryggheten den har til min søster som så god til at det føles helt greit å dra ut en tur innimellom med henne som barnevakt? Og at selv om jeg ikke MÅ drikke så betyr ikke det at jeg velger det at jeg velger det over barnet mitt? Jeg er så redd folk skal tenke jeg er en dårlig mamma eller velger fest og moro over barnet mitt. Spesielt på grunn av min veldig unge alder... men vil så gjerne delta. Og gjerne drikke en gang innimellom jeg også (i kontrollerte mengder selvfølgelig!)

Anonymkode: a4183...b70

Ville ikke tenkt så mye over det på noe måte. Man har lov å være sosial selv om man er mamma. De som mener at mor skal være klistret til barnets side til de er 3 år - vel la dem gjøre det, så gjør du og alle andre det som passer dere, er ønskelig for dere og som dere er komfortabel med.  

Du er et menneske og individ selv om du er mamma. 

Så lenge barnet er med trygge, kjente voksne ville jeg ikke reagerte på at noen gikk på fest av og til  eller kino, eller venninne kveld eller annet. Man skal leve. 

Anonymkode: 0e2e5...dbb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke min sak hva andre gjør. Tenker alle har sine grunner for ting så dømmer sjeldent. Uansett hva jeg måtte tenke og hadde gjort selv så har vi alle ulike situasjoner og behov så prøver å ikke sammenligne med meg selv. 

Anonymkode: 891a6...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på en sammenkomst da barnet mitt var 3 måneder, jeg kjørte og dro hjem etter 2-3 timer. Min mamma passet baby, hun var mye hos oss så jeg følte hun var forelder nr 2. Jeg var 26 og alenemor.

Anonymkode: 1d376...f8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei. Jeg lurer på å begynne å holde åpent for å takke ja til en fest en gang innimellom (ikke ofte men begynne å være åpen for å takke ja di få gangene jeg er invitert) og ta 2 cider. Til nå har jeg skjeldent vært fra baby for å være med venner og jeg har ikke drukket etter fødsel. Men jeg vet baby er godt vandt med barnevakt av familie da jeg går litt på skole og trening. Jeg ville ikke vurdert å faktisk drikke og dra fra baby hos ett familiemedlem hvis ikke jeg viste barnet kom til å ha det bra og var trygg og trivdes hos familiemedlemmet. Det vil altså ikke forstyrre babyens rutiner.  Hva ville du tenkt om en (relativt ung) alenemor dro på fest og drakk 2 cider når baby var 4 mnd. (Og kanskje du tilogmed ser henne igjen på fest 5 uker senere) skjønner andre at jeg som mor ikke bare har dratt fra barnet for å feste og dritt i barnets rutiner og trygghet i meg men at jeg har vurdert MITT barn og tryggheten den har til min søster som så god til at det føles helt greit å dra ut en tur innimellom med henne som barnevakt? Og at selv om jeg ikke MÅ drikke så betyr ikke det at jeg velger det at jeg velger det over barnet mitt? Jeg er så redd folk skal tenke jeg er en dårlig mamma eller velger fest og moro over barnet mitt. Spesielt på grunn av min veldig unge alder... men vil så gjerne delta. Og gjerne drikke en gang innimellom jeg også (i kontrollerte mengder selvfølgelig!)

Anonymkode: a4183...b70

Dra og kos deg! En kveld tåler babyen,

med folk den kjenner. Hvis du er alenemor så forstår jeg godt at du vil komme deg ut litt. Det må være lov å få en alenekveld en sjelden gang. Som du sier, i kontrollerte former. Ikke hør på alle de skinnhellige «Karens» der ute, godt med litt sosialt påfyll. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være noen som reagerer. Og som «tenker sitt». 
Hvis baby er godt ivaretatt av trygge personer, har du gjort jobben din som mamma. Man må ikke være limt til babyen 24/7 for å være en god og trygg omsorgsperson, selv om mange nok vil hevde det. Det å ivareta seg selv, få noen fristunder her og der, og også la babyen få muligheten til å bli trygg på andre enn foreldrene, er i min bok også viktig for å takle baby tilværelsen. Kos deg på fest, du. 🥰

Anonymkode: 12992...1de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...