Gå til innhold

Nabo som trakaserer mamma.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 10.38):

Jada, men moren hadde vel klart å si ifra og blokkere selv?

Anonymkode: 2cca1...64b

Folk som holder på slik har godt av å høre det fra andre utenforstående også, spesielt fra andre menn. 

Anonymkode: dec10...9b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjempefint at du stilte opp for mamma!

Som en del har svart her, heldigvis, så er det aldri dumt at noen andre enn mottaker vet om slik oppførsel, og at avsender også får høre at det er flere som vet.

1. du har vitner
2. avsender vet at de har gått over en grense og at det ikke ble tolerert - det minsker sannsynlighet for at de prøver igjen
3. avsender kan ikke eskalere oppførselen uten å risikere at det rapporteres til andre/flere/politi

Dere har nå satt en grense for mannen, og fordi han er nabo til din mor er det betryggende for henne at du vet, og en forsikring i så måte at han bør holde avstand fremover.
Jeg forstår veldig godt at hun synes det er vanskelig eller ubehagelig å skulle konfrontere en som bor rett ved siden av seg, og du har heldigvis gått inn som mellommann her. 

Anonymkode: 1db8a...23b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun kan avvise han selv. Sende en melding om at han har oppført seg svært upassende og derfor ønsker hun ikke kontakt med han. Punktum. Har hun kikkehull dropper hun å åpne døren om han ringer på. Hun kan blokkere han på telefonen, Facebook osv. Blir han veldig innpåsliten kontakter hun politiet for råd. 

Anonymkode: 54a48...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 8.44):

Vet ikke om dette er riktig tråd, men min mor som bor i et lite bygd har fått noen ubehagelig meldinger av en mannlig nabo. 

Det begynte ved at denne naboen var interessert i en yoga time da min mor har drevet med dette før og hold kurs kun for andre kvinner. Min mor sa dette var greit og planen var å vise han etpar øvelser. 

Han har siden igår i kveld sendt mengder med ubehagelig meldinger da han garantert er full. Mamma har bedt han om å slutte og avlyste yoga timen, men han ga seg ikke og meldingene eskalerte.

Jeg har selv vært på fest med denne karen da jeg bodde i bygda, han er nærmere 50 og jeg er 26, så det hadde ikke vært særlig pent for hans del om jeg måtte konfrontere han.

Jeg vurderer å ringe han senere i dag når han er edru å be han om å aldri ta kontakt med mamma igjen slik at han blir skremt. 

Har dere noen andre forslag?

Anonymkode: b868b...25c

Verken du eller din mor skal kontakte han mer, dere skal blokkere han. 
Gir han seg ikke så tar dere en telefonsamtale til politiet. 

Anonymkode: 3a1aa...c3f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må jo blokkere han først og fremst. Hvis han ikke gir seg, gir dere beskjed om at hvis ikke han slutter, anmelder dere han.

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...