AnonymBruker Skrevet 4. desember #21 Del Skrevet 4. desember lillevill skrev (10 timer siden): Tourettes?? Det er vel når man lager lyder som MÅ ut? Jeg tror den gutten trenger hjelp til å tilpasse seg verden, for om han opplever at det er greit å være en skitsekk så kommer han jo til å holde på sånn fram til han ødelegger eget liv. Det som skjer nå er vel at han søker oppmerksomhet. "se på meg da gutta jeg er tøff som tør å være helt gæææærn hahahaha se på meg da gutta." Vokale tics kan kjennetegne Tourettes, det kan være kremting, lyder, skrik, ord, regler osv. Anonymkode: 61a87...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:31 #22 Del Skrevet lørdag kl 10:31 Må jo gå ann å få justert den ungen Anonymkode: 141a4...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:41 #23 Del Skrevet lørdag kl 10:41 Har barnet autisme? Høres jo slik ut. Du må snakke med rektor. Bup må inn her, også PPT. Hvorfor gjør ikke skolen/rektor noe i denne saken? Synd i deg med en slik arbeidsdag, men jammen fælt for barnet å ha det slik også. Barnet trenger hjelp! Anonymkode: 7d7c7...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:50 #24 Del Skrevet lørdag kl 10:50 AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 0.40): Jeg jobber som BUA i skolen. Jeg er mann. Har en ungdomsskoleelev som er et SVÆRT spesielt tilfelle. Jeg har lenge ment at eleven ikke passer i offentlig skole. Det er ikke min avgjørelse, men min utdannelse gir ikke kompetanse til å behandle traumer. Snakker om vold og overgrep. I tillegg er det diagnoser. Eleven har lite sympati og forståelse for andres behov og har NULL selvinnsikt. Alt er alltid andres feil, uansett. Eleven fungerer ikke sosialt på noen måte og er aldri med klassen. På sett og vis har jeg et ok forhold til eleven, og han ønsker alltid at det er jeg som er med han og er negativ til andre voksne. Likevel viser han andre voksne mye mer respekt enn mot meg. Så det at han vil være med meg tyder på at han liker å plage meg? Jeg klarer ikke ta det positivt når jeg blir behandlet slik. Han forstår ikke intimitetsgrenser og er veldig fysisk mot meg. Ikke vold, men alt er voldsomt. Når jeg sier nei, bare fortsetter han. Klasker meg på låret, piller meg i ansiktet etc. Når det skjer er jeg streng og sier at det ikke er greit. Men det virker som om hjernen har et belegg av teflon, og det når virkelig ikke inn! Jeg blir svært frustrert og blir synlig irritert. Det er faktisk ikke mulig å la være når ingenting før gehør. Eleven har et svært seksualisert fokus og språk. Jeg får høre "skal jeg komme i ræva di", "kan du gi meg en blowjob" osv. Det er helt syke greier. Det nytter ikke med irettesettelse. Han argumenterer alltid imot uansett hva du sier, og tar ingenting til seg. Jeg irettesetter aldri ting han sier, da det bare er ord. Tenker at jeg bare må la det gå, Men når han er fysisk slitsom, sier jeg ifra. Men han bare fortsetter og fortsetter og fortsetter. Det hender jeg bare forlater rommet. Men når jeg kommer tilbake får jeg bare høre at jeg har sinneproblemer og alt mulig. Vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Vurderer ofte å si opp jobben. Anonymkode: 7c702...a0b Får vondt av denne gutten. Barn med diagnoser blir oftere utsatt for overgrep. Er det ingen med kompetanse på traumer som tar ansvar? Høres ut som han kunne trengt en innleggelse. Anonymkode: 15bb6...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:54 #25 Del Skrevet lørdag kl 10:54 AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 20.20): Takk for svar! Vet ikke om jeg har gjort noe galt i denne relasjonen for at jeg skal bli behandlet slik. Jeg har kanskje kommet for nær, da jeg egentlig har et ok forhold til tross for alt. De andre som jobber med han blir mer respektert, men det er avstand. Når mennene er høye og med kraftig stemme viser han dem mer respekt. Jeg viser både ved ord og kroppsspråk at det er uakseptabelt, men det når ikke inn. Hvis jeg skal skrive avvik på alt, vil jeg knapt gjøre annet. Men enig i at jeg bør det. Tviler dog på at det utgjør noen forskjell. Det er nok bare å glemme å få et team rundt, med ppt/bup osv. Eleven har vært her i flere år uten at det har vært noe bra team rundt. Jeg har ikke vært på elevene alle disse årene. Anonymkode: 7c702...a0b Vært på ungdomskolen i flere år? Følger han undervisning i det hele tatt? Hvordan er kommunikasjonen og samarbeidet med foreldrene? Anonymkode: 15bb6...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå