truodi Skrevet 30. november #1 Del Skrevet 30. november Når "bør" man begynne å se på jobbannonser og søke jobber når slutten på masterstudie nærmer seg? Jeg ønsker å gå rett fra studenthybel til leie av leilighet i juli/august, og dermed da begynne i jobb i denne perioden. Noen sier februar, andre sier mars, april... hvor lang tid trenger man på sånt? Evt også tips til når man burde se etter leilighet å leie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 30. november #2 Del Skrevet 30. november Datteren min søkte og fikk jobb sommeren før hun skrev masteroppgaven. Det samme gjorde hennes medstudenter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #3 Del Skrevet 1. desember Jeg begynte å søke når jeg hadde ett halvt år igjen. Jeg bodde i egen bolig. Anonymkode: 889b1...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #4 Del Skrevet 1. desember Start så snart som mulig, tiden frem til sommeren går veldig fort. Jeg hadde ventet med å se etter leilighet til jobben er landet, da er du mye friere til å velge hvor du skal jobbe og kan finne leilighet med fornuftig avstand til arbeidsplass. Anonymkode: 6159c...f9f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 1. desember #5 Del Skrevet 1. desember Går siste året på master nå, og de fleste hos oss skal begynne å søke etter jul, tidlig vår ish 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #6 Del Skrevet 1. desember Jeg hadde startet nå. Oppstartsdato kan flyttes for den rette kandidaten, eller arbeidstid og stilllingsprosent kan tilpasses de første ukene eller månedene. Selv startet jeg så smått i ny jobb to måneder før jeg var ferdig med masteren. Anonymkode: c2e23...e4f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #7 Del Skrevet 1. desember Jeg begynte å søke i januar da jeg skulle være ferdig i mai/juni. Hadde jobb klar da jeg var ferdig 😊 Anonymkode: 027c5...64b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #8 Del Skrevet 3. desember tirben skrev (På 1.12.2024 den 0.12): Datteren min søkte og fikk jobb sommeren før hun skrev masteroppgaven. Det samme gjorde hennes medstudenter. Hvilken bransje? Anonymkode: a1a23...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 3. desember #9 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilken bransje? Anonymkode: a1a23...6c5 Finans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #10 Del Skrevet 3. desember Innen ingeniør/IT burde man begynne å søke september året før man er ferdig. Om man er lur søker man to-tre år før og tar sommerjobb for å se om man passer inn i bedriften. Anonymkode: 103f8...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #11 Del Skrevet 3. desember Kommer an på bransje. I min bransje er det vanlig å starte søkingen fra januar og utover hvis ønsket oppstart er så raskt som mulig etter endte studier. Men mange får ikke tilbud før april-juni. Ansettelse er ofte en lang prosess. Man skal velge aktuelle kandidater, kalle inn til (opp til) flere runder med intervjuer, ringe referanser, avklare tilbud med betenkningstid osv. Anonymkode: de030...c47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #12 Del Skrevet 4. desember traineestillinger hos konsulentselskapene og hos store konsern er vel søknadsfristen gått ut på tror jeg. Hva bransje er du i? Anonymkode: d5c84...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #13 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (4 timer siden): traineestillinger hos konsulentselskapene og hos store konsern er vel søknadsfristen gått ut på tror jeg. Hva bransje er du i? Anonymkode: d5c84...d2f Jeg går master i barnevern, så det er innen sosialfag Anonymkode: a1527...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #14 Del Skrevet 4. desember Kommer veldig annpå bransjen. På jussen i Oslo har flere sikret seg advokatfullmektig stillinger med oppstart til høsten selv om masteren ikke er levert enda. Anonymkode: a0eec...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå