truodi Skrevet lørdag kl 23:09 #1 Del Skrevet lørdag kl 23:09 Når "bør" man begynne å se på jobbannonser og søke jobber når slutten på masterstudie nærmer seg? Jeg ønsker å gå rett fra studenthybel til leie av leilighet i juli/august, og dermed da begynne i jobb i denne perioden. Noen sier februar, andre sier mars, april... hvor lang tid trenger man på sånt? Evt også tips til når man burde se etter leilighet å leie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet lørdag kl 23:12 #2 Del Skrevet lørdag kl 23:12 Datteren min søkte og fikk jobb sommeren før hun skrev masteroppgaven. Det samme gjorde hennes medstudenter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 02:28 #3 Del Skrevet søndag kl 02:28 Jeg begynte å søke når jeg hadde ett halvt år igjen. Jeg bodde i egen bolig. Anonymkode: 889b1...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:06 #4 Del Skrevet søndag kl 12:06 Start så snart som mulig, tiden frem til sommeren går veldig fort. Jeg hadde ventet med å se etter leilighet til jobben er landet, da er du mye friere til å velge hvor du skal jobbe og kan finne leilighet med fornuftig avstand til arbeidsplass. Anonymkode: 6159c...f9f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet søndag kl 14:15 #5 Del Skrevet søndag kl 14:15 Går siste året på master nå, og de fleste hos oss skal begynne å søke etter jul, tidlig vår ish 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:18 #6 Del Skrevet søndag kl 14:18 Jeg hadde startet nå. Oppstartsdato kan flyttes for den rette kandidaten, eller arbeidstid og stilllingsprosent kan tilpasses de første ukene eller månedene. Selv startet jeg så smått i ny jobb to måneder før jeg var ferdig med masteren. Anonymkode: c2e23...e4f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:07 #7 Del Skrevet søndag kl 16:07 Jeg begynte å søke i januar da jeg skulle være ferdig i mai/juni. Hadde jobb klar da jeg var ferdig 😊 Anonymkode: 027c5...64b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden tirben skrev (På 1.12.2024 den 0.12): Datteren min søkte og fikk jobb sommeren før hun skrev masteroppgaven. Det samme gjorde hennes medstudenter. Hvilken bransje? Anonymkode: a1a23...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilken bransje? Anonymkode: a1a23...6c5 Finans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Innen ingeniør/IT burde man begynne å søke september året før man er ferdig. Om man er lur søker man to-tre år før og tar sommerjobb for å se om man passer inn i bedriften. Anonymkode: 103f8...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Kommer an på bransje. I min bransje er det vanlig å starte søkingen fra januar og utover hvis ønsket oppstart er så raskt som mulig etter endte studier. Men mange får ikke tilbud før april-juni. Ansettelse er ofte en lang prosess. Man skal velge aktuelle kandidater, kalle inn til (opp til) flere runder med intervjuer, ringe referanser, avklare tilbud med betenkningstid osv. Anonymkode: de030...c47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå