Nopeee Skrevet søndag kl 22:10 #61 Del Skrevet søndag kl 22:10 1 hour ago, AnonymBruker said: Tydligvis. Jeg fikk som svar av en siden vi har null tv spill i stua og de må spille det på rommet. Og stua er til å se film sammen prate og brettspill og kort. Da kastet jeg Tydligvis ungene ut av fellesrommet og passet ikke på hva de spilte. Vet jo hva ungene spiller på ps5 osv, for er jo vi som har kjøpt spillene og vi foreldre står som bruker på alt Anonymkode: e45a4...fb4 Nå må du gi deg, snakk om å ta seg nær. Jeg sa hva som anbefales, og sa ikke noe om hva du gjør, og påstod heller ikke at du ikke passet på..skjønt NÅ tenker jeg jo at du kansje ikke gjør det🤣 typisk foreldre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 08:43 #62 Del Skrevet i går, 08:43 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg synes ikke det sier seg selv Anonymkode: 8b0b1...bfb Så for deg er det null stress med tv til flere tusen som blir ødelagt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:58 #63 Del Skrevet i går, 08:58 Jeg synes som flere at dette ikke er så svart-hvitt. Det høres ut som om rommet egentlig er for lite til å spille VR på, og at det der vi være vanskelig å få laget en "trygg" sone med virtuelle grenser som faktisk er stor nok til å bruke. Om far insisterer på at hun skal spille der, så bør ha fysisk bevise at han ville klart det selv. Altså, far får sette opp virtuelle grenser på datters rom, og spille et spill der han må bevege seg litt rundt, og se hvor fint han synes det er. Problemet her var jo like mye at TV'en var blitt flyttet etter at grensene var satt. Og det vil jeg tro at det ikke var datteren alene som hadde gjort. Dermed var det flere som burde tenkt på at de virtuelle grensene på datters VR spill burde vært endret når man ominnredet stua. VR trenger jo i utgangspunktet ikke noen TV. Så den optimale løsningen må jo være å finne et sted der det er plass nok til datters VR spilling, men som kan gjøres trygt med virtuelle grenser, der ting ikke kommer innenfor disse grensene. (Eller lett kan flytte ting unna når det skal spilles.) Jeg forstår at mannen er frustrert over at den dyre TV'en ble ødelagt. Men han kan faktisk ikke gi hele skylden til datter og VR. Anonymkode: 5a233...616 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:17 #64 Del Skrevet i går, 09:17 Maleficenta skrev (28 minutter siden): Så for deg er det null stress med tv til flere tusen som blir ødelagt? Såklart ikke. Men slik TS forklarer det så høres det ut som et uhell og jeg synes ikke at mannens "TV må stå dratt ut i rommet så spilling i stue er uaktuelt" er en objektivt korrekt løsning. Nå vet jeg ikke om TS sa datters alder, er hun 16 burde hun jo klart å selv tenke at når TV var flyttet burde hun sjekke VR-grensene. Men er hun sånn 10-12 tenker jeg det er lett å ikke tenke på. Antar det ikke var barnet som flyttet TV i utgangspunktet. En TV som står på en benk bør jo heller ikke stå ut i rommet, men inntil en vegg så den står trygt. Svaret mitt var og litt generelt til personen som sa at "jeg vil støtte mannen selv om jeg er uenig for vi står sammen som foreldre" og jeg mener da at om man skal stå sammen så er det mer naturlig for meg at vi blir enige om det vi skal stå sammen om hvis vi faktisk ikke er enige. Jeg støtter ikke mannen blindt ovenfor barna (men diskuterer heller ikke imot foran barna såklart). Om man mener mannen soleklart har rett er det jo såklart null stress å være enig Anonymkode: 8b0b1...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:22 #65 Del Skrevet i går, 09:22 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Var det ikke far som hadde dratt ut TV-benken så VR-sonen ble feil, da? Merkelig å straffe jentungen for det. Anonymkode: 85d22...392 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Synes folk her er vel strenge, de svarer jo som om jenta knuste TVn med vilje. Det var vel et uhell fordi noen hadde flyttet på den. ... Anonymkode: 8b0b1...bfb AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg synes som flere at dette ikke er så svart-hvitt. Det høres ut som om rommet egentlig er for lite til å spille VR på, og at det der vi være vanskelig å få laget en "trygg" sone med virtuelle grenser som faktisk er stor nok til å bruke. Om far insisterer på at hun skal spille der, så bør ha fysisk bevise at han ville klart det selv. Altså, far får sette opp virtuelle grenser på datters rom, og spille et spill der han må bevege seg litt rundt, og se hvor fint han synes det er. Problemet her var jo like mye at TV'en var blitt flyttet etter at grensene var satt. Og det vil jeg tro at det ikke var datteren alene som hadde gjort. Dermed var det flere som burde tenkt på at de virtuelle grensene på datters VR spill burde vært endret når man ominnredet stua. VR trenger jo i utgangspunktet ikke noen TV. Så den optimale løsningen må jo være å finne et sted der det er plass nok til datters VR spilling, men som kan gjøres trygt med virtuelle grenser, der ting ikke kommer innenfor disse grensene. (Eller lett kan flytte ting unna når det skal spilles.) Jeg forstår at mannen er frustrert over at den dyre TV'en ble ødelagt. Men han kan faktisk ikke gi hele skylden til datter og VR. Anonymkode: 5a233...616 Alt dette. Antar det er de voksne som har flyttet tv-benken, og da burde de også ta sin del av ansvaret. Selvsagt er det innmari kjipt at en så dyr ting blir ødelagt, men i dette tilfellet mener jeg det rett og slett må skrives på kontoen for dyrekjøpte erfaringer, hos både barnet og de voksne. Det hadde vært noe helt annet om jenta hadde vært skjødesløs med vilje, men det blir helt feil å straffe henne for det som rett og slett er et hendelig, om enn dyrt, uhell. Anonymkode: 59af5...8ae 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå