Gå til innhold

Ungdommen spilte VR i stua, knuste TV-en. Jeg er nå litt uenig med far..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts her.

Min mann mener barnet skal spille på rommet, men barnet er redd for å slå seg/krasje inntil ting.

men vi kan ikke risikere at ny TV-en knuser igjen…

Skaper så mye konflikt hjemme, helt utrolig.

VR spillingen er sosialt da man er interaktiv med andre. 

Anonymkode: b361e...318

Er det sosialt med dere i familien? Hvis ikke har det ikke noe i stua å gjøre. Du skriver dere har loftsstue, da kan denne brukes. Dere kan hjelpe barnet med å lære å spille uten å slå seg. 

Anonymkode: 852af...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hactar skrev (1 time siden):

Hvor mye kontakt har du med barnet mens det bruker VR-briller?

Vi bruker tid sammen, men ingen av oss gjør støyende egenaktiviteter i stua. Er ikke med på tankegangen at barna skyves bort bare fordi de må herje eller bråke et annet sted enn stua. Det gjelder jo meg også. 

Nei el men jeg har annen tankegang enn deg 

Anonymkode: cff08...b30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (48 minutter siden):

Hvor mye har du kontakt med de med vr briller?

Her er så er stua til å se filmer sammen, aldri hatt spill koblet til. Og vi bruker mye brettspill og kort i stua sammen. Monopol, yatzy,uno, kinasjakk,sjakk,millionær, gjett hvem, osv. Mye mer kontakt med unga når vi spiller slike spill en elektroniske spill er nå vår erfaring 

Ja??? Vi spiller både tv spill og brettspill , på stua, vi snakker selvsagt samme. Da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts her.

Min mann mener barnet skal spille på rommet, men barnet er redd for å slå seg/krasje inntil ting.

Som noen andre her skrev så er det gjerne mulig at hun også ønsker å være der dere er, rett og slett.. Så det må dere jo ta med i betraktningen, ikke bare det med at noe kan bli ødelagt, men at hun ikke vil være alene hele tiden når hun spiller. 

Men går det ikke an å ommøbelere tv-stua eller tilrettelegge et annet rom slik at det blir stor nok plass til VR spilling? Som ikke blir i hovedstua? Det høres ut som soverommet hennes uansett blir for lite, men hva med de andre rommene hvis man ommøbelerer litt? 

Anonymkode: 589be...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde reagert som mannen din med forbud mot spilling foran ny tv. MÅ man spille da? I såfall langt unna familiens store dyre tv. 

Så ingen slik spilling her nei, og er det ikke plass på andre rom må hun slutte med det tullete vr-greiene. 

Anonymkode: b2c5a...e41

Hvorfor er VR mer tullete enn annen underholdning? Er det mindre tullete å bruke fritiden sin til å glo på TV? Ting er ikke nødvendigvis tullete bare fordi man ikke selv har glede av det. 

Jeg er for øvrig enig i at VR-spillingen bør foregå på et sted hvor det ikke er stor fare før å ødelegge verdifulle gjenstander.

Anonymkode: cc7d5...058

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, jegerrinne said:

Hvor mye har du kontakt med de med vr briller?

Her er så er stua til å se filmer sammen, aldri hatt spill koblet til. Og vi bruker mye brettspill og kort i stua sammen. Monopol, yatzy,uno, kinasjakk,sjakk,millionær, gjett hvem, osv. Mye mer kontakt med unga når vi spiller slike spill en elektroniske spill er nå vår erfaring 

Det er da ingen grunn til å forvise ungene til rommet når de vil spille andre ting. Det er da masse fokus på at det er viktig at foreldrene setter seg inn i og er litt engasjert i barnas spilling, spesielt om det foregår online. Eller kan det bli en veldig isolert aktivitet. Det er jo bedre at ungene ikke ønsker å isolere seg. Man kan jo også se hva den som spiller VR ser, gjennom å koble til mobil eller tv, og på den måten delta i barnas interesser. "Se! Om jeg tar hånda mi oppi den gryta så får jeg blekksprutfingre! " det er gøy for barn å dele sånt 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må i terapi før du ødelegger ungen hvis du er uenig med far her!

Anonymkode: 5678d...6a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ja??? Vi spiller både tv spill og brettspill , på stua, vi snakker selvsagt samme. Da

Kanskje jeg har eldre barn enn deg, for det er ikke meg mine barn er sosiale med når de gamer. Jeg er jo innom og kikker når de vil vise noe, men barna forstyrrer jo også hverandre om de skal sitte på samme rom og spille med hver sine venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nopeee skrev (23 minutter siden):

Det er da ingen grunn til å forvise ungene til rommet når de vil spille andre ting. Det er da masse fokus på at det er viktig at foreldrene setter seg inn i og er litt engasjert i barnas spilling, spesielt om det foregår online. Eller kan det bli en veldig isolert aktivitet. Det er jo bedre at ungene ikke ønsker å isolere seg. Man kan jo også se hva den som spiller VR ser, gjennom å koble til mobil eller tv, og på den måten delta i barnas interesser. "Se! Om jeg tar hånda mi oppi den gryta så får jeg blekksprutfingre! " det er gøy for barn å dele sånt 

Selv om de spiller tv spill osv på rommet behøver ikke det betyr en ikke vet hva de spiller. Men har noe med at hvis en spiller minecraft og en farmin er det bedre de er på rommet å spill en å sitte i stua, slik at vi andre kan se noe på tv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som noen andre her skrev så er det gjerne mulig at hun også ønsker å være der dere er, rett og slett.. Så det må dere jo ta med i betraktningen, ikke bare det med at noe kan bli ødelagt, men at hun ikke vil være alene hele tiden når hun spiller. 

Men går det ikke an å ommøbelere tv-stua eller tilrettelegge et annet rom slik at det blir stor nok plass til VR spilling? Som ikke blir i hovedstua? Det høres ut som soverommet hennes uansett blir for lite, men hva med de andre rommene hvis man ommøbelerer litt? 

Anonymkode: 589be...4ec

Enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hactar skrev (1 time siden):

Kanskje jeg har eldre barn enn deg, for det er ikke meg mine barn er sosiale med når de gamer. Jeg er jo innom og kikker når de vil vise noe, men barna forstyrrer jo også hverandre om de skal sitte på samme rom og spille med hver sine venner.

Det har du nok ikke nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør jo helst ha 5x5 meter for å spille VR. Har dere ikke en garasje eller noe?

Anonymkode: 6ec8a...83a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her.

Dere har større problem enn at barnet er misfornøyd med å ikke få spille VR i stua. Du respekterer ikke mannen din og hans beslutninger. Du bidrar til at barnet verken respekterer deg eller far. 

Anonymkode: 3a97c...8d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes folk her er vel strenge, de svarer jo som om jenta knuste TVn med vilje. Det var vel et uhell fordi noen hadde flyttet på den.

Hvorfor må TV dras frem og tilbake, kan den ikke bare stå inntil veggen? Hvorfor skal den dras ut i det hele tatt? Det virker jo upraktisk med en TV-benk ut i rommet uannsett. Om mannen ikke ser TVn så kjøp større TV og heng den på veggen. Eller be ham gå til optiker :P 

Nå har jeg små barn som ikke spiller ennå men jeg tenker det er fint om de også kan spille i stua jeg da. Har man litt kontroll på hva de gjør og man føler man er litt sammen. Men jeg har altså små barn og er vant til at de alltid leker i stua kanskje jeg ombestemmer meg når de skal starte med gaming og være sent oppe og jeg vil se TV i fred.

Anonymkode: 8b0b1...bfb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ville hundre prosent respektert mannen min i dette, uavhengig av om jeg var enig. Som foreldre skal en stå sammen. 

Anonymkode: 3a97c...8d0

Man skal stå sammen men mannens mening skal trumfe? Med det argumentet bør jo han gi seg og støtte kona. Man skal vel helst bli enige i det man skal stå sammen om.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Man skal stå sammen men mannens mening skal trumfe? Med det argumentet bør jo han gi seg og støtte kona. Man skal vel helst bli enige i det man skal stå sammen om.

Nå ble jo tvn ødelagt og da sier det seg selv hvem som har rett

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mezzosoprena skrev (11 minutter siden):

Man gamer ikke i familiens fellesarealer, uansett om man har ødelagt TV'en eller ei!

Tydligvis.  Jeg fikk som svar av en siden vi har null tv spill i stua og de må spille det på rommet. Og stua er til å se film sammen prate og brettspill og kort. Da kastet jeg Tydligvis ungene ut av fellesrommet og passet ikke på hva de spilte. Vet jo hva ungene spiller på ps5 osv, for er jo vi som har kjøpt spillene  og vi foreldre står som bruker på alt

Anonymkode: e45a4...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

Nå ble jo tvn ødelagt og da sier det seg selv hvem som har rett

Jeg synes ikke det sier seg selv :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på lag med datteren, om dette er en hobby hu trives med, og det ikke er mulig/plass nok til å utføre den andre steder så tenke jeg det må vær mulig å gjøre tiltak for å unngå nye skader på tv og andre ting.

Hvilke VR headsett har hun? ialfall på Quest 2/3 så kan det markeres opp soner som hun kan holde seg innenfor, sette denne litt vekk fra tv og andre ting så er problemet fort løst bare med det.

Om hun knuste tv med å glippe kontrollen så kan det enkelt settes på bånd som gjør at de ikke fyker avgårde om hun glipper de :)

Nå vet ikke jeg hvordan stuen deres ser ut men tenke det er lett å finne en løsning som passer alle her.

VR er en flott hobby som holder deg i aktivitet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...