Gå til innhold

Ungdommen spilte VR i stua, knuste TV-en. Jeg er nå litt uenig med far..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

ungdommen har spilt vr i stua i en lang periode, men har hatt en avbrekk. Da barnet skulle spille forrige helg greide hun å komme borti TV-en og den ble ødelagt.

😩 

Årsaken skyldes at TV-en hadde blitt flyttet litt utover (tv benken) og innstillingene på vr (sonen) ikke var oppdatert.

Ny tv på plass og min mann nekter å la ungdommen spille i stua. Spillet hun spiller krever stor plass og hun mener rommet er for liten.

Min mann har 2 argumenter for at hun ikke skal spille;

1) Hun kan knuse TV-en igjen

2) Vil ikke flytte tv benken «ut og inn» da dette kan skade gulvet.

Jeg forstår min mann, men samtidig mener jeg vi må finne andre løsninger.

mitt barn mener stua har den plassen som trengs for å spille og at soverom og loftstue blir for lite (for øvrig en stor tv der og…).

Jeg faller litt imellom barnet og mannen da jeg forstå begges problem.

Trenger bare litt råd.

Best barnet vise far at soverom og loftstue er for «smått». 

Anonymkode: b361e...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av mine barn har noen gang fått lov til å spille verken VR eller andre ting i stua. Det har de rommene sine og loftstua til. Stua nede er fellesareal. Knuser de sin egen tv, har de ingen ny frem til de har kjøpt en selv. 

Anonymkode: 5a67e...7b7

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket spill er det hun spiller? Jeg tror nok også jeg hadde nektet henne å spille på ny tv når hun knuste den gamle. 

Anonymkode: d0844...d33

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør du støtte far og nekte spilling i stua.

Anonymkode: 1308e...ebc

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en problemstilling med både eget rom og loftstue tilgjengelig. Og da mener jeg at dette er et skikkelig I-landsproblem for dere alle, ikke at datteren deres er den vanskelige her. 

Anonymkode: 1f8c6...36d

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.

ungdommen har spilt vr i stua i en lang periode, men har hatt en avbrekk. Da barnet skulle spille forrige helg greide hun å komme borti TV-en og den ble ødelagt.

😩

Årsaken skyldes at TV-en hadde blitt flyttet litt utover (tv benken) og innstillingene på vr (sonen) ikke var oppdatert.

Ny tv på plass og min mann nekter å la ungdommen spille i stua. Spillet hun spiller krever stor plass og hun mener rommet er for liten.

Min mann har 2 argumenter for at hun ikke skal spille;

1) Hun kan knuse TV-en igjen

2) Vil ikke flytte tv benken «ut og inn» da dette kan skade gulvet.

Jeg forstår min mann, men samtidig mener jeg vi må finne andre løsninger.

mitt barn mener stua har den plassen som trengs for å spille og at soverom og loftstue blir for lite (for øvrig en stor tv der og…).

Jeg faller litt imellom barnet og mannen da jeg forstå begges problem.

Trenger bare litt råd.

Best barnet vise far at soverom og loftstue er for «smått». 

Anonymkode: b361e...318

Enig med mannen din 

Du syr puter for harde livet, håper du lar han bestemme litt mer

Anonymkode: 3965a...100

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mannen din!! Ungdommen her sparer til det. Aldri i livet om han får spille det i stuen!

Anonymkode: 0e82f...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt nye tvn og mannen opp i loftstua. Problem løst.

Anonymkode: 85d22...392

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke dette er representativt for alt annet du sier ja til. For oss andre er det ganske åpenbart at det er mannen din som er den fornuftige her. De færreste spiller dette i stua hos foreldrene sine. Hun får spille på rommet (eventuelt loftstua- herregud, hun har jo flust av muligheter!) som alle andre. 

Anonymkode: 84569...097

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeh enig med mannen din. Her spiller ungdommen på rommet.  Og så stor plass trenger de da ikke for vr briller. Guttens rom Her er vel 3.5 m langt og 2.5 m bredt og han klarer nå å spille på rommet. Så skjønner ikke helt det med plassen. 

Og i tilleg hos dere kan bruke loftstue. 

Anonymkode: e45a4...fb4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brøyt hun noen regler? Har dere vurdert risikoene ved å spille VR i nærheten av dyre gjenstander?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja.. Uhell kan skje, uten at man skal straffes for det. 

Hvis spilling ikke er plagsomt med lyd så vil jeg gjerne at barna spiller i stua. Så er vi i samme rom

Her spiller de vr i stua. Men trygt plassert fra verdigjenstander 

Anonymkode: 1f4ff...4d0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset hadde tv fra ungdommens rom eller loftsstue/kjellerstue blitt flytta inn i stua, det hadde ikke blitt kjøpt noen ny tv. Vi har totalforbud mot spill på tv i stua (det er for øvrig den minste og dårligste TV-en som står i stua hos oss, kun i bruk når bestefar er på besøk og vil se nyheter eller sport).

Joda, det hadde nok blitt et utbrudd i beste tenåringsstil og påstander om at vi er verdens verste foreldre, men de kjenner reglene.

Anonymkode: 2a01e...754

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...