AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #1 Del Skrevet 30. november 2024 Hva er greia med det? Han sa jeg måtte vise fram førerkort. At sparebank bankkortet med bilde på ikke var nok? Anonymkode: dcb62...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #2 Del Skrevet 30. november 2024 Ingen bankkort med bilde er gyldig legitimasjon lenger. Trodde alle hadde fått med seg det? Anonymkode: 98e56...c9d 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #3 Del Skrevet 30. november 2024 Hvorfor viste du ikke frem førerkortet da? Anonymkode: 78cba...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #4 Del Skrevet 30. november 2024 Bankkort med Bild er ikke godkjent ID lengre. Du kan ordne deg nasjonalt ID- kort hos politiet om du ikke har førerkort eller vil dra med deg passet. https://www.spv.no/nyheter/personlig-okonomi/bankkort-uten-id Anonymkode: 01815...8db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #5 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor viste du ikke frem førerkortet da? Anonymkode: 78cba...b6c Det er jo ikke alle som har førerkort. Jeg trodde også bankkort var gyldig leg. Må man ha med pass om man ikke har førerkort da? Anonymkode: 80b96...9fd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. november 2024 #6 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er greia med det? Han sa jeg måtte vise fram førerkort. At sparebank bankkortet med bilde på ikke var nok? Anonymkode: dcb62...564 Det er ikke ansett som gyldig legitimasjon. Tror snart ikke lengre man får bankkort med bilde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. november 2024 #7 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke alle som har førerkort. Jeg trodde også bankkort var gyldig leg. Må man ha med pass om man ikke har førerkort da? Anonymkode: 80b96...9fd Hvorfor har du ikke skaffa id kort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #8 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo ikke alle som har førerkort. Jeg trodde også bankkort var gyldig leg. Må man ha med pass om man ikke har førerkort da? Anonymkode: 80b96...9fd Holder vel med mobiltelefon med bank-id-appen? Det har vel de fleste nå? Anonymkode: a7179...10c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #9 Del Skrevet 1. desember 2024 Maleficenta skrev (19 timer siden): Hvorfor har du ikke skaffa id kort? Ikke meg du siterer, men det jo litt av en prosess. Lang ventetid. Sist fikk jeg ikke fri fra jobb når jeg fikk tid, så er ny ventetid 😅 Anonymkode: 2bdb9...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #10 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er jo ikke alle som har førerkort. Jeg trodde også bankkort var gyldig leg. Må man ha med pass om man ikke har førerkort da? Anonymkode: 80b96...9fd Ja faktisk. Jeg går rundt med pass imens jeg venter på id kort. Synes det er litt ekkelt og tungvint 😂 Anonymkode: 2bdb9...46e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #11 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Holder vel med mobiltelefon med bank-id-appen? Det har vel de fleste nå? Anonymkode: a7179...10c Det er da ikke legitimasjon som kan benyttes. Anonymkode: b0085...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #12 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Holder vel med mobiltelefon med bank-id-appen? Det har vel de fleste nå? Anonymkode: a7179...10c Og hvor er det bilde av deg der? Bank id er ikke legitimasjon Anonymkode: da4b6...239 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #13 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Holder vel med mobiltelefon med bank-id-appen? Det har vel de fleste nå? Anonymkode: a7179...10c Er ikke alle som godkjenner den som legitimasjon heller. Det jobbes med det. Men langt ifra godt nok enda dessverre. Anonymkode: 0e0cc...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #14 Del Skrevet 1. desember 2024 Hadde nå pass med meg i 15 år før Idkort og ingen førerkort, gikk bra det og. Så pass eller Idkort om du ikke har førerkort. Anonymkode: 0167f...7ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 1. desember 2024 #15 Del Skrevet 1. desember 2024 Maleficenta skrev (19 timer siden): Det er ikke ansett som gyldig legitimasjon. Tror snart ikke lengre man får bankkort med bilde.. Trodde ikke det var så nøye på det innenlands? Det beviser jo ganske greit hvem du er og hvor gammel du er, selv om det ikke anses som gyldig legitimasjon lenger.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #16 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Holder vel med mobiltelefon med bank-id-appen? Det har vel de fleste nå? Anonymkode: a7179...10c Men for å få lagt ID inn på bankID måtte jeg jo ha og skanne gyldig ID først. Anonymkode: f7296...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #17 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ingen bankkort med bilde er gyldig legitimasjon lenger. Trodde alle hadde fått med seg det? Anonymkode: 98e56...c9d AnonymBruker skrev (20 timer siden): Bankkort med Bild er ikke godkjent ID lengre. Du kan ordne deg nasjonalt ID- kort hos politiet om du ikke har førerkort eller vil dra med deg passet. https://www.spv.no/nyheter/personlig-okonomi/bankkort-uten-id Anonymkode: 01815...8db Maleficenta skrev (20 timer siden): Det er ikke ansett som gyldig legitimasjon. Tror snart ikke lengre man får bankkort med bilde.. Hva er det dere fabler om?? Bankkort med bilde er da fullt ut godkjent id! Jeg var senest på politistasjonen i et vitneavhør på fredag der jeg brukte bankkort som id. Anonymkode: d8c7a...57c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #18 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ikke meg du siterer, men det jo litt av en prosess. Lang ventetid. Sist fikk jeg ikke fri fra jobb når jeg fikk tid, så er ny ventetid 😅 Anonymkode: 2bdb9...46e Og de koster penger i tillegg til pass. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er det dere fabler om?? Bankkort med bilde er da fullt ut godkjent id! Jeg var senest på politistasjonen i et vitneavhør på fredag der jeg brukte bankkort som id. Anonymkode: d8c7a...57c Takk, så slapp jeg å google. Jeg mente bankkort med bilde er god nok id, og de har du nå dokumentert. Anonymkode: 78cba...b6c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #19 Del Skrevet 1. desember 2024 Utestedet kan selv velge om de vil godta bankkort med bilde som leg, så de har full anledning til å være vanskelige. Jeg har ikke hatt gyldig leg siden 2016, men er gammel og grå, så pilsen min er det ingen som nekter meg. Anonymkode: f9e4a...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 1. desember 2024 #20 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Utestedet kan selv velge om de vil godta bankkort med bilde som leg, så de har full anledning til å være vanskelige. Jeg har ikke hatt gyldig leg siden 2016, men er gammel og grå, så pilsen min er det ingen som nekter meg. Anonymkode: f9e4a...a4b Men hva tjener de på det? Det er vel lite sannsynlig at bankkortet viser feil fødselsdato? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå