AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har nylig fått innskuddspensjon, og skal jobbe ca 30 år før jeg blir pensjonist. Jeg skal endre profilen min slik at jeg har 100prosent aksjer nå i starten. Ser at jeg kan velge mellom aktiv forvaltere fond og indeksfond. Spiller dette noen rolle når jobben betaler avgiften? Uansett heller jeg mot å velge indeksfond, siden jeg innbiller meg at dette vil følge indeksen og dermed ikke ha så stor risiko. Ville dere valgt annerledes når pengene skal stå i ca 30 år? Anonymkode: 7cce2...7b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Ja, det spiller en stor rolle. Velger du en billig indeksfond, så får du investert også differanse av hva arbeidsgiver betaler i gebyr og hva du faktisk betaler i gebyr. Med andre ord, så får du investert mer i pensjon dersom du velger det billigste. En indeksfond er ikke lik en indeksfond. Du bør passe på hvilken indeks den følger. For eksempel er en global indeksfond greit å velge. Jeg fraråder generell aktiv forvaltning pga. høye kostnader. Schmuhu Endret 4 timer siden av Schmuhu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå