AnonymBruker Skrevet i går, 02:55 #21 Del Skrevet i går, 02:55 visp skrev (5 timer siden): En voksen som har så lite at personen går til Røde Kors, bør ønske seg noe matnyttig. Brusmaskin er jo helt absurd for en voksen å ønske seg om man sitter veldig dårlig i det. Sodastream sparer oss for mange hundre kroner i Farris flasker faktisk. Her sparer vi penger på å ha en Sodastream. Anonymkode: 0ca6b...dcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:50 #22 Del Skrevet i går, 06:50 Vi har ikke røde kors sitt tre her, men omvendt julenisse. plukker alltid flere lapper. Ønskene er variable i prisklasse. Hårspenner, undertøy, bitering, lego, tegnesaker etc. givergleden når det gjelder gaver hos omvendt julenisse er stor, så de som ikke har mulighet til å kjøpe skal ikke ha dårlig samvittighet. Å videredele et innlegg fra de på sosiale medier er også å støtte ❤️ Anonymkode: e6320...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:10 #23 Del Skrevet i går, 07:10 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er ikke i målgruppen,men foretrekker å gi til Frelsesarmeen istedetfor slike gaveønsker på trær som en ikke vet engang at kommer fra fattige. Anonymkode: 0ca6b...dcb Her er det kommunen, i samarbeid med Kirkens bymisjon, Frelsesarmeen, og Røde Kors, som plukker ut familiene som behøver hjelp til julegaver. Når det kommer fra disse er sjansen større for at det kommer til de som virkelig behøver hjelp. Familien har gitt til julegavehjelpen i flere år, og skal gjøre det i år også. Vi gir helst til tenåringer siden vi ser at de fleste går for de yngre barnas ønsker. Ønskene vi har plukket ut er alt fra toalettsaker og ulltøy, til tegnesaker og gavekort. Anonymkode: 83c01...c3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:33 #24 Del Skrevet i går, 13:33 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 20.17): Her kjøper jeg ingenting fra slike trær,rett og slett fordi ønskene som formidles er alt for dyre. Jeg har ikke mulighet til å bruke flere hundre kroner på en gave til en fremmed. Eller skal en droppe egen julemat for å glede fremmede ? Anonymkode: 0ca6b...dcb Her jeg bor er det ikke bare dyre ting. I fjor var et av ønskene jeg plukket opp "negleklipper til baby". Det koster under 100 kr. Og nei, det er ingen som har sagt du skal droppe noe som helst. Har du ikke råd, så lar du da bare være? Anonymkode: d64aa...25b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:43 #25 Del Skrevet i går, 13:43 Nei, jeg deltar ikke på dette. Anonymkode: 201e6...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 22 timer siden #26 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sodastream sparer oss for mange hundre kroner i Farris flasker faktisk. Her sparer vi penger på å ha en Sodastream. Anonymkode: 0ca6b...dcb Det er greit med vann fra springen også:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #27 Del Skrevet 15 timer siden visp skrev (På 1.12.2024 den 22.52): Neida, jeg skjønner det. Det kan jo være noen diagnoser i bildet også. Jeg tenkte litt for fort:) Unnskyld meg, diagnoser fordi man ønsker seg en brusmaskin? Du vet at sodastream brukes aller mest til å lage farris med? Hvis man er skikkelig fattig og ikke har råd til å drikke annet enn vann, så er det som ren lykke i hverdagen hvis man kan "unne" seg kullsyre vann. Anonymkode: 3c582...c98 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #28 Del Skrevet 3 timer siden visp skrev (18 timer siden): Det er greit med vann fra springen også:) Men ønsker vi oss strengt tatt bare ting vi må ha til jul? Mennesker med god inntekt altså? Hvortid var sist du ønsket deg oksygen til jul? Penger til å betale strømregningen med? Mat? De fleste av oss får ting som ikke er helt nødvendig for overlevelse. Jeg tar helt bevisst ønsker fra treet som kan høres litt "luksus" ut. Ting som ikke nødvendigvis skriker "hjelp", fordi det er faktisk slik julen er for flesteparten av oss mennesker: julen inneholder litt luksus bortsett fra det mest strengt nødvendige som vann fra springen og kneipbrød. Barn klarer seg helt fint uten leker (har ikke hørt om et barn som har dødd pga mangel av leker), likevel er det nå engang slik at barn ønsker seg leker. Jeg har heller aldri hørt om voksne som dør uten sodastream men jeg tenker og mener at også de med minst penger kan få noen "luksus goder" til jul uten at de skal bli møtt med full forsømmelse og diagnose prat. Jeg prioriterer iallefall disse type ønskene på treet, mange nok som gir til gavekort på mat og til barn. Nå er det jo mine penger som har gått til dette så jeg forstår oppriktig ikke hvorfor det lages en så stor sak av et slikt ønske. Det er jo bare å la slike ønsker henge ifred og overse de om en selv ikke føler at det er der en ønsker å bruke pengene sine. Anonymkode: 17e1c...4e7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #29 Del Skrevet 3 timer siden Nei. Jeg tror ikke på at familier har så lite penger at der ikke klarer å kjøpe gaver. Da har de prioritert økonomien feil, sikkert brukt for mye på pepsi max. Det er ikke min oppgave å støtte sånne. Anonymkode: 9e1e6...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingo Bongo Skrevet 3 timer siden #30 Del Skrevet 3 timer siden Ja, vi pleier å ta ønskehjerter fra barn/ungdom i tilsvarende alder som våre. Jeg synes det er viktig å bidra DERSOM man har muligheten. De vi støtter har ønsker i ulike prisklasser. Og jeg har inntrykk av at dette er seriøse ønsker, fra folk som dessverre sliter av ulike årsaker. Det er jo ikke sånn at hvermansen kan henge opp slike hjerter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #31 Del Skrevet 3 timer siden visp skrev (På 1.12.2024 den 22.37): En voksen som har så lite at personen går til Røde Kors, bør ønske seg noe matnyttig. Brusmaskin er jo helt absurd for en voksen å ønske seg om man sitter veldig dårlig i det. En voksen som sliter sliter faktisk ikke noe mer eller mindre av en «absurd» gave over en fornuftig gave. Den brusmaskina gir litt mer smakfull leskedrikk og det har en verdi for individet som ønska seg det. Anonymkode: 7d15a...749 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #32 Del Skrevet 2 timer siden visp skrev (På 1.12.2024 den 22.52): Neida, jeg skjønner det. Det kan jo være noen diagnoser i bildet også. Jeg tenkte litt for fort:) Må man ha en diagnose for å ønske seg noe som man ellers ikke har/tar seg råd til? Jeg ønsker meg sånne ting HVERT år, det er det eneste jeg ønsker meg. Mat, strøm og husleie får jeg betalt uansett. Du må virkelig komme ut av den moralske boble din. Anonymkode: 168ff...76f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackRT Skrevet 2 timer siden #33 Del Skrevet 2 timer siden Hvorfor skal man forsvare seg med å måtte ønske seg noe nyttig selv om man sliter I jula? Er ikke det litt av julegleden å få noe man har lyst på, noe som gir en varme I brystet? Blir lei meg når jeg ser tenåringer ønske seg tannkrem og ny tannbørste. De må gjerne få det, men jeg tror ikke det er primært hva en tenåring har lyst på. Har jeg råd til å kjøpe en slik julegave slenger jeg gjerne med noe mer også. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #34 Del Skrevet 1 time siden Haha, diagnose fordi man ønsker seg brusmaskin? Mannen min elsker brusmaskiner sin, han tjener 3 millioner i året, ingen diagnoser såvidt jeg vet 🤭Hva med å bare akseptere at folk er forskjellige? Vi er med på «god jul lille venn» og noe tilsvarende på mannens jobb. På begge to får vi bare vite alder og kjønn, ikke noe spesifikt ønske. Da er det ofte lettere med unger, da vet jeg mer hva de mest sannsynlig liker. Hadde jeg hatt valget om tre med spesifikke ønsker hadde jeg nok sett meg om etter ønsker jeg trodde jeg kunne innfri på best mulig måte. Gavekort på kino er jo lett, ikke så mange valg 😊 Anonymkode: f3eb3...720 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå